دالیچ: نمی توانم شاگردانم را سرزنش کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی پس از ناکامی تیمش در صعود به فینال جام جهانی قطر، از عملکرد شاگردان خود دفاع کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی پس از باخت 3 بر صفر این تیم برابر آرژانتین در اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر که شب گذشته (‌سه‌شنبه) در ورزشگاه لوسیل دوحه برگزار شد، درباره دلیل شکست نایب قهرمان دوره قبلی جام جهانی توضیح داد.

گل اولی که کروات‌ها در این بازی دریافت کردند، نتیجه یک پنالتی بود که بر اثر برخورد دروازه‌بان‌شان لیواکوویچ با خولیان آلوارس مهاجم نوک آرژانتینی‌ها پس از عبور توپ از او اعلام شد. بازیکنان کرواسی معتقد بودند خطایی صورت نگرفته و این بازیکن آلبی‌سلسته بوده که به دروازه‌بان آنها برخورد کرده است.

دالیچ در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر او داور در اعلام خطای پنالتی اشتباه کرده است یا خیر، اظهار داشت: پنالتی؟ من فکر می‌کنم که بازیکنان ما به کرنر قبل از صحنه پنالتی اعتراض داشتند. ما در ادامه آن صحنه بود که گل خوردیم. با این حال ما بازی را باختیم و من چیزی برای شکایت ندارم. به هیچ عنوان نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم. ما تا نیم ساعت اول بر بازی سوار بودیم. گاهی اوقات شانس با شما یار می‌شود و گاهی اوقات از شما رو برمی‌گرداند. به آرژانتین بابت پیروزی‌اش تبریک می‌گویم. آنها لایق کسب پیروزی بودند.

سرمربی کروات‌ها حالا باید تیمش را برای بازی رده‌بندی با بازنده بازی امشب میان فرانسه و مراکش آماده کند. وی افزود: ما باید خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. در این بازی هم موقعیت‌های بسیار خوبی داشتیم، اما هیچ‌کدام‌شان به فرصت‌های مسلم گلزنی تبدیل نشدند. بازیسازی و حرکات‌مان خوب بود، اما جای خالی یک مهاجم نوک ششدانگ و واقعی در تیم‌مان احساس می‌شد. ما می‌خواستیم با استفاده از اورشیچ حملات‌مان را مستقیم‌تر کنیم، اما نشد.

دالیچ در پایان درباره مصدومیت مارسلو بروزویچ که او را مجبور به خروج از میدان کرد هم گفت: او دچار مصدومیتی عضلانی شده است و نمی‌خواست شانس خود را برای حضور در بازی رده‌بندی از دست بدهد.  

بازی رده‌بندی جام جهانی 2022 از ساعت 18:30 (به وقت تهران) روز شنبه هفته پیش رو آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید