جدال آدیداس و نایکی در فینال جام جهانی 2022

از فینال جام جهانی 2010 سابقه نداشت که فینال رقابت ها بین دو تیم با برند آدیداس و نایکی برگزار شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با پایان مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر فینالیست‌های این دوره از رقابت‌ها مشخص شدند. آرژانتین و فرانسه، دو قدرت سنتی فوتبال با درخشش در مرحله نیمه‌نهایی و پیروزی‌های مقتدرانه بر حریفان‌شان به فینال رسیدند. اما در کنار رقابت فوتبالی بین این دو غول فوتبال دنیا، در بازی فینال شاهد یک رقابت دیگر هم خواهیم بود: مصاف دو غول بزرگ تولید تجهیزات ورزشی دنیا که با لباس‌هایشان بر تن ستاره‌های دو فینالیست در آخرین بازی جام جهانی حضور خواهند داشت.

آرژانتینی‌ها روز یکشنبه در لوسیل با پیراهن‌های آدیداس وارد میدان می‌شوند تا با فرانسه‌ای نبرد کنند که پیراهن تولیدشده توسط نایک را بر تن دارد. علاوه بر رقابت تیم دو فینالیست، جدال دو غول تولید البسه ورزشی در سطح دیگری هم جریان دارد. رقابت بین چهره‌های اصلی دو تیم فرانسه و آرژانتین که به نماد این دو برند تبدیل شده‌اند. مسی با پیراهنی وارد زمین می‌شود که مارک آدیداس بر آن دیده می‌شود. از سوی دیگر کیلیان امباپه به عنوان نماینده نایک در زمین حضور خواهد داشت.

این برای اولین بار از سال 2010 است که دو تیم با برند آدیداس و نایکی در فینال جام جهانی برابر هم قرار می گیرند. در آفریقای جنوبی تیم های اسپانیا و هلند با برند آدیداس و نایکی مقابل هم به میدان رفتند و اسپانیا با گل آندرس اینیستا برنده شد. در فینال سال 2014 آلمان و آرژانتین هر دو آدیداس به تن داشتند. در فینال سال 2018 تیم های فرانسه و کرواسی از پیراهن های برند نایکی استفاده می کردند. اگر به عقب تر برگردیم، در سال 2006 که فینال بین فرانسه و ایتالیا برگزار شد، ایتالیا برند پوما به تن داشت و برند پیراهن فرانسه نیز آدیداس بود. در واقع از سال 2006 تاکنون تیم های فینالیست یا از برند آدیداس استفاده کرده اند یا نایکی. بین این دو برند نیز تعادل وجود داشته است: چهار تیم آدیداس و چهار تیم نیز نایکی.

در این دوره از جام جهانی پیراهن 20 تیم از 32 تیم حاضر در رقابتها توسط این دو کمپانی تولید شده بود. 13 تیم با پیراهن‌های نایک در قطر بازی کردند و 7 تیم پیراهن‌هایی را به تن داشتند که آدیداس تولید کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید