جام جهانی ۲۰۲۲| آرژانتین ۳- کرواسی ۰

فینال ششم با جادوی مسی

تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش لیونل مسی کرواسی را شکست داد و به فینال جام جهانی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال آرژانتین در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022، با 3 گل کرواسی را شکست داد تا برای ششمین بار در تاریخ به فینال جام جهانی صعود کند. در این دیدار مسی یک بار و آلوارس دو بار برای آلبی سلسته گلزنی کردند. قضاوت این دیدار بر عهده اورساتوی ایتالیایی بود.

آرژانتین برای رسیدن به این مرحله پس از سرگروهی در گروه سوم با 2 پیروزی (مکزیک و لهستان) و 1 شکست (عربستان)، استرالیا و هلند را در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی شکست داده و به جمع 4 تیم برتر راه یافته بود.

کروات ها پس از دوم شدن در گروه با 1 پیروزی(کانادا) و دو تساوی(مراکش و بلژیک)، ژاپن و برزیل را در ضربات پنالتی شکست داده و به نیمه نهایی رسیده بودند.

نیمه اول

کروات ها بازی را با قرعه داور آغاز کردند اما مالکیت را آرژانتینی ها از حریف پس گرفتند و بر بازی مسلط شدند. اولین فرصت با سانتر سوسا برای آرژانتین رقم خورد که البته دقیق نبود و به جایی نرسید. مراقبت شدید کروات ها از مسی باعث می شد که او به محض صاحب توپ شدن مجبور به پاس دادن شود.

احتیاط بیش از حد دو تیم باعث نمایش یک بازی بی کیفیت در 10 دقیقه نخست شد که با پاس های اشتباه فراوان همراه بود. مسی و مودریچ ستاره های نامدار دو تیم در این 10 دقیقه کمترین لمس توپ و تاثیرگذاری را داشتند.

خطا روی مسی در دقیقه 14 می توانست آرژانتین را صاحب یک ایستگاهی در موقعیتی مناسب کند اما اورساتو اعتقادی به خطا نداشت. کرواسی پس از عقب نشینی اولیه در این دقایق صاحب توپ و میدان بود.

اولین کرنر این بازی در دقیقه 16 برای کرواسی حاصل شد. این ضربه کرنر که کوتاه کار شد در نهایت با ضربه سر لوورن همراه شد و به بیرون رفت. در شرایطی که با توجه به بازی های قبلی و تیم انتظار می رفت آرژانتین صاحب توپ و میدان باشد و کرواسی دفاع کند، شرایط در 20 دقیقه نخست بازی کاملا برعکس بود. پرس دو نفره روی مسی تاکتیک اصلی کرواسی برای بازپس گیری توپ بود.

با گذشت نیمی از نیمه اول هیچ خطری روی دروازه ها ایجاد نشد تا دروازه بان های دو تیم بیکارترین حاضران در میدان باشند. بازی متراکم در میانه میدان چیزی نبود که از این بازی جذاب انتظار می رفت. در دقیقه 25 اولین ضربه به سمت چارچوب را فرناندز زد که لیواکوویچ آن را مهار کرد.

در دقیقه 28 کرواسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما سانتر مودریچ برگشت داده و تبدیل به یک ضد حمله برای آرژانتین شد.

ددر دقیقه 31 پریشیچ با یک ضربه فنی قصد گشودن دروازه را داشت که ضربه او با اختلافی نه ندان زیاد به اوت رفت.

در دقیقه 32 آرژانتین صاحب یک ضربه پنالتی شد. لیواکوویچ در وضعیت تک به تک آلوارس، مهاجم آرژانتین را سرنگون کرد که داور اعلام پنالتی کرد.

گل اول آرژانتین: مسی در دقیقه 34 پشت ضربه پنالتی ایستاد و با ضربه ای استثنایی به طاق دروازه تیمش را جلو انداخت.

اتفاق بازی های گذشته در حال تکرار بود. آرژانتین در تمام دیدارهای قبلی (گروهی و حذفی) گل اول را زده بود و کرواسی همانند تمام دیدارهای حذفی این جام گل اول را خورده بود. کروات ها با جلو نشستن درصدد جبران گل خورده بودند. کرنر دقیقه 39 اولین تلاش شاگردان دالیچ برای بازگشت به بازی بود.

گل دوم آرژانتین: در دقیقه 39 خولیو آلوارس در یک ضدحمله با یک حرکت فردی توپ را از دفاع برداشت و به تنهایی به گل تبدیل کرد. مدافعان کرواسی در این صحنه عملکرد فاجعه آمیزی داشتند.

