جی پلاس

همه قضاوت های مهم فغانی؛ رویای علیرضا در قطر محقق می شود؟+جدول

با حضور در جام جهانی قطر، علیرضا فغانی حضور در سومین جام جهانی خود را تجربه می کند و این بار رویای سوت زدن فینال را در سر دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی در جام جهانی قطر کار خود را با قضاوت دیدار برزیل و صربستان آغاز می کند تا سومین حضور خود در این تورنمنت را تجربه کند.

این داور با تجربه در جام جهانی 2014 در 7 مسابقه از جمله مصاف تیم‌های فرانسه و نیجریه به عنوان داور چهارم فعالیت داشت اما توانست در جام جهانی 2018 به عنوان داور وسط هم فعالیت کند و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت.

فغانی در جام جهانی 2018 دو دیدار از مرحله گروهی را قضاوت کرد و در مرحله یک هشتم نهایی داور مصاف حساس فرانسه و آرژانتین بود که عملکرد خوب او به همراه همکارانش (رضا سخندان و محمدرضا منصوری) باعث شد تا کمیته داوران فیفا قضاوت مسابقه رده‌بندی رقابت‌ها میان تیم‌های ملی بلژیک و انگلستان را به تیم داوری ایرانی بسپارد.

حالا فغانی در قطر به دنبال آن است تا با قضاوت در دیدار فینال تنها نقطه خالی پرونده کاری اش را کامل کند. او در دوران قضاوت خود سابقه قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، فینال جام ملت‌های آسیا 2015، جام باشگاه‌های جهان 2016 و المپیک ریو 2016 را هم دارد.

در جدول زیر، مهم ترین بازی های قضاوت شده از سوی علیرضا فغانی را می بینید:

جام باشگاه های جهان 2013 رده بندی گوانگژو اورگراند- اتلتیکو مینیرو
جام ملت های آسیا 2015 فینال کره جنوبی- استرالیا
جام باشگاه های جهان 2016 فینال بارسلونا- ریورپلاته
المپیک ریو 2016 فینال برزیل- آلمان
جام کنفدراسیون ها 2017 نیمه نهایی پرتغال- شیلی
جام جهانی 2018 یک هشتم نهایی فرانسه- آرژانتین
جام جهانی 2018 رده بندی بلژیک- انگلیس

 

دیدگاه تان را بنویسید