دانیال شه بخش: کرسی نداریم حقمان را می خورند

تاریخ ساز بوکس ایران معتقد است حق او حذف از مسابقات جهانی ازبکستان نبوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دانیال شه بخش در حالی مقابل بوکسور بازنده شد که یک راند از او پیش افتاده بود اما داوران ضربه او را غیرقانونی تشخیص دادند و او بازنده مسابقه شد. تنها مدال آور بوکس ایران در مسابقات جهانی به ایسنا گفت: درباره رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ازبکستان توضیح داد: اگر به عقب برگردم، قهرمانی جهان ۲۰۲۱ روند و شرایط متفاوتی نسبت به همه دوره‌ها داشت چون اولین دوره‌ای بود که IBA جایزه دلاری برای مسابقات گذاشت و این موضوع نظر همه قهرمانان بزرگ جهان را جلب کرد. امسال هم در مسابقات ۲۰۲۳ ازبکستان علاوه بر اینکه جایزه دلاری وجود داشت، آن مبالغ مسابقات ۲۰۲۱ صربستان دو برابر شده بود. 

او ادامه داد: اگر بخواهیم نسبت به دوره قبل سطح مسابقات را بررسی کنیم، دو برابر شدن مبلغ جوایز شرایط مسابقات را بسیار متفاوت کرده بود. همه قهرمانان در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات شلوغی را شاهد بودیم.

شه‌بخش درباره باخت دور از انتظار خود نیز گفت: برد و باخت جزوی از ورزش قهرمانی است و هر دو آن‌ها جزوی از پیشرفت هستند. حقیقتا من بازی را نباختم و توانی که داشتم را در رینگ به نمایش گذاشتم، حتی نتیجه هم به سود من بود اما متاسفانه نشد که بشود. 

ستاره تیم ملی بوکس ایران تصریح کرد: دیدگاه من نسبت به مسابقات قهرمانی جهان فرق کرده بود چون نسبت به قهرمانی جهان ۲۰۲۱، با تجربه بیشتری به این رقابت‌ها آمده بودم. متاسفانه نداشتن کرسی و جایگاه در فدراسیون جهانی این مشکلات را نه تنها برای دانیال شه‌بخش بلکه برای بوکس ایران پیش می‌آورد.

او ادامه داد: باید دیدگاه ما نسبت به همه‌چیز عوض شود و با برنامه پیش برویم. باید همه کشورهای پیشرفت کرده را ببینیم. کشورهای هم سطح ایران، از ما سبقت گرفته‌اند که جای تاسف است. ما نباید راحت از این موضوعات بگذریم که امیدوارم این مهم رخ دهد.

شه‌بخش با اشاره به شب‌های سختی که پشت سر می‌گذارد، توضیح داد: این باخت برای من خیلی سخت بود و چند شب است نخوابیده‌ام، چون برنده مسابقه بودم. حتی نمی‌خواستم از رینگ پایین بیایم چون من بازی را به نمایش نگذاشتم که بازنده آن باشم. به هرحال با صلاحدید کادرفنی پایین آمدم.

او درباره تدارکات ضعیف تیم ملی ایران نیز گفت: متاسفانه ما هیچ بازی تدارکاتی نداشتیم. قبل از قهرمانی‌جهان هیچ اردو یا تورنمنت تدارکاتی برای تیم در نظر نگرفتند که این موضوع خیلی برای ما سنگین است.‌ ما بوکسورها و خانواده بزرگ بوکس واقعا مظلوم هستیم. بدون هیچ تدارکاتی به قهرمانی جهان می‌رویم که دیدگاه درستی نیست. باید دیدگاه ما تغییر کند چون از خیلی کشورهای سطح پایین هم عقب مانده‌ایم‌ که اصلا برای ایران خوب نیست.

او با اشاره به اینکه فدراسیون ایران باید توجه ویژه‌ای به کسب کرسی‌های بین‌المللی داشته باشد، تصریح کرد: این موضوع مسئله مهمی است که فدراسیون باید روی آن کار کند و بنده نمی‌توانم درباره آن خیلی نظر بدهم. تمرکز من روی ورزش کردن است، اما اگر بنده به عنوان یک ورزشکار بدانم در مسابقاتی که حاضر می‌شوم شخصی از ما هست تا نگذارد حق ما خورده شود، با خیال آسوده‌تر کار می‌کنم.

شه‌بخش افزود: ما هیچگاه نمی‌خواهیم حق کسی را بخورند و به ما بدهند، ما فقط می‌خواهیم حق ما را نخورده و به خودمان بدهند تا جایگاه واقعی خودمان را کسب کنیم. واقعا بازی به بازی خوب پیش می‌رفتم‌ چون با آنالیز خوب وارد رینگ می‌شدم. با تمرکز بالا به این مسابقات آمده بودم که همه چیز با آن داوری عجیب خراب شد.

او با اشاره به نیازهای برطرف نشده بوکسورها توضیح داد: نمی‌خواهم تک به تک نام ببرم چون موضوعات تکراری هستند، اما ورزشکار همه جوره به حمایت نیاز دارد. شما باید اطمینان کامل را به ورزشکار بدهید تا از او در میدان مسابقات جواب بگیرید. ورزشکار نباید بهانه‌ای برای قهرمان نشدن داشته باشد و حتی کوچک‌ترین موضوعات را نباید نادیده گرفت.

شه‌بخش در پاسخ به این سوال که آیا حضورش در مسابقات حرفه‌ای تاثیر منفی روی عملکردش داشت؟ تصریح کرد: واقعا اینطور نیست. مسابقات بوکس حرفه‌ای تاثیر منفی روی بوکس آماتور من نگذاشت چون در حرفه‌ای هم فعلا در مسابقات چهار راند هستم و تاثیر منفی و آنچنانی ندارد.

دارنده تنها مدال جهانی بوکس ایران، در پایان راجع به نتیجه ضعیف تیم ملی گفت: همه چیز به برنامه‌ریزی برمی‌گردد. ما هیچوقت بدون برنامه نتیجه‌ نمی‌گیریم. نباید دنبال معجزه باشیم و اینکه واقع بینانه‌ پیش برویم بهتر است. ما با یک برنامه‌ریزی درست برای تیم ملی است که نتیجه می‌گیریم و دنبال معجزه بودن خوب نیست. 

 

دیدگاه تان را بنویسید