در دقیقه 42 دروازه کرواسی در آستانه فرو ریختن بود. ضربه سر آلوارس پس از مهار لیواکوویچ با اختلاف بسیار اندک راهی کرنر شد. در دقیقه 45 موقعیت جدی روی دروازه آرژانتین ایجاد شد اما ضربه بازیکن کروات به تور پشت دروازه خورد. در نهایت شاگردان اسکالونی با اندوخته 2 گل راهی رختکن شدند تا فقط یک نیمه با فینال جام جهانی فاصله داشته باشند.

نیمه دوم

کرواسی با دو تغییر کار را آغاز کرد و اورشیچ و ولاشیچ به میدان آمدند. پرس تمام زمین تاکتیک شاگردان دالیچ برای غافلگیر کردن آرژانتین بود.

در دقیقه 47 خطای اوتامندی یک کاشته نصیب کرواسی کرد. کاپیتان مودریچ ارسالی مواج روی دروازه داشت که مارتینس توپ را مهار کرد. دو دقیقه بعد پارادس با شوتی از راه دور شانسش را امتحان کرد که لیواکوویچ کار سختی برای مهار این توپ نداشت.

بر خلاف هلند که توانسته بود با اتکا به پاس های بلند، بازی 2-0 باخته را با تساوی عوض کند، کرواسی همچنان اصرار به بازی روی زمین داشت و آرژانتین نیز در پی ضدحمله بود. با این حال بازی دستپاچه بازیکنان آرژانتین باعث از دست رفتن سریع توپ می شد و کرواسی رفته رفته بر میدان مسلط تر.

مسی در دقیقه 58 پس از همکاری با هم تیمی اش در زاویه بسته ضربه ای زد که لیواکوویچ باز هم دروازه اش را نجات داد.

در دقیقه 62 کرواسی صاحب یک خطای دیگر در گوشه محوطه شد که موقعیتی جدی برای این تیم به دست آمد اما در نهایت مدافعان آرژآنتین توپ را برگشت دادند.

ضدحمله های آرژانتین می توانست این تیم را به گل های بعدی برساند. اما تعلل بازیکنان صاحب توپ باعث از دست رفتن موقعیت ها می شد. در سوی مقابل تیم خسته کرواسی که دو بازی فرسایشی 120 دقیقه ای را در مراحل قبل انجام داده بود، توان چندانی برای فشار آوردن نداشت.

گل سوم آرژانتین: کار استثنایی مسی در دقیقه 69 ثمرساز شد. فوق ستاره آرژانتینی ها در گوشه محوطه جریمه پس از فریب گواردیول با پاس استثنایی کات بک آلوارس را در موقعیت گلزنی قرار داد تا کار 3-0 شود.

دیبالا سرانجام اولین بازی اش را برای آرژانتین انجام داد و به جای آلوارس وارد میدان شد. کرواسی ناامید از تغییر نتیجه رو به شوت های از راه دور آورده بود که ثمری نداشت.

مودریچ خسته در دقیقه 81، پس از 8300 متر دویدن و 88 درصد پاس صحیح از زمین خارج شد. دیداری که احتمالا آخرین بازی مودریچ در جام جهانی بود.

در دقیقه 83 مک آلیستر روی یک کار ایستگاهی که مسی سریع شروع کرده بود در موقعیتی عالی با بی دقتی فرصت گلزنی را از دست داد.

کرنر کرواسی در دقیقه 85 به شکلی خطرناک از کنار دروازه مارتینس به خارج رفت. کورئا و فویت دو بازیکنی که در جام جهانی بازی نکرده بودند در آخرین دقایق وارد میدان شدند تا حضور در جام جهانی را تجربه کنند. نیمه دوم این دیدار پس از 5 دقیقه وقت اضافه با برتری 3-0 آرژانتین به پایان رسید تا آبی و سفیدپوشان به فینال برسند.

 

 

 

لیونل مسی تیم ملی آرژانتین جام جهانی 2022

آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022

لیونل مسی تیم ملی آرژانتین جام جهانی 2022

آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022

تیم ملی کرواسی جام جهانی 2022

امیلیانو مارتینس جام جهانی 2022

تیم ملی آرژانتین جام جهانی 2022

تیم ملی آرژانتین جام جهانی 2022

ایوان پریشیچ لیونل مسی آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022

آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022 تیم ملی آرژانتین تیم ملی کرواسی

لیونل مسی آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022 تیم ملی آرژانتین تیم ملی کرواسی

لیونل مسی آرژانتین کرواسی آرژانتین جام جهانی 2022 تیم ملی آرژانتین تیم ملی کرواسی

تیم ملی کرواسی

تیم ملی آرژانتین

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

توپ نیمه نهایی جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

دیدگاه تان را بنویسید