هنر قلعه‌نویی در تعویض‌های طلایی

نگاهی به آمار بازیکنان تعویضی لیگ برتر نشان می‌دهد که گل‌گهر سیرجان بیشترین سود را از عملکرد بازیکنان تعویضی‌اش برده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اهمیت تعویض‌ها در فوتبال امروزی، خصوصا پس از پاندمی کرونا و افزایش تعداد تعویض‌ها به عدد پنج، بیشتر از قبل شده است. هواداران فوتبال در جام جهانی قطر مشاهده کردند که چطور گرت ساوتگیت با تعویض‌هایش مقابل فرانسه فرصت تاریخ‌سازی را از انگلیس گرفت و در طرف مقابل، چطور دیدیه دشان در فینال این جام، تعویض‌هایی انجام داد که فرانسه را به بازی برگرداند.

ایسنا در گزارشی این موضوع را در فوتبال ایران بررسی کرده است. این خبرگزاری نوشت: در این فصل از فوتبال ایران هم امیر قلعه نویی که در حال سپری کردن بهترین فصل مربیگری خود در گل گهر است، توانسته به بهترین نحو ممکن از نیمکت پر و پیمان تیمش استفاده کند و بیشترین تاثیرگذاری را بازیکنان تعویضی گل‌گهر ثبت کرده‌اند.

نگاهی به آمارها و داده‌های سایت ترانسفرمارکت نشان می‌دهد که محمد خدابنده‌لو، کی‌روش استنلی و مرتضی تبریزی سه بازیکن برتر فوتبال ایران تا این مقطع از فصل با بیشترین تاثیرگذاری به عنوان بازیکنان جانشین هستند.

۱-محمد خدابنده‌لو – ۵ بازی - ۲ گل - یک پاس گل – ۱۷۶ دقیقه (۳۵ دقیقه به ازای هر بازی)

۲-کی‌روش استنلی – ۵ بازی – ۱ گل – ۲ پاس گل – ۲۱۷ دقیقه (۴۳.۴ دقیقه به ازای هر بازی)

۳-مرتضی تبریزی – ۳ بازی – ۱ گل – ۱ پاس گل – ۱۶۵ دقیقه (۵۵ دقیقه به ازای هر بازی)

62474611

62474612

مرور این آمار نشان می‌دهد که نفر شش هم از گل گهر است. علی اصغر عاشوری با ۷ بار حضور به عنوان بازیکن جانشین در زمین، یک گل و یک پاس گل را ثبت کرده است.

بهترین بازیکن تعویضی استقلال مهدی قایدی است که در همان نخستین حضورش در لیگ برتر مقابل ملوان یک گل و پاس گل داد و در رتبه پنجم قرار دارد.

شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی پرسپولیس که از زمان پیوستن به این تیم عمدتا مصدوم است، با سه بار حضور در زمین به عنوان جانشین و مجموع ۷۳ دقیقه (۲۴ دقیقه به ازای هر بازی) و زدن یک گل در رتبه پانزدهم قرار دارد.

فرشاد احمدزاده از سپاهان هم آمار جالب توجهی دارد. او روی هم رفته ۳ بار به عنوان تعویضی به میدان رفته که در مجموع ۸۸ دقیقه (۲۹ دقیقه به ازای هر بازی) در زمین بوده و ۲ پاس گل داده که بهترین پاسور تعویضی لیگ است.

مورد اعتمادترین بازیکن تعویضی

بهمن سالاری از ذوب آهن ۱۱ بار در طول این فصل به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و روی هم رفته ۲۲۰ دقیقه (۲۰ دقیقه به ازای هر بازی) و یک گل هم به ثمر رسانده است. او بیشتر از هر بازیکن دیگری به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است.

اما رکورد بیشترین دقایق بازی به عنوان بازیکن تعویضی هم دست یک بازیکن از گل گهر است. امین قاسمی نژاد، در طول ۲۹۴ دقیقه ای که در ۹ بازی خود برای گل گهر به میدان رفته (۳۲ دقیقه به ازای هر بازی) توانسته یک پاس گل را بدهد که اثر مثبت دیگری از تعویضی‌های گل گهر است.

دیدگاه تان را بنویسید