FIBA: ژاپن رویای صعود ایران به جام جهانی را به تعویق انداخت

FIBA معتقد است که تیم ملی بسکتبال ژاپن مقابل ایران عملکرد خوبی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳  از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) به مصاف ژاپن میزبان رفت و با نتیجه ۹۶ بر ۶۱ شکست خورد. 

FIBA در خصوص این رقابت نوشت: ژاپن بهترین عملکرد خود را نشان داد تا امیدهای ایران برای صعود به جام جهانی برای یک بازی دیگر معلق بماند. تماشاگران در تاکاساکی آرنا (ورزشگاه ژاپن) از ابتدا تا انتها خوشحال بودند زیرا آنها شاهد بهترین عملکرد ژاپن در این رقابت‌ها بودند. ژاپن موفق شد با نتیجه با نتیجه ۹۶-۶۱ ایران را شکست دهد.

تیم ملی بسکتبال ژاپن با این برد، امیدها و رویاهای ایران برای صعود به جام جهانی را حداقل برای یک بازی دیگر معلق نگه داست. جاش هاوکینسون با ثبت ۱۷ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۴ پاس منجر به گل در اولین بازی خود، یکی از موثرترین اعضای تیم ملی ژاپن بود.

محمد جمشیدی و بهنام یخچالی هر کدام ۱۵ امتیاز برای تیم ملی ایران کسب کردند. تیم ملی ایران باید به سرعت دوباره جمع شود تا در بازی آینده خود به مصاف چین برود.

جدال اصلی صعود، بین دو تیم بسکتبال ایران و قزاقستان است که ایران در صورت پیروزی در دور بعد، بدون هیچ اما و اگری به جام جهانی می‌رسد. تیم ایران یک‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت ایران به مصاف چین خواهد رفت. همچنین تیم قزاقستان در همین روز از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران، مقابل‌ استرالیا قرار خواهد گرفت.

اگر ایران و قزاقستان هر دو بازنده شوند باز هم ایران صعود خواهد کرد اما اگر ایران ببازد و قزاقستان بتواند استرالیا را شکست دهد، ایران به جام جهانی نخواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید