استقبال 140 هزار نفری از دروازه بان پرحاشیه!+عکس

دروازه بان تیم ملی فوتبال آرژانتین که این روزها حسابی حاشیه ساز شده، با استقبالی گسترده از سوی مردم شهرش مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیبو مارتینس، سنگربان تیم ملی آرژانتین، یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های جام جهانی 2022 قطر بود. او علاوه بر مدال طلای قهرمانی جام به همراه آلبی‌سلسته جایزه بهترین دروازه‌بان تورنمنت را به دست آورد. مارتینس امروز به شهر زادگاهش مار دل پلاتا رفت و با استقبال گسترده مردم این شهر روبرو شد.

مارتینس در فینال جام جهانی مقابل فرانسه در وقت‌های اضافه مسابقه با یک مهار استثنایی درخشید و در ضربات پنالتی هم به درخشش ادامه داد تا نقش مهمی در قهرمانی آلبی‌سلسته بازی کند. به خاطر این درخشش‌های استثنایی دیبو بود که در شهر زادگاهش حدود 140 هزار نفر برای خوشامدگویی به او به خیابان‌ها آمده بودند.

1784223

امیلیانو مارتینس که در شهر زادگاهش با عنوان اِل دیبو شناخته می‌شود در سال 1992 در مار دل پلاتا به دنیا آمد. او در 12 سالگی به عضویت باشگاه ایندیپندینته درآمد و در 17 سالگی به انگلیس مهاجرت کرد. سیزده سال بعد او اولین شهروند مار دل پلاتا است که قهرمان جهان شده است. مردم این شهر امروز برای قهرمان‌شان سنگ تمام گذاشتند. در میدان مرکزی سکویی ویژه نصب شده بود و بهترین مهارهای او در جام جهانی به وسیله یک نمایشگر بزرگ به نمایش درمی‌آمد. دیبو روی این سکو رفت و برای مردم شهرش صحبت کرد.

دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین گفت:" اولین بار است که این همه آدم کنار هم می‌بینم. به دست آوردن سومین ستاره و سومین قهرمانی جهان افتخاری است که نه تنها من بلکه همه بچه‌ها در آن نقش داشتند. ما حالا رویای به دست آوردن چهارمین ستاره را در سر داریم. من وقتی به ایندیپندینته رفتم دلم می‌خواست یک فوتبالیست حرفه‌ای بشوم. در هفده سالگی به انگلیس رفتم و زمانی که به تیم ملی دعوت شدم رویایم این بود که این جام جهانی را به این شهر بیاورم. ما اول قهرمان کوپا شدیم، بعد در ومبلی، فینالیسیما را بردیم و در نهایت در قطر قهرمان دوره قبل جام جهانی را شکست دادیم. خیلی زیبا است. معمولا همه مهاجمان را تحسین می‌کنند و اینکه یک دروازه‌بان اینطور مورد استقبال قرار می‌گیرد، واقعا زیبا است".

مهار استثنایی در دقایق آخر بازی مقابل فرانسه

دیبو مارتینس به لحظاتی از فینال جام جهانی قطر اشاره کرد که درحالیکه نتیجه بازی 3-3 بود فرانسوی‌ها یک فرصت استثنایی برای گلزنی به دست آوردند ولی او با یک مهار استثنایی مانع از باز شدن دروازه آلبی‌سلسته شد. او در این‌باره گفت:" صحنه عجیبی بود چون ما قبل از آن به مدت 70 دقیقه کنترل بازی را در دست داشتیم. ولی بعد به حریف پنالتی دادیم که اصلا متوجه نشدیم چطور اتفاق افتاد. آنها اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و حتی می‌دیدم نیمکت‌نشین‌های فرانسه طوری خوشحالی می‌کنند که انگار پیروز شده‌اند. ولی هیچکس نباید تا وقتی سوت پایان به صدا درنیامده خودش را پیروز بداند".

1784224

رقص جنجالی و بازی ذهنی با اورلین شوامنی

امیلیانو مارتینس در ادامه به رقص جنجالی‌اش در ضربات پنالتی مسابقه و همچنین بازی‌های ذهنی‌‌ای که مقابل پنالتی‌زن‌های فرانسه انجام داد اشاره کرد و گفت:" آن رقص کوچک در زمان ضربات پنالتی بود. همان لحظه به ذهنم رسید و انجامش دادم. من در پنالتی‌ها قوی‌تر می‌شوم و می‌دانم که حریف به من احترام می‌گذارد. خودشان این را به من گفتند. وقتی در فینال جام جهانی یک پنالتی گرفتم می‌دانستم بعدی‌ها دچار اضطراب می‌شوند و برای همین سعی کردم با پرت کردن توپ با آنها بازی ذهنی بکنم. همین طور با حرف زدن با بازیکن حریف و در فشار گذاشتنش. در نهایت هم دیدید که شوامنی خراب کرد و توپ را بیرون زد. ها ها".

لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ است

دیبو درباره لیونل مسی، کاپیتان و اسطوره آرژانتین گفت:" لئو بهترین بازیکن دنیا است و رویای من این بود که در تیم ملی، جام جهانی را در دستهای او ببینم. قرار گرفتن کوپا و فینالیسیما در دستهای لئو قشنگ بود ولی خیلی دوست داشتم جام جهانی را در دست او ببینم تا دیگر هیچ شکی باقی نماند که مسی بهترین بازیکن تاریخ است. بعد از فینال یک پیام برایش فرستادم و تشکر کردم که باعث شد قهرمان جام جهانی بشوم. او هم عین همین جمله را به من گفت. اینکه بهترین بازیکن دنیا برای شما اینقدر احترام قائل باشد واقعا بی‌نظیر است".

1784225

دیدگاه تان را بنویسید