سعید محمدپور در گفت و گو با جی پلاس؛

مدال هایی که مفت از دست رفت و فدای قهرمانی ایران شد

ملی پوش سابق وزنه برداری گفت: به خاطر نتایج تیمی، مدال بچه‌ها را فدا کردند که به نظرم کار درستی نبود.

لینک کوتاه کپی شد

سعید محمدپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سطح بازی‌ها در برخی اوزان خیلی  بالا بود. بچه‌ها در سنگین وزن خوب کار کردند اما در بقیه وزن‌ها آنچنان عملکری که انتظار داشتیم نبود البته خیلی هم انتظار نمی‌رفت چون زمان کمی داشتند و نتوانستند خوب آماده شوند.

او با اشاره به امتیازات تیمی کاروان وزنه برداری ایران گفت: خود من فکر می‌کردم که در سنگین وزن می‌توانستند وزنه‌های بهتری بزنند تا بچه‌ها مدال‌های بیشتری کسب کنند؛ هر کدامشان با یک کیلو اختلاف به نفر دوم و سوم باختند اما به خاطر نتایج تیمی، مدال بچه‌ها را فدا کردند که به نظرم کار درستی نبود؛ بهتر بود بیشتر روی نتیجه انفرادی تمرکز کنیم همان طور که به عنوان مثال چین بیشتر تمرکزش برای المپیک است ما هم می‌توانستیم راحت در سنگین وزن دو مدال بگیریم. وزنه برداری واقعا باید تمرکز روی این باشد که نفرات مدال بگیرند و اینکه تیم چه مقامی بیاورد مهم نیست.

محمدپور همچنین با اشاره به شرایط سهراب مرادی و کیانوش رستمی گفت: سهراب و کیانوش وزنه بردارانی هستند که حرف برای گفتن دارند. به نظر من شاید هنوز به آن ایده آل نرسیده‌اند که بتوانند درست تمرکز کنند اما قطعا می‌توانند دوباره به شرایط اوج برسند و برای ما مثل قبل افتخارآفرینی کنند. سهراب فکر کنم کمی آسیب دیدگی اذیتش می‌کند اما کیانوش آسیب هم ندارد.  به امید خدا با یک برنامه ریزی دقیق دوباره به شرایط خوب برمی‌گردند.

دارنده مدال طلای المپیک لندن با بیان اینکه فدراسیون تازه روی کار آمده گفت:  فدراسیون جدید تازه کار خود را شروع کرده و واقعا از الان نمی‌توان گفت نتیجه‌ای می‌توانند بگیرند و درست نیست به این زودی پیش بینی کنیم. آن طور که انتظار می‌رود فدراسیون باید تلاش کند ایرادها و مشکلاتی که ملی پوشان منتقدش بودند را برطرف کند تا یک وضعیت نرمال فراهم شود.

سعید محمدپور در پایان صحبت‌های خود گفت: در مورد مسابقات باز هم باید بگویم که وزنه برداران فرصت کمی داشتند و نتوانستند آن طور که باید و شاید تمرین کنند از طرفی باید روی مدال انفرادی تمرکز کنیم چون در سنگین وزن مدال مجموع را مفت از دست دادیم در حالی که یوسفی توان این را داشت که نقره را کسب کند. البته خوشحال می‌شویم که تیم ایران قهرمان شود اما قهرمانی که پرمدال باشد.  ما از روی دوستی و تعصب انتقاد می‌کنیم پس حمل بر تخریب نباشد. سجاد انوشیروانی،  بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و ... همه از دوستان من هستند این مطالب را می‌گوییم که حل شود.

دیدگاه تان را بنویسید