شکست جوانان ایران مقابل استرالیا/ کار صعود به روز آخر کشید

تیم ملی فوتبال جوانان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های اسیا با حساب ۲ بر ۳ مقابل استرالیا شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در دومین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌های جوانان آسیا، تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران با هدایت صمد مرفاوی در برابر استرالیا قرار گرفت و این دیدار را مقابل رقیب خود با حساب ۳ بر ۲ واگذار کرد.

شاگردان صمد مرفاوی ابتدا با دو گل از رقیب خود عقب افتادند اما اسلام طلب در دقیقه ۲۵ یکی از گل‌های خورده ایران را جبران کرد. با این حال استرالیا باز هم گل سوم خود را در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند. استرالیا باز هم فرصت گلزنی داشت اما از موقعیت‌هایش بهره نبرد تا ایران با گلزنی عنایت‌زاده در دقیقه ۸۰ اختلاف را به یک گل کاهش دهد. در ادامه بازی ایران باز هم به رقیبش فشار آورد اما بازیکنان ایران از موقعیت‌های خود بهره نبردند.

ادیب زارعی، محمدامین حزباوی، میلاد کر، امین پیلعلی، مرصاد سیفی، علیرضا عنایت زاده، محمدرضا ترابی، عرفان قربانی، امیر اسلام طلب، فرهاد زاوشی و سعید سحرخیزان این بازی را از ابتدا شروع کردند.

تیم ملی فوتبال جوانان

 

تیم ملی ایران که بازی نخست خود در این مسابقات را با یک گل مقابل قطر پیروز شده بود، حالا با استرالیا هم امتیاز است و برای صعود به مرحله بعد باید در بازی نهایی خود ویتنام را شکست دهد. جالب اینکه ویتنام در نخستین بازی خود استرالیا را با یک گل شکست داده بود. با این حساب تکلیف صعود به دور حذفی مسابقات به روز نهایی موکول شد.

دیگر دیدار دور دوم مرحله گروهی ویتنام و قطر به مصاف هم می‌روند.

برنامه بازی‌های ایران در ادامه رقابت‌ها به این شرح است:

سه شنبه ۱۶ اسفند/  ایران - ویتنام؛  ورزشگاه استقلال، ساعت ۱۳:۳۰

جدول رده‌بندی این گروه تا این لحظه به شرح زیر است:

  1. ویتنام - ۱بازی - ۳ امتیاز - تفاضل گل +۱
  2. استرالیا - ۲ بازی - ۳ امتیاز - تفاضل گل ۰
  3. ایران - ۲ بازی - ۳ امتیاز - تفاضل گل ۰
  4. قطر - ۱ بازی - ۰ امتیاز - تفاضل گل ۱-

صمد مرفاوی در نشست خبری قبل از شروع مسابقات کسب سهمیه جام جهانی، قهرمانی در این مسابقات و معرفی نسل جدید فوتبالیست‌های باکیفیت به فوتبال ایران را سه هدف خود دانست.

تیم ملی فوتبال جوانان

در نهایت چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا سهمیه جام جهانی فلیپپین را به دست می‌آورند که بهار سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید