فیفا نباید با بازیکنان مثل احشام برخورد کند!

اعلام تصمیم شورای فیفا برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان با حضور 32 تیم از طرف جانی اینفانتینو با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تایید کرد که جام جهانی باشگاه ها از سال 2025 با حضور 32 تیم برتر باشگاهی دنیا برگزار خواهد شد.

در مراسم شورای فیفا وقتی از جیانی اینفانتینو، رئیس این نهاد درباره جام باشگاه‌های جهان سوال شد او در پاسخ گفت: "مراکش میزبان جام جهانی باشگاه های 2022 خواهد بود و از سال 2025 نیز قصد داریم این رقابت ها را با حضور 32 تیم مثل جام جهانی برگزار کنیم.ما می‌خواستیم جام جهانی باشگاه ها را در سال 2024 با تیم‌های زیادی شروع کنیم، اما تصمیم گرفتیم به سلامت بازیکنان فکر کنیم زیرا تقویم بسیار شلوغی وجود داشت.»

به این ترتیب جام باشگاه‌های جهان در سال 2025 به میزبانی مراکش با تعداد تیمهایی برگزار می‌شود که در جام جهانی 2022 شاهد بودیم. این در حالی است که چهار سال پیش که فیفا قصد داشت جام باشگاه‌های جهان را به این شکل برگزار کند برنامه‌اش را به دلیل همه‌گیری کرونا کنار گذاشت.

از سوی دیگر در سال 2025 جام باشگاه‌های جهان زنان هم در مراکش با حضور هفت تیم برگزار خواهد شد. جام باشگاه‌های جهان از سال 2000 توسط فیفا آغاز به کار کرد. این رقابتها در چهارده یا پانزده فصل اول خود با حضور هفت تیم برگزار شد و قهرمان‌های چمپیونزلیگ اروپا به صورت اتوماتیک به نیمه‌نهایی این تورنمنت صعود می‌کردند.

جام جهانی باشگاه‌ها در فرمت قبلی‌اش با حضور قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، لیگ قهرمانان آفریقا، لیگ قهرمانان کونکاکاف، قهرمان لیبرتادورس و لیگ قهرمانان اقیانوسیه برگزار می‌شد. از این گذشته قهرمان لیگ کشور میزبان هم در این رقابتها حضور داشت.

تصمیم شورای فیفا که توسط اینفانتینو اعلام شد با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. جیمی کرگر از اولین کسانی بود که نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد. این کارشناس انگلیسی در توییتی نوشت:" مثل ایده احمقانه برگزاری هر دو سال یک بار جام باشگاه‌های جهان، این هم ایده دیگری از اینفانتینو است. بازیکنان به استراحت نیاز دارند و نباید با آنها مثل احشام برخورد شود. فیفا از چمپیونزلیگ متنفر است و می‌خواهد خودش چیز مشابهی داشته باشد. باشگاه‌های اروپایی باید این را تحریم کنند".

کاربران عادی هم واکنشهای زیادی به این خبر داشتند. یک کاربر می‌گوید:" هیچکس چنین جامی را نمی‌خواهد. فقط به خاطر پول است. فیفا و رئیسش هیچ شرمی ندارند؟"

کاربر دیگری هم با تمسخر این ایده نوشت:" از همین حالا حضور باشگاه برنتفورد در جام باشگاه‌های جهان را به هواداران این تیم تبریک می‌گویم".

 

دیدگاه تان را بنویسید