شطرنجی ها بالاتر از ایتالیا و اسپانیا؛ صعود کرواسی در رنکینگ فیفا

با توجه به پیروزی کرواسی در بازی رده بندی جام جهانی برابر مراکش، این تیم به رتبه هفتم دنیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روند موفقیت آمیزی که کرواسی با زلاتکو دالیچ در سال های گذشته داشته است، در این جام جهانی نیز ادامه پیدا کرد و او پس از تجربه نائب قهرمانی جهان در روسیه، این بار در قطر بر رتبه سوم ایستاد تا برخلاف دوره قبل، حداقل امسال او جام را با لبخند و رضایت به پایان برساند.

کرواسی که تا سال 2016 در رتبه نوزدهم دنیا حضور داشت، توانست به لطف عملکرد خوب در سال های اخیر، تا پیش از آغاز رقابت های جام جهانی، به رتبه دوازدهم صعود کند و حالا با پایان تورنمنت بزرگ قطر، یک جهش فوق العاده در انتظار آنهاست.

هر چند که رنکینگ رسمی فیفا در پایان ماه دسامبر و اتمام رقابت های جام جهانی منتشر می شود، اما از آنجایی که این رتبه بندی دارای قوانین ثابت و از قبل مشخص شده ای است، می توان پیش از آغاز هر بازی نیز میزان امتیازات مثبت و منفی آن مسابقه را برای تیم های برنده و بازنده محاسبه کرد.

کرواسی به طور کلی 82 امتیاز را از رقابت های جام جهانی تصاحب کرد. یک جهش فوق العاده که روی رنکینگ این تیم، تأثیر بزرگی گذاشت. تیم زلاتکو دالیچ در مجموع، شمار امتیازات خود ار رنکینگ فیفا را به عدد 1728 رساند و توانست از ایتالیای 1723 امتیازی، عبور کند.

بدین ترتیب شاگردان دالیچ با صعود به رتبه هفتم، به بهترین رتبه خود از سال 2019 دست یافتند. کرواسی پس از پایان جام جهانی 2018، توانسته بود به جایگاه چهارم نیز صعود کند که پس از آن، تیم دالیچ در آگوست 2021 حتی سقوط تا رتبه هجدهم را نیز تجربه کرد و حالا یکبار دیگر جام جهانی به سکوی پرتاب کروات ها تبدیل شد تا بالاتر از تیم هایی نظیر ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و... در جایگاه هفتم دنیا قرار بگیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید