جی پلاس

گواردیولا؛ نابغه‌ای که شاعر و خدای فوتبال هم برایش مهم نیست!

ژائو کانسلو که بهترین فرم دوران فوتبالش را در تیم گواردیولا داشته، مورد غضب این نابغه اسپانیایی قرار گرفته و مانند ستاره‌های سابق تحت هدایت گواردیولا مجبور به رفتن شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پپ گواردیولا در تمام دوران مربی‌گری‌اش نشان داده با هیچ بازیکنی شوخی ندارد، حالا فرقی نمی‌کند که آن بازیکن لقب شاعر یا خدای فوتبال باشد. این نابغه اسپانیایی نشان داده که اگر یک بازیکن در استانداردهای او نگنجد، بی‌رحمانه کنارش می‌گذارد.

حالا قرعه به نام ژائو کانسلو افتاده، مهم‌ترین بازیکن منچستر سیتی گواردیولا در دو فصل اخیر در راه بایرن مونیخ است. سال‌ها راجع به پتانسیل بالای تهاجمی کانسلو، از زمانی که در بنفیکا درخشید تا وقتی که از یوونتوس به سیتی آمد، صحبت شد اما در همه آن سال‌ها به ضعف دفاعی او هم اشاره شد تا زمانی که گواردیولا بهترین و ویژه‌ترین استفاده را از او گرفت؛ بازی همزمان به عنوان دفاع کناری و تبدیل شدن به هافبک میانی در زمان حمله.

حالا کانسلو هم به سرنوشت رونالدینیو و زلاتان دچار شده و باید از منچستر سیتی جدا شود اما چه اتفاقاتی افتاد که کانسلو دیگر به چشم گواردیولا نمی‌آید؟

منچستر سیتی گواردیولا در فصل 23-2022 فرم عالی خودش را از دست داده تا جایی که این مربی اسپانیایی پس از کامبک در دیدار با تاتنهام و پیروزی 4 بر 2، بازیکنانش را به جز سه نفر به باد انتقاد گرفت؛ نیتان آکه، ریکو لوئیس و خولین آلوارز. بزرگترین پالس نارضایتی از کانسلو در همین استثنا دیده می‌شود، آکه و لوئیس دو هم‌پستی کانسلو در سیتی.

زمانی که کانسلو در ماه نوامبر مقابل فولام از زمین بازی اخراج شد، گواردیولا از این ستاره پرتغالی انتقاد کرد که به جای اینکه به مهاجم اجازه دهد تا ادرسون با او برخورد داشته باشد، روی او خطا کرده و از زمین بازی اخراج شده است چرا که گواردیولا معتقد بوده 26 زمان کافی بوده تا حتی اگر سیتی گل دریافت کند، بتواند به بازی برگردد اما نه بدون کانسلو.

پس از آن بازی، کانسلو تنها در چهار بازی از 11 بازی در ترکیب ابتدایی سیتی حضور داشته و تنها یک بازی در پست دفاع راست بوده است. کانسلو در همه این دیدارها فقط دو بار 90 دقیقه را به پایان رسانده است و در سه بازی اخیر به عنوان بازیکن تعویضی هم استفاده نشده است. چنین اتفاقی در نهایت باعث شد که کانسلو پس از تماشای بازی آرسنال از روی نیمکت، ناراحتی خود را از این وضعیت به شکلی رمزآلود نشان دهد.

باتوجه به ترکیب سیتی در بازی‌های اخیر، ریکو لوئیس و کایل واکر در دفاع راست و آکه و آیمریک لاپورته در دفاع چپ، گزینه‌های اول و دوم گواردیولا هستند. در نتیجه کانسلو تبدیل به گزینه سوم گواردیولا در دو جناح خط دفاعی منچستر سیتی شده و چه چیزی از این برای یکی از بهترین مدافعان کناری دنیا بدتر است؟

گواردیولا در سال‌های اخیر هیچ‌گاه جدایی ستاره‌های تیمش را گردن نگرفته است. نمونه آن همین امسال و پس از جدایی زینچنکو، گابریل خسوس و استرلینگ بود که گواردیولا عنوان کرد که هیچ کس را نمی‌تواند مجبور به ماندن در تیمش کند و این بازیکنان هم خودشان خواستند که از سیتی جدا شوند. احتمالا باید منتظر چنین اظهار نظری از سوی گواردیولا درباره بازیکنی که نبوغ این نابغه اسپانیایی را در انگلیس اثبات کرد، باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید