صعود یاران آزمون و خداحافظی جهانبخش با جام

حذف تحقیرآمیز منچستر مقابل متخصص لیگ اروپا با درخشش دخیا و مگوایر!

منچستریونایتد با شکست مقابل سویا از لیگ اروپا حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، شب گذشته (پنجشنبه) چهار بازی همزمان از ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های یوونتوس، سویا و بایرلورکوزن به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در ورزشگاه ژوزه آلوالاده شهر لیسبون، تیم اسپورتینگ در خانه برابر میهمان ایتالیایی‌اش یوونتوس به تساوی یک - یک بسنده کرد تا با توجه به شکست یک بر صفر بازی رفت، با قبول باخت 2 بر یک در مجموع دو بازی، از گردونه رقابت‌ها حذف شود. بانوی پیر با گلزنی آدرین رابیو در دقیقه 9 پیش افتاد و مارکوس ادواردز در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی گل خورده را برای اسپورتینگ لیسبون جبران کرد.

در بازی دیگر منچستریونایتد در خانه سویا متحمل باختی سنگین شد و با نتیجه 3 بر صفر تن به شکست داد. یوسف النصیری در دقایق 8 و 81 و لوئی باده در دقیقه 47 گل‌های نماینده اسپانیا را به ثمر رساندند تا پرافتخارترین تیم رقابت‌ها که در بازی دور رفت میهمان انگلیسی نامدارش را با تساوی 2-2 متوقف کرده بود، در مجموع دو دیدار با برتری 5 بر 2 راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در بلژیک، بایرلورکوزن که سردار آزمون در دقیقه 86 به عنوان بازیکن تعویضی برایش به میدان رفت، میزبان خود یونیون سن‌ژیلوا را با نتیجه 4 بر یک در هم کوبید. موسی دیابی (2)، میشل باکر (37)، ژرمی فریمپونگ (60) و آدام هلوژک (79) برای لورکوزن گلزنی کردند و کاسپر ترهو در دقیقه 64 تنها گل یونیون سن‌ژیلوا را به ثمر رساند. با این نتیجه سردار آزمون و یارانش با برتری 5 بر 2 در مجموع دو بازی جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

فاینورد هلند که در بازی رفت موفق شده بود رم ایتالیا را با یک گل شکست دهد در بازی برگشت مقابل این تیم شکست سنگینی خورد تا وداع تلخی با این رقابت‌ها داشته باشد. در این بازی که علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی فاینورد در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفته بود لئوناردو اسپینازولا برای رم در دقیقه 60 گلزنی کرد اما پایکسائو گل مساوی را برای فاینورد به ثمر رساند. در اواخر بازی اما این دیبالا ستاره آرژانتینی رم بود که گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا بازی به وقت‌های اضافه برود. جهانبخش در این بازی 74 دقیقه در میدان بود و بازی قابل قبولی هم از خود ارائه داد. در وقت‌های اضافه استفان الشعراوی و لورنزو پلگرینی 2 بار دیگر دروازه فاینورد را باز کردند تا رم با برد 4 بر یک در این بازی و در مجموع با نتیجه 4 بر 2 به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کند. سانتیاگو خیمنزس بازیکن فاینورد در آخرین لحظات بازی با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

نیمه نهایی لیگ اروپا

یوونتوس  - سویا

رم- بایرلورکوزن

دیدگاه تان را بنویسید