جی پلاس

سیاوش یزدانی ساپینتو را وتو کرد!

سرمربی استقلال در حالی اشتباه داوری را عامل باخت تیمش مقابل سپاهان می داند که بازیکن خودش چنین اعتقادی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلال در آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال با نتیجه 2 بر 1 مقابل سپاهان شکست خورد تا مقابل تیم اصفهانی دبل شده باشد. بعد از این بازی سرمربی آبی ها اشتباه های داوری خصوصا در اعلام پنالتی دیرهنگام به ضرر تیمش را یکی از دلایل باخت توصیف کرد.

ساپینتو درباره پنالتی دقیقه آخر گفت: داور در آن صحنه نمی‌توانست به خوبی موقعیت را ببیند. تشخیص دقیق صحنه برخورد پنالتی به دید خیلی خوب نیاز داشت. او یک کیلومتر از صحنه فاصله داشت. داور یک پنالتی مسلم ما را نیز نگرفت.

اما این اظهارنظر مربی پرتغالی مورد تایید کارشناسان داوری نیست. جمیع کارشناسان معتقد بودند که پنالتی سپاهان به درستی اعلام شده است. همچنین دیگر صحنه هایی که ساپینتو معتقد بود باید برای تیمش پنالتی گرفته می شد، نیز مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت.

اما مهمتر از نظر کارشناسان نظر خود سیاوش یزدانی است. بازیکن استقلال که امروز مقابل تیم سابقش بازوبند کاپیتانی را بست درباره صحنه پنالتی اشتباهش را پذیرفت و گفت: از هواداران عذرخواهی می کنم که اشتباه کردم. پنالتی درست بود.

این اولین بار نیست که ساپینتو به غلط داور را مقصر ناکامی تیمش معرفی می کند. البته که استقلال مسلما در طول این 16 بازی در دیدارهایی بوده که از داوری متضرر شده اما همانند تمام تیم ها متقابلا از داوری سود هم برده است. او علاوه بر اظهارنظرهای احساسی در ارزیابی فنی اش از بازی نیز تحلیل درستی ندارد.

ساپینتو درباره دیدار با سپاهان گفته بود: تیم حریف موقعیت‌های زیادی نداشت. ضربه‌های ایستگاهی و موقعیت‌های پشت محوطه جریمه، فرصت‌های تیم حریف بود و این تیم نمی‌تواست وارد محوطه جریمه شود.

اما این در حالی بود که فقط در نیمه اول بازی سپاهان دو بار توپ را به تیر دروازه استقلال کوبید و تنها خوش شانسی مانع فرو ریختن دروازه رضایی شد. همچنین یک تک به تک کامل و موقعیت مسلم گل زنی هم توسط علی نژاد به هدر رفت.

به نظر می رسد سرمربی استقلال که حالا تیمش با صدر جدول فاصله زیادی گرفته و از نظر فنی هم کمترین شباهت را به تیم پارسال دارد، تلاش می کند تا با چنین اظهارنظرهایی از پاسخگویی فرار کند. تیم ساپینتو از بازی هر بازی میانگین امتیازی کمتر از 2 به دست آورده و اگر پرسپولیس نیم فصل دوم را با پیروزی شروع کند جبران 8 امتیاز اختلاف کار سختی خواهد بود.