جی پلاس

آمار عجیب آقای گل ها: پرتغال قهرمان جام جهانی می شود!

یک بررسی آماری نشان می دهد امسال نوبت قهرمان شدن پرتغال در جام جهانی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جام جهانی فوتبال و رقابت های یورو دو رویداد مهم ملی در فوتبال هستند که به فاصله دو سال برگزار می شوند. اما در دوره های اخیر ارتباط عجیبی بین این دو رویداد برقرار بوده است. آماری که اگر قصد تکرار شدن داشته باشد رونالدو و هم تیمی هایش را قهرمان جهان می کند.

در سال 2008 داوید ویا، آقای گل رقابت های یورو 2008 شد. دو سال بعد ماتادورها اولین قهرمانی جهان خود را با شکست هلند در وقت های اضافه فینال جام جهانی 2010 جشن گرفتند.

چهار سال بعد در 2012، چند بازیکن 3 گله مشترکا آقای گل شدند که یکی از آنها ماریو گومس بود. در جام جهانی بعد یعنی 2014، ژرمن ها با شکست آرژانتین در فینال برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی شدند.

در سال 2016، آنتوان گریزمان موفق شد عنوان آقای گلی یورو را به دست بیاورد. اتفاق دو دوره گذشته باز هم تکرار شد و فرانسه در سال 2018 با غلبه بر کرواسی به مقام قهرمانی جام جهانی رسید.

همان گونه که آمار روایت می کند، در سه دوره گذشته رقابت ها بازیکنی که در یورو آقای گل شده، در دوره بعدی به همراه تیمش قهرمان جام جهانی شده است. به این ترتیب برای پیش بینی قهرمان جام جهانی 2022 باید به سراغ دوره قبل یورو برویم؛ در یورو 2020 کریستیانو رونالدو عنوان آقای گلی را به دست آورد. پس طبق فرمول پرتغال باید قهرمان جام جهانی شود!

پرتغال در گروه H جام جهانی با تیم های اروگوئه، غنا و کره جنوبی همگروه بود که با دو پیروزی و یک شکست به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف سوئیس رفته و در صورت پیروزی با برنده اسپانیا - مراکش روبرو شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید