زلزله در فدراسیون شطرنج

شادی پریدر: دیگر نمی ترسم و می خواهم در ایران بمیرم!

نایب رئیس فدراسیون شطرنج در حملاتی تند ارکان این فدراسیون از رئیس گرفته تا بازرس و خزانه دار را به باد انتقاد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شادی پریدر از قهرمانان ارزنده شطرنج زنان که پس از ریاست تامینی در سمت نایب رئیس در فدراسیون حضور داشت مدتی است که با فدراسیون به مشکل خورده و دست به افشاگری می زند.

چندی پیش او درباره خاطره عزیزی، مسئول روابط بین الملل اسنادی درباره دریافت مبالغ بیش از اندازه از والدین بازیکنان منتشر کرد که عزیزی هم در چند استوری پاسخ او را داد و خودش را بی تقصیر دانست. شادی پریدر اکنون در اتهاماتی تند درباره مسائل مختلف صحبت کرده است.

پریدر که ظاهرا به سیم آخر زده و از وضعیتی که برایش پدید آورده اند بسیار کلافه شده، صحبت های خود را این گونه آغاز کرده است: امروز تصمیم گرفتم که حرف بزنم و دیگر هیچ چیزی برایم مهم نیست. من عاشق کشورم بودم و هستم و برای حرف زدن حاضرم تاوان بدهم ولی در همین کشور مجازات شوم و همین جا تاوان بدهم چون اینجا مملکتم است.

استاد بزرگ زنان شطرنج ایران در ادامه صحبت هایش عنوان کرده است: من 30 سال برای این مملکت خدمت کردم چون عاشق کشورم بودم ولی بلاهایی که سرم آوردند که دیگر نمی خواهم سکوت کنم. نه از مردن می ترسم نه چیز دیگری. مهم این است که در خاک این کشور بمیرم. من سعی کردم کشورم را سربلند کنم و از تعلیق نجات دادم.

پریدر به اعزام های اخیر اشاره کرد و گفت: اگر امروز به مسابقات جهانی می روید حاصل مذاکرات چند ساعته من با رئیس فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) است که بچه ها توانستند به (مسابقات) جهانی برگردند. من همیشه پشت شطرنجبازان بودم ولی قدرت دست رئیس فدراسیون است. همان طور که پست های مربوط به بازیکنان در اختیار افراد نزدیک به (رئیس) فدراسیون است.

او درباره حاشیه های اخیر شطرنج نیز گفت: به خاطر دفاع از قهرمانان مثل سارا (خادم الشریعه) و (علیرضا) فیروزجا انواع انگ های سیاسی به من زده شد. من تمام تلاشم را برای ورزشکاران کردم اما چه کنم که سیستم نگذاشت من به خاطر حجابم رئیس (فدراسیون) شوم.

اشاره پریدر به ماجرای انتخابات قبلی فدراسیون شطرنج است. او یکی از کاندیداها بود که تلاش می کرد با حمایت بدنه شطرنج رئیس شود اما کمی قبل از انتخابات عکسی از او در یکی از سفرهای خارج از کشور منتشر شد که حجاب نداشت. در نهایت پریدر از انتخابات کنار رفت و نتوانست رئیس شود. پریدر این اقدام غیراخلاقی (انتشار عکس خصوصی) را به جناح رقیب نسبت داده بود.

پریدر درباره احتمال مهاجرتش نیز گفت: بارها از من می پرسند که چرا در این مملکت مانده ام. من عاشق ایران بودم. ماندم تا بقیه بدانند عاقبت 30 سال خدمت به این کشور (چه چیزی است) که تصمیم بگیرند بمانند یا بروند.

پریدر درباره پرونده بازیکنان اعزامی به مسابقات برون مرزی که پیش از این نیز انتقاداتی را عنوان کرده بود، تکرار کرد: فاکتور خانواده ها را تحویل می گیرند و با پول خودشان سندهایشان را پاس می کنند. آقای سیستم نظارتی تو چرا سکوت می کنی؟ برو دعا کن که من تصمیم نگیرم دهنم را باز کنم و بگویم چه بلاهایی سرم آوردید. آقایی که رفتی سوراخ موش قایم شده ای بیا که کارت دارم! من همه چیز را به بازرس گفتم اما وقتی بازرس فدراسیون مسئول حمل و نقل و ماشین های وزارت است چه سودی دارد؟

نایب ریس فدراسیون در ادامه تامینی رئیس فدراسیون که از قضا با حمایت خود پریدر به ریاست رسیده بود را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای تامینی شما با آوردن همشهری های تان و دادن اختیار شطرنج به آنها همه تصمیم ها را خودتان گرفتید بیخود گندهایتان را پای من نندازید. در تمام تصمیم گیری ها آدم های شما به شما خبر دادند. هر چقدر ادعای بی اطلاعی کنید باز هم به عنوان رئیس فدراسیون باید پاسخگو باشید. بارها گفتم که اعتبارم در شطرنج را نمی گذارم که خراب کنید. ادعا نکنید هیچ سفری نفرستادید چون پولی نیاوردید. خرج سفرهای من را هم فدراسیون آسیایی و جهانی داده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید