معادله روز؛ بسکتبال ایران چطور به جام جهانی می‌رسد؟

بسکتبالیست های ایران در آخرین دیدار برای کسب سهمیه جام جهانی به دیدار چین خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران فردا یکشنبه باید در هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی چین برود و تلاش خواهد کرد تا جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.  پس از اینکه تیم بسکتبال چین در انتخابی جام جهانی در آسیا و اقیانوسیه مقابل قزاقستان به برتری رسید، ساعت 7:30 صبح فردا یکشنبه در ورزشگاه تسوئن وان با ایران روبرو خواهد شد.

ایسنا نوشت: ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳  صبح پنج‌شنبه به مصاف ژاپن میزبان رفت و با نتیجه ۹۶ بر ۶۱ شکست خورد. محمد جمشیدی و بهنام یخچالی هر کدام ۱۵ امتیاز برای تیم ملی ایران کسب کردند و بهترین بازیکنان ایران بودند.

در تیم چین کوی یونگشی ۱۹ ساله توجه‌ها را به خود جلب کرد. او با ژائو جیوی، ژانگ ژنلین، ژو چی، ژو پنگ درخشش خوبی در تیم داشتند. همچنین جورجویچ سرمربی جدید اولین مربیگری خود را در چین به پایان رساند. این مربی صربستانی در پایان سال ۲۰۲۲ رسماً کار خود را آغاز کرد و هدایت چین را بر عهده گرفت تا در جام جهانی روی نیمکت چینی‌ها باشد. 

با این حال ایران خوش شانس بود چرا که قزاقستان نیز برابر چین شکست خورد. در شرایطی که صعود چین ژاپن و استرالیا به جام جهانی قطعی شده، رقابت اصلی برای صعود بین ایران و قزاقستان است.  تیم ایران یک‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت ایران به مصاف چین خواهد رفت. همچنین تیم قزاقستان در همین روز از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران، مقابل‌ استرالیا قرار خواهد گرفت.

احتمال‌های صعود به جام جهانی

1- برد ایران

تیم ملی بسکتبال ایران با کسب برد در این دیدار صرف نظر از بازی دیگر صعود خود را قطعی خواهد کرد.

2- باخت ایران، باخت قزاقستان

در صورت باخت ایران برابر چین و باخت قزاقستان برابر استرالیا باز هم این ایران است که بالاتر از قزاقستان راهی دور بعد خواهد شد چرا که ایران یک برد بیشتر دارد.

3- باخت ایران، برد قزاقستان

در صورت باخت ایران برابر چین و برد قزاقستان برابر استرالیا، ایران از دور رقابت ها کنار خواهد رفت. در این شرایط تعداد بردهای دو تیم برابر می‌شود و با توجه به برتری قزاقستان مقابل ایران در بازی رودررو، ایران حذف خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید