مختاری: چرخه انتخابی کشتی فرنگی فرمالیته است!

ملی پوش سابق کشتی فرنگی از چرخه انتخابی به شدت انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ملی‌پوش وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ تأکید کرد، نمی‌خواهد باختش در جام تختی را گردن کسی بیندازد، اما یک چیزی در چرخه نوشته شده است، اما به آن عمل نمی‌شود.

تسنیم نوشت: محمدرضا مختاری درباره ناکامی‌اش در مسابقات جام تختی اظهار داشت: دو کشتی گرفتم، کشتی اولم را مقابل هادی علیزاده بردم، اما در مبارزه دوم مغلوب اسکو شدم و با توجه به اینکه او در دور بعدی باخت، من از دور رقابت‌ها حذف شدم.

وی ادامه داد: من به اشتباه خودم باختم و خیلی امتیاز از دست دادم. مقصر این باخت خودم هستم، اما این چرخه‌ای هم که تعریف کردند، فرمالیته است و اصلاً مثل کشتی آزاد نیست. مردم فکر می‌کنند کشتی فرنگی صاحب چرخه شده است و انتخابی داریم، اما کسانی که داخل کشتی هستند، می‌دانند فقط یک چیزی نوشته شده است و عملی نمی‌شود. در چرخه نوشته شده بود کسانی که ملی‌پوش بلگراد بودند، به تورنمنت اعزام می‌شوند. من می‌خواستم تغییر وزن دهم، چیزی در این مورد در چرخه نوشته نشده بود و گفتند در مسابقات کشوری نمی‌خواهد کشتی بگیری. بعد که اسامی تورنمنت زاگرب را دادند، دیدم اسم من نیست، بعد که صحبت کردم، گفتند باید از جام تختی بیایی.

این فرنگی‌کار استان فارس تصریح کرد: اگر می‌دانستم من را کنار گذاشته و حتی به اردو هم دعوت نمی‌شوم، لااقل در مسابقات کشوری کشتی می‌گرفتم و دو بار شانس داشتم. علاوه بر آن، از بین کسانی که به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند باید کسانی که از دور رقابت‌ها اوت می‌شدند، در جام تختی کشتی می‌گرفتند و آن تیم، دو اوتی داشت، اما همه از شرکت در جام تختی معاف شدند. در مورد وزن خودم می‌گویم که طبق چرخه‌ای که اعلام شده بود باید محمدعلی گرایی به آسیایی می‌رفت نه امین کاویانی‌نژاد. من در ‌مصاحبه قبلی‌ام اینها را نگفتم که حاشیه درست نشود، اما مردم باید بفهمند که در چرخه فقط یک چیزی نوشته شده است. مثلاً علیرضا نجاتی چرا نباید سهمیه داشته باشد؟ شرایط او با من یکی بود. او در بلگراد پنجم شد و من اوت شدم، اما به من سهمیه جام تختی داده شد و به او داده نشد.

این کشتی‌گیر که در مسابقات جهانی 2021 و 2022 عضو وزن 72 کیلوگرم تیم ملی بود و این مسابقات را دست خالی ترک کرد، افزود: حرف از قانونمندی می‌زنند، اما خیلی اتفاقات خارج از چرخه افتاد. در همین جام تختی برخی نفرات کشتی گرفتند که خارج از نفراتی بودند که قبلاً سهمیه گرفته بودند. یعنی بین پنج نفر برتر مسابقات قهرمان کشوری و نفرات اول و دوم قهرمان کشوری امیدها نبودند، نفر سوم امیدها هم اینجا بود، ولی نوبت نجاتی که شد حرف از قانونمندی زدند.

محمدرضا مختاری در خاتمه گفت: در جام تختی باختم، شکستم را هم گردن کسی یا چرخه نمی‌اندازم، ولی اگر می‌دانستم قرار است اینطور بشود، هم در مسابقات کشوری کشتی می‌گرفتم و هم جام تختی. به این شکل دو شانس داشتم و شاید باختم را اصلاً در همان کشوری می‌دادم. من دو سال به مسابقات جهانی رفتم، کوچک و بزرگ، همه را بردم و حق هیچ‌کس را ضایع نکرده‌ام. من به اشخاص هم کاری ندارم، اگر از سه چهار نفر اسم بردم، صرفاً حرفم در مورد عدم قانونمندی بود، وگرنه کاری با اشخاص ندارم و امیدوارم از من ناراحت نشوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید