رئال مادرید علیه یوفا: مسئولیت پذیر باش!

رئال مادرید با پیشنهاد یوفا برای عودت دادن وجه بلیت تماشاچی‌های فینال چمپیونزلیگ 2022 مخالفت کرده و آن را برای جبران ضرری که به هوادارانش وارد شده ناکافی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یوفا امروز اعلام کرد مبلغ پرداخت شده برای خرید بلیت هوادارانی که برای تماشای فینال لیگ قهرمانان 2022 در ورزشگاه حضور داشتند را به آن‌ها برخواهد گرداند. این تصمیم یوفا بعد از آن گرفته شد که یک کمیسیون مستقل حکم داد ضعف در سازماندهی فینال آن رقابت‌ها باعث ایجاد تنش و آشوب در جریان مسابقه شده است.

پیش از شروع فینال دوره گذشته چمپیونزلیگ که بین رئال مادرید و لیورپول در شهر پاریس برگزار شد پلیس فرانسه برای متفرق کردن هواداران لیورپول که بیرون از ورزشگاه تجمع کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد. بعد از آن اطراف ورزشگاه شاهد صحنه‌هایی عجیب از درگیری‌های گسترده بین هواداران دو تیم از یک طرف و بین هواداران و پلیس بود.

یوفا اعلام کرد برای جبران حاضر است مبلغی که تماشاچی‌ها برای بلیت پرداخته بودند را به آن‌ها برگرداند البته به این شرط که هواداران ثابت کنند در زمان شروع مسابقه در ورزشگاه حضور داشته‌اند.

باشگاه رئال مادرید اولین واکنش را به این پیشنهاد یوفا نشان داد و آن را ناکافی دانست. رئال در اطلاعیه خود اعلام کرد: "متاسفانه باشگاه رئال مادرید معتقد است پیشنهاد یوفا که امروز رسما اعلام شده ناکافی است. در این پیشنهاد تنها به عودت دادن بهای بلیت اشاره شده و البته برای آن شرط گذاشته شده است. رئال مادرید در این روند با یوفا همکاری نخواهد کرد. درخواست ما این است که یوفا در موضع خود تجدیدنظر کرده و مسئولیت کامل را بپذیرد."

یوفا در حالی مسئولیت اتفاقات قبل و بعد از فینال سال گذشته چمپیونزلیگ را به عهده گرفته که حدود یک سال بود از قبول مسئولیت سر باز زده و هواداران را مقصر می‌دانست. فینال آن دوره از رقابت‌ها ابتدا قرار بود در سنت پترزبورگ برگزار شود اما بعد از شروع جنگ اوکراین به پاریس منتقل شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید