جی پلاس

جام جهانی ۲۰۲۲| ژاپن باخت، گروه پنجم پیچیده تر از قبل!

شکست تیم ملی ژاپن مقابل کاستاریکا گروه پنجم جام جهانی را پیچیده تر از قبل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ برنده و بازنده روز نخست گروه E جام جهانی در اولین بازی امروز به مصاف هم رفتند که این دیدار بر خلاف انتظار با یک گل به سود کاستاریکا رقم خورد. فولر در دقیقه 84 تک گل بازی را به ثمر رساند.

ژاپنی ها پس از برد ناباورانه و تاریخی مقابل آلمان به فکر قطعی کردن صعود بودند اما ناباورانه شکست خوردند. در سوی مقابل کاستاریکا پس از تحمل سنگین ترین شکست جام و باخت هفت گله مقابل اسپانیا در حالی مقابل سامورایی ها قرار گرفته بود که در پنج تقابل قبلی با نماینده آسیا، چهارشکست و یک تساوی داشت اما امروز موفق به ثبت اولین پیروزی اش شد.

گزارش بازی

در دقایق ابتدایی بازی، ژاپنی ها مطابق انتظار بر توپ و میدان مسلط بودند، اما این برتری نسبی به خلق موقعیت جدی نینجامید. در سوی مقابل کاستاریکا فرصت چندانی برای خودنمایی نداشت و بیشتر به فکر بسته نگه داشتن دروازه بود.

در ادامه کاستاریکا هرچند در مالکیت توپ پا پس نکشید اما نفرات این تیم خصوصا در خط هافبک و حمله فاقد خلاقیت لازم برای ایجاد موقعیت بودند. در نهایت نیمه اول یکی از کم ماجراترین دیدارهای جام جهانی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

ژاپن نیمه دوم را با دو تغییر آغاز کرد. آنها از همان دقایق ابتدایی حملات سنگینی را آغاز کردند که حاصل آن خلق چند موقعیت گل و ضربه کرنر بود.

در دقیقه 70 بازی، ایتو در شرایطی که می رفت با دروازه بان حریف تک به تک شود با خطا متوقف شد تا یک ضربه ایستگاهی نصیب ژاپن شود اما این ضربه کاشته راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه 81، کاستاریکا بر خلاف جریان بازی به گل رسید. روی یک حمله نصفه و نیمه اشتباه ژاپنی ها در دفع توپ و به دنبال آن اشتباه در آفساید گیری، باعث شد فولر دروازه ژاپن را فرو بریزد.

در نهایت بازی با تکل گل فولر به سود کاستاریکا رقم خورد، تا وضعیت گروه پیچیده شود. با توجه به بازی سخت ژاپن در روز پایانی مقابل اسپانیا حالا می شود گفت هر چهار تیم جدول شانس صعود دارند. اگر اسپانیا در بازی امشب مقابل آلمان شکست بخورد هر چهار تیم سه امتیازی خواهند شد.

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

تیم ملی کاستاریکا جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

ژاپن کاستاریکا جام جهانی 2022

هواداران جام جهانی 2022

 

دیدگاه تان را بنویسید