مدیر تیم های ملی وزنه برداری در گفت وگو با جی پلاس؛

کوروش باقری: باید بپذیریم مسئولیت با ما است و خوب کار نکردیم/ انتظارمان بیشتر از یک مدال مجموع بود

مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری ایران گفت: وزنه برداری در رکود قرار دارد و نفرات زیادی نداریم و بسیاری از مسائل دیگر تاثیر داشت اما باید بپذیریم در حال حاضر مسئولیت با ما است و در کل خوب کار نکردیم.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جهانی کلمبیا گفت: با توجه به ایرانی که همیشه در وزنه برداری می‌شناختیم انتظارمان این بود که بیشتر از یک مدال مجموع کسب کنیم. من فکر می‌کنم تمام بچه‌هایی که به مسابقه آمدند شرایط این را داشتند که مدال بگیرند اما برخی بدشانس بودند و بعضی دیگر هم شرایط را خوب درک نکردند و تلاششان باید بیشتر بود.

او افزود: همان طور که گفتم همه نمایندگان ما شانس مدال داشتند و بعضی از دلایل ناکامی آن ها خارج از کنترل ما بود مثل ارتفاعی که محل برگزاری مسابقات داشت. ارتفاع حدود 2700 متر کار را نه تنها برای ما بلکه برای خیلی از شرکت کنندگان سخت کرد و همین باعث شد در حرکت دوضرب بسیاری از وزنه برداران نتوانند وزنه‌های خود را مهار کنند؛ اوت شوند و یا یک حرکت بزنند. ضمن اینکه شکل آمدن ما و سه پرواز عوض کردن بی تاثیر نبود. کاملا مشخص بود کسانی که زمان بیشتری داشتند عملکردشان بهتر بود و ساعت خواب هایشان تنظیم شد اما ورزشکاری مثل حافظ قشقایی، مصطفی جوادی، الهه رزاقی که بلافاصله مسابقه داشتند کاملا مشهود بود در زمان وزنه زدن که مشکل خواب دارند.

باقری در پاسخ به اینکه با درنظرگرفتن اتفاقات دوران مدیریت گذشته، از چه زمانی مسئولیت کامل نتایج با تیم جدید فدراسیون است گفت:  در مورد اینکه مدیریت قبلی و جدید فدراسیون چقدر نقش داشتند باید بگویم در حال حاضر مسئولیت با ما است اما واقعیت این است که چیزی از مدیریت قبلی اینجا ندیدیم و همان اوایل هم گفتم وزنه برداری در رکود قرار دارد؛ وزنه برداران زیادی نداریم؛ شرایط تیم ملی و زیرساخت‌ها مناسب نبود؛ همه این‌ها تاثیر داشت اما باید بپذیریم مسئولیت با ما است و در کل خوب کار نکردیم خصوصا در بخش زنان که حوزه خودم است اصلا راضی نیستم. هدف این بود که ارتقاء رکورد داشته باشیم و به جز الهام حسینی بقیه بچه‌ها هرچند در تمرین رکوردهای بهتری داشتند اما در مسابقه آن طور که من انتظار داشتم به دلایل مختلف نتوانستند پیشرفتی که در  کشورهای اسلامی و مسابقات آسیایی داشتیم  را تکرار کنند. قطعا مسئولیت بخشی از کار به عهده من است و باید نقاط ضعف را پیدا کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در پایان صحبت‌های  خود در پاسخ به این سوال که آیا قصد ثبت نام و حضور در انتخابات فدراسیون را دارد یا نه گفت: امیدوار هستم روند کار به خوبی پیش برود؛ من ثبت نام نکردم و قرار هم نیست ثبت نام کنم. به امید خدا سجاد انوشیروانی با قدرت حضور داشته باشد، حداکثر رای را کسب و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

دیدگاه تان را بنویسید