اشتباه داور دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان

حسین عسگری معتقد است تیم داوری دیدار صنعت نفت و استقلال قضاوت خوبی نداشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسین عسگری، کارشناس داوری ، در خصوص قضاوت دیدار صنعت نفت آبادان و استقلال به ایسنا گفت: این بازی تنها ۲ صحنه بحث برانگیز داشت و در سایر موارد تیم داوری خوب کار کرد. کارت زردهای داده شده درست بود و ایرادی به داور وجود نداشت. در دقیقه ۷۵، حردانی باید از زمین اخراج می‌شد زیرا موقعیت مسلم گلزنی را از بازیکن صنعت نفت گرفت و اخطار داده شده اشتباه بود. مدافع استقلال، آخرین بازیکن خط دفاعی بود و همین باعث می‌شد که داور کارت قرمز نشان دهد.

ابراهیم میرزابیگی، درباره صحنه بحث‌برانگیز داوری در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان که به اعلام پنالتی برای تیم تهرانی ختم شد، به تسنیم گفت: اگر من بودم این صحنه را پنالتی اعلام نمی‌کردم. در این صحنه البته نمی‌توان نظر صددرصدی و قاطع داد، چون تصاویر تلویزیونی فقط صحنه را از یک دوربین نشان می‌دهد. با این وجود نظر من این است که هر دو بازیکن برای توپ می‌روند و به یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی درباره اینکه پیش از برخورد نهایی که به اعلام پنالتی از سوی داور منجر شد، برخورد دیگری نیز در محوطه جریمه صنعت نفت وجود داشت، عنوان کرد: این صحنه نیز نمی‌‌توانست پنالتی باشد.

میرزابیگی درباره اینکه بازیکنان صنعت نفت اعتقاد داشتند صالح حردانی باید به دلیل خطای هند از زمین اخراج می‌شد، یادآور شد: با وجود اینکه فاصله محل خطا تا دروازه زیاد بود اما بازیکن صنعت نفت می‌توانست توپ را کنترل کند و با سرعتی که داشت، فاصله را جبران کند. در این صحنه داور می‌توانست با کارت قرمز مدافع استقلال را جریمه کند.

رضا کرمانشاهی، درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی نفت آبادان و استقلال، به فارس گفت: صحنه اصلی این بازی به پنالتی دقیقه 86 به سود استقلال بازمی ‌گردد که از نظر من درست بود. در این صحنه بازیکنان صنعت نفت تصور می‌کردند ابتدا آرمان رمضانی روی مدافع این تیم خطا کرده در شرایطی که اینگونه نبود و خطای اول را بازیکن نفت انجام داد و بیژن حیدری به درستی پنالتی اعلام کرد. در دقیقه 67 داور باید به جای کارت زرد نشان دادن به صالح حردانی، او را از زمین اخراج می‌کرد زیرا با توجه به سرعت مهاجم نفت وی در صورت عبور از مدافع استقلال در موقعیت تک به تک با سید حسین حسیتی قرار می‌گرفت اما خطای حردانی مانع از ایجاد یک فرصت گل صد در صد برای نفت شد. به همین دلیل باید حیدری به او کارت قرمز می‌داد. در کل بیژن حیدری مدیریت خوبی در این بازی داشت اما نباید اجازه می‌داد بازیکنان نفت که پس از پنالتی معترض بودند، در کار وی دخالت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید