اینفانتنو، صدای بلاتر را هم در آورد!

رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال به انتقاد از تصمیمات اینفانتینو پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، با حضور در یک سمینار آلمانی به صحبت پرداخت و مخالفت خود را با مدیریت جیانی اینفانتینو و پروژه های تایید شده فیفا برای آینده، مانند جام جهانی 2026 با حضور 48 تیم و یا اینکه جام جهانی قطر، بهترین جام جهانی تاریخ بوده، ابراز کرد.

بلاتر به مدت 17 سال ریاست فیفا را برعهده داشت تا اینکه در سال 2015 به دلیل چندین اتهام فساد مالی و همچنین تقلب در اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر، از سمت خود تعلیق شد. سال بعد، اینفانتینو جانشین او شد و تا به امروز در پست ریاست فیفا باقی مانده است.

بلاتر در مورد تعداد کشورهایی که در جام جهانی بعدی حضور خواهند داشت به صحبت پرداخت و با این تغییرات مخالفت کرد. او توضیح داد: آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد، تجاری‌سازی بیش از حد فوتبال است. آنها سعی می‌کنند بیشتر و بیشتر درآمد کسب کنند، مثلاً در جام جهانی بعدی با حضور 48 تیم.

رئیس سوئیسی و سابق فیفا همچنین نظر خود را در مورد تغییرات در جام جهانی باشگاه ها اعلام کرد. او گفت: فیفا در حال ورود به چیزی است که به آنها مربوط نمی شود، فوتبال باشگاهی. این قالب جدید جام جهانی باشگاه ها باید به عنوان رقابت مستقیم برای لیگ قهرمانان تلقی شود.

جام جهانی باشگاه ها با فرمت جدید از سال 2025 و با حضور 32 تیم برگزار می شود. ایده ای که توسط اینفانتینو تایید شد این است که مسابقات مذکور؛ "شبیه جام جهانی است". با این حال، تردیدهای زیادی در مورد این قالب جدید وجود دارد، زیرا مشخص نیست که چگونه در برنامه فصل قرار می گیرد.

سپ بلاتر همچنین از دوران حضور خود در رأس هیئت حاکمه فوتبال صحبت کرد و گفت که در دوران تصدی خود تلاش کرده است تا تجارت را کنترل کند اما به دلیل «ارزش اقتصادی فوتبال و سیاست» در این زمینه شکست خورده است.

وقتی از بلاتر درباره رسوایی فیفا گیت که با اخراج او به پایان رسید سؤال شد، عبارتی از ژائو هاولانژ، رئیس پیشین فیفا را به زبان آورد که به او گفته بود "هیولا" در سازمان (فیفا) نفوذ کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید