اکبر فلاح: حضور کامران قاسمپور در 97 کیلوگرم اشتباه محض بود

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان از سیاست های فدراسیون کشتی انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان تهران پس از کش و قوس‌های فراوان قرار است یازدهم بهمن ماه با شرکت ۲ نامزد در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شود. قاسم علی‌عسگری و حسن یاری‌نیا ۲ کاندیدای شرکت در انتخاباتی هیئت کشتی تهران هستند. انتخاباتی که این روزها با انتقادات زیادی روبرو شده و برخی از پیشکسوتان شائبه مهندسی شدن آن را مطرح می‌کنند.

ایرنا نوشت: یکی از منتقدان این انتخابات اکبر فلاح قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان بود. وی با واکاوی حاشیه‌های این انتخابات گفت: کشتی استان تهران از مدیران انتصابی ضربه زیادی خورده و در آستانه نابودی است.

وی همچنین بحث تغییر وزن یزدانی و قاسمپور را مباحث رسانه‌ای دانست که موجب به حاشیه رفتن این ۲ قهرمان بزرگ خواهد شد.

مشروح کامل این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

اکبر فلاح یکی از منتقدان عملکرد هیئت کشتی استان تهران است. وی در این رابطه گفت: مدیریت کشتی تهران در یک دهه گذشته بسیار بد بوده است. این موضوع به دلیل شیوه اشتباه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و منفعل عمل کردن آنها در خصوص انتخاب روسای این هیئت بود. البته تمام مشکلات کشتی استان تهران را نباید به گردن یک نفر یا نهاد انداخت بلکه این موضوع فراتر از یک فرد و مربوط به متولیان بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه کشتی تهران با مدیران انتصابی نابود شده، خاطر نشان کرد: نمایندگان کشتی تهران می‌توانستند در این برهه در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی افتخارات بزرگی را بدست آورند، ولی شیوه انتصاب مدیران و عملکرد مسوولان کشتی استان باعث شد تا تهران از کورس قهرمانی عقب بماند. مدیران تهران و در سطح کلان‌تر آن یعنی فدراسیون کشتی، به هیچ عنوان نگاهی خاص به ورزش استان ندارند یا اینکه فهم و تجربه کافی را در ارتقای کشتی تهران ندارند.

انتخاب کشتی تهران مهندسی شده است

دارنده مدال طلا و نقره جهان کشتی آزاد جهان با اشاره به اینکه مجمع انتخابی هیئت کشتی استان تهران با حضور ۲ نامزد کاملا مهندسی شده خواهد بود، افزود: پیش‌ از اعلام اسامی نامزدهای نهایی، نام‌هایی را برای مجمع می‌شنیدیم که مشخص شد در جمع‌بندی نهایی نامزدهای مد نظر برگزیده شده‌اند. مهندسی انتخابات به گونه‌ای خواهد بود که یکی از نامزدها تایید شده با نظر مثبت برخی مسوولان در نهایت رای لازم را برای ریاست هیات استان کسب خواهد کرد.

فلاح توضیح داد: در یک سال گذشته کشتی تهران بدون مدیریت کارش را انجام داده است. معتقدم در این مدت اگر یک چوب را هم در این مسئولیت قرار می‌دادند این وضعیت را سپری می‌کرد. اگر دخالت‌ها و خط دهی‌ خاص وجود نداشته باشد، تهران به رییس احتیاج ندارد بلکه یک آدمک در این پست قرار دهند این شرایط بغرنج را سپری خواهد کرد.

وی بیان کرد: حال کشتی تهران بدتر از این نخواهد شد، زیرا در این یک دهه، چندین نسل از کشتی‌گیران تهرانی نابود شدند که این کار نتیجه حضور مدیران کل ورزش استان و باندبازی در فدراسیون کشتی است.

سواد مدیریتی ریاست هیئت را ندارم

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در پاسخ به این سوال که پیشکسوتان توانمندی در تهران حضور دارند که می‌توانند این کِشتی به گِل نشسته را دوباره به حرکت درآورند اما چرا در صحنه حضور ندارند، پاسخ داد: مدیریت در کشتی سوای تجربه، مدال و بار فنی، نیازمند سواد و تحصیلات آکادمی است. مدعی مدیریت برای تصاحب پست ریاست هیئت کشتی تهران باید همه معیارهای لازم را داشته باشد تا بتواند در ورزش المپیکی مانند کشتی کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار بگذارد. من اعتراف می‌کنم که برخلاف بخش فنی و تجربه قهرمانی، سواد لازم برای مدیریت کشتی استان را ندارم و نمی‌توانم چنین مسئولیتی را در اختیار بگیرم.

حضور قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم اشتباهی محض بود

وی همچنین در خصوص وضعیت کامران قاسم‌پور و احتمال حضور وی در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: داستان تغییر وزن قاسم‌پور بیشتر مربوط به جریان رسانه‌ای است. او در وزن ۹۲ کیلوگرم توانست ۲ مدال طلای خوش‌رنگ جهانی را بدست آورد و اگر در کارش دخالت نکنیم او نیز می‌تواند چندین طلای ارزشمند بین‌المللی دیگر را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

فلاح بیان کرد: موفقیت قاسم‌پور عین روز برای ما روشن است و اشتباه فاحش مربی باعث شد تا او در جام جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم محک بخورد. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص این حماقتی که در جام جهانی آمریکا داشتند باید از مردم عذرخواهی می‌کردند ولی این کار را نکردند.

تغییر وزن حاشیه‌ساز می‌شود

دارنده مدال طلای ۱۹۹۳ جهان ادامه داد: اگر به دنبال حضور قاسم‌پور در المپیک هستیم چرا باید دوباره این اقدام اشتباه را مجدد تکرار کرد، با توجه به وزن و توانایی او می‌توان رقابتی میان قاسم‌پور و حسن یزدانی برگزار کرد تا برنده این دوئل بتواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کند. رفتن قاسم‌پور یا یزدانی به وزن ۹۷ کیلوگرم ایجاد حاشیه است و نمی‌تواند برای کشتی ما مفید باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید