بازیکن منچستریونایتد کشیش شد+عکس

ستاره سابق منچستریونایتد که سابقه سالها بازی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را داشته حالا کشیش شده و دوران بازنشستگی را با لباس کشیشی سپری می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فیل مالراین که این روزها 45ساله است، در گذشته فوتبالیست بوده و سابقه بازی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را دارد. او در مسابقات زیادی در لیگ برتر انگلیس به میدان رفته و پیراهن منچستریونایتد را به تن کرده است.

مالراین که در سال 2009 کفش‌ها را آویخته و با فوتبال خداحافظی می‌کند اخیرا تصمیمی گرفته که زندگی او را به کلی تغییر داده است. این فوتبالیست سابق حالا به عنوان کشیش در کلیسای کاتولیک به خدمت مشغول است.

فیل مالراین در دهه 90 میلادی در فوتبال انگلیس برای نورویچ و منچستریونایتد بازی می‌کرد. او همچنین در تیم ملی کشورش، ایرلند شمالی، عضویت داشت و 27 بازی ملی هم برای سبزپوشان ایرلندی انجام داد. اما این هافبک سابق این روزها عنوان دیگری دارد و کسانی که در کلیسای محل خدمت او حاضر می‌شوند مالراین را با عنوان پدر صدا می‌کنند.

فوتبالیست سابق ایرلندی از سال 2017 ردای کشیشی به تن کرده است. ولی این تغییر عجیب در زندگی او چگونه اتفاق افتاد؟ او در سال 2005 در مصاحبه‌ای با سایت آخرین باشگاهش، نورویچ سیتی، می‌گوید در آخرین سال دوران فوتبالش کم‌کم از سبک زندگی فوتبالیست‌ها که او از آن به عنوان زندگی "بی‌بند و بار" یاد می‌کند خسته شده است.

او در این باره گفت: "سالی سه-چهار ماشین می‌خریدم، چون حوصله‌ام سر می‌رفت و همیشه دلم چیزهای بیشتر می‌خواست. در مورد خرید لباس و خانه هم اوضاع بر همین منوال بود. من از چیزهایی که برای یک فوتبالیست فضیلت به حساب می‌آمد، یعنی پول و تفریح‌های شبانه، خسته شده بودم. با اینکه ما فوتبالیست‌ها زندگی عالی‌ای داشتیم و من خدا را به خاطر نعمت‌های مادی شکر می‌کردم، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدم که یک حفره خالی در زندگی‌ام وجود دارد. شوکه شده بودم و از خودم می‌پرسیدم من که همه چیزهایی که یک مرد جوان می‌خواهد را دارم، پس چرا خوشحال نیستم؟"

این فوتبالیست سابق می‌گوید در 31سالگی تصمیمش را گرفته، فوتبال را برای همیشه ترک کرده و به مذهب پناه می‌برد. او در این باره گفت: "مدتی به صورت داوطلبانه در یک مرکز نگهداری از بی‌خانمان‌ها کار کردم. به مراسم کلیسایی رفتم و دعا کردن منظم را شروع کردم. ناگهان احساس کردم رضایت به من بازگشته. در فوتبال بالا و پایین‌های زیادی بود، ولی در مذهب چیزی وجود داشت که احساس رضایت کامل و بی فراز و نشیبی به من می‌داد."

فیل مالراین

دیدگاه تان را بنویسید