گزارش جی پلاس

۲۰۲۳؛ سال سیاه پاری‌سن ژرمن

پاری‌سن ژرمن از شروع سال ۲۰۲۳ شکست هاس متعددی را تجربه کرده است و در بدترین شرایط به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: پاری‌سن ژرمن در آستانه دیدار با بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بدترین روزهای خود را سپری می کند. تیم فرانسوی که پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون شکست بود و ۱۸ پیروزی و چهار مساوی به دست آورده بود در سال ۲۰۲۳ چهار باخت را تجربه کرد. نخستین باخت پاریسی ها در اولین روز سال نو میلادی برابر لانس رقم خورد که بازی را سه بر یک واگذار کرد‌ند. ۱۵ روز بعد PSG با یک گل مغلوب رن شد. این شکست می توانست سنگین تر شود اما دوناروما با مهارهای خود اجازه نداد این اتفاق بیفتد. 

تیم گالتیه چهارشنبه هفته گذشته در جام حذفی مهمان مارسی بود و ۲ بر یک شکست خورد تا برای دومین سال پیاپی از مرحله یک هشتم نهایی حذف شود. بازیکنان PSG در این دیدار پر اشتباه ظاهر شدند و تاثیرگذار نبودند. در مقابل فشار بالای حریف کاری نتوانستند انجام دهند و در یک نیمه ۱۲ بار به سمت دروازه‌شان شوت زده شد. تنها اشرف حکیمی و نونو مندس بازی بهتری نسبت به هم تیمی هایشان به نمایش گذاشتند و نیمار با امتیاز ۳ و مسی ۴ از بدترین های پاریس بودند. آخرین باری که PSG  در خانه مارسی شکست خورده بود به سال ۲۰۱۱ برمی گشت.

 سه روز بعد تیم گالتیه به موناکو رفت و دوباره یک نمایش ناامید کننده داشت. این تیم  به دلیل یک ویروس مجبور شد برخی از بازیکنانش همچون راموس، اشرف، مندس و کیمپمبه را در نیمکت قرار دهد. PSG در نیمه اول سه گل دریافت کرد و تنها یک گل به ثمر رساند. هواداران پاری‌سن ژرمن به جای تشویق تیمشان از بازیکنان خواستند بیدار شوند! در ۴۵ دقیقه دوم نمایش بد مهمان ادامه داشت و تعویض ها روند بازی را عوض نکرد‌. اگر مهار های دوناروما نبود ممکن بود این شکست سنگین تر هم شود. 

بعد از بازی در رختکن بحث شدیدی میان لوییس کمپوس (مشاور ورزشی PSG) و بازیکنان در گرفت. اعضای باشگاه به جنگنده نبودن بازیکنان اعتراض کردند و موجب عصبانیت کسانی همچون نیمار و مارکینوش شدند. ستاره برزیلی که در زمین بازی هم مدام غر می زد نتوانست این انتقاد را تحمل کند و خشم خود را نشان داد. کیلیان ام پابه مصدوم که نبودش به تیم آسیب زیادی زده است در شبکه های اجتماعی پیام انگیزشی فرستاد و نوشت: "قوی و متحد ادامه خواهیم داد". ستاره فرانسوی می داند حواشی تنها وضعیت را برای تیمش بدتر خواهد کرد. 

مالکان قطری در این سال ها پول های کلانی را خرج کرده اند تا PSG بتواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما با وجود رسیدن به فینال این اتفاق نیفتاد. اکنون تیمشان در این فصل در آستانه شروع مرحله حذفی با یک بحران روبرو شده است و سه شنبه شب باید به مصاف بایرن مونیخ قدرتمند برود. مسی و ام‌پابه از یکشنبه به تمرینات گروهی تیم پیوستند اما چون به تازگی از بند مصدومیت رها شده اند به احتمال فراوان مقابل بایرن از آمادگی کامل برخوردار نخواهد بود‌. در کنار این ها مشکلات خط دفاعی و عملکرد ضعیف خط میانی را هم نباید نادیده گرفت. با چنین شرایطی ناکامی دوباره تیم فرانسوی در لیگ قهرمانان دور از انتظار نخواهد بود. 

دیدگاه تان را بنویسید