جی پلاس،

آخرین اخبار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022+ عکس

مهم ترین اخبار تیم ملی در جام جهانی را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار مهم تیم ملی فوتبال ایران  در جام جهانی را در ادامه بخوانید.

دوشنبه 7 آذر

کی روش: وقتی به ارزش‌ها تعهد داشته باشیم، قوی‌تر و بهتر می‌شویم

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 قطر گفت: بک بازی ویژه برای ما خواهد بود. تیم ملی آمریکا در بازی‌های قبل ماقابل انگلیس و ولز خیلی خوب بازی کردند. تیم های دیگر و به خصوص خودمان خیلی مستمر خوب کار نکردیم. می‌دانیم فردا چه کار می‌کنیم. یک تیم خوب مقابل ما است که سازمان یافته هستند. ما همان هدف را در ذهن خودمان داریم. امیدواریم بازیکنان من خوب بازی کنند و مهارت‌های خود را جمع کنند و پیروزی شوند و امیدوار هستم که بتوانیم به نتایجی برسیم که بهترین کار را برای ما برای رسیدن به راند دوم انجام دهد.  برای من یک روز به خصوص خواهد بود چرا که قبلا با لیگ باشگاهی آمریکا و ملی این کشور کار کردم و بنابراین عضوی از خانواده بزرگ فوتبال این کشور بودم. برای من یک امتیاز و افتخار بزرگ است. اگر فوتبال بهتری بازیکنان انجام دهند شانس بیش‌تری خواهیم داشت.

کی‌روش در پاسخ به سوالی درباره اولین پیروزی ایران مقابل ولز به عنوان یک تیم اروپایی و امیدواری زیاد ایران برای صعود و این که چقدر امیدوار به صعود است؟ گفت: جام جهانی مسابقات کوتاهی است. ما پنجاه درصد شانس صعود داریم. ممکن است همه چیز برای برنده بازی باشد و برای بازنده چیزی نماند. در مرحله دوم شرایط متفاوت است. چیزی که می‌توانم بگویم این است که مسابقات کوتاه است و هر تیم سه بازی دارد. دیدیم که بازی کامرون و صربستان سه -سه شد و نتایجی که وجود دارد قابل پیش‌بینی نیست. همه چیزی به الهامی که بازیکنان می‌گیرند و نظم و انضباط و نحوه بازی آن‌ها بستگی دارد. ما باور قوی برای انجام فوتبال زیبا داریم. اگر خوب فوتبال بازی نکنیم هیچ چیزی اتفاقی رخ نمی‌دهد. این تمرکز ما است یعنی می‌خواهیم سازمان یافته باشیم و خوب بازی کنیم و سعی کنیم بهترین مهارت‌های خودمان را از نظر دفاع و پیروزی به کار ببریم.

 

سرمربی ایران گفت: می‌خواهیم از بازی لذت ببریم و فرصت‌هایی برای خودمان ایجاد کنیم. بقیه مساله با خدا است و چیزی که با خودمان است این است که تمرکز کنیم و از تکنیک‌ها و کارشناسی‌های خودمان استفاده کنیم. خیلی اطمینان خاطر دارم چون بازیکنان ما دو بازی خوب داشتند. از بازی با انگلیس خیلی چیزها یاد گرفتیم. از بازی با ولز هم سه امتیاز گرفتیم. حالا یک بازی دیگر خواهیم داشت و الان می‌خواهیم این بازی را ببریم و به مرحله بعدی برسیم با وجود این که گفتم تیم ملی آمریکا یک تیم عالی است. این تیم با تیم فوتبالی که سال‌ها قبل دیده بودم، فرق دارد. الان فوتبال مدرن بازی می‌کنند. همه بازیکنان هر روز در اروپا تمرین می‌کنند. بعضی‌ها در اروپا بازی می‌کنند. با کمال احترام بازی می‌کنیم و بالاترین علاقه و خواست را برای موفغقیت داریم. امیدواریم آن‌ها هم همین هدف و احترام را داشته باشند.

کی‌روش درباره رابطه پدرانه خود با بازیکنانش در بازی با ولز و این که خیلی از رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی نمی‌خواهند که ایران صعود کند و یکی از مسائل هم حرف‌های کلیزمن است و فکر می‌کند جنگ روانی ادامه داشته باشد؟ گفت: هیچ اظهارنظری ندارم. من همیشه طوری کار می‌کنم و باورم در زندگی این است که تیم فوتبال باید براساس اخلاقیات کاری مبتنی باشد و کارش را همان طور انجام دهد. وقتی نسبت به اصول و ارزش‌ها تعهد داشته باشیم، قوی‌تر و بهتر می‌شویم. این چیزی است که در زندگی به آن معتقد بودم و همیشه در این مسیر کار کردم. یعنی یک اخلاقیات و رفتاری داشته باشیم که خوب باشد و همیشه بایستی بازیکنان وقتی صبح بیدار می‌شوند، این گونه باشد که با خود رقابت کنند و بهتر از دیگران باشند و از روز قبل بهتر کار کنند. فکر می‌کنم می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم. می‌خواهیم یک خانواده در تیم خودمان باشیم. وقتی که تیمی باشد که با هماهنگی بازی کند، مثل یک مغز مشترک است که همه بتوانند با هم کار کنند.

او افزود: بازی اول ما خوب نبود اما در بازی دوم بهتر شدیم و توانستیم از استراتژی جمعی خودمان استفاده کنیم و برای همین قوی‌تر شدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این که آمریکا هم مانند تیم او ساختار دفاعی منسجمی دارد و آیا یک کی‌روش شجاع و تهاجمی را می‌بینیم یا به دنبال تک امتیاز است؟ گفت: تکرار می‌کنم، به اعتقاد ما لازم است که به واقعیت‌ها نگاه کنیم. دو موضوع اینجاست. یکی تیم‌ها هستتد که بهترین عملکردها را نشان داده‌اند. آمریکا بهترین عملکرد را داشته و هیچ تردیدی وجود ندارد. دو بازی خوب را نشان داده‌اند. در این زمان اشاره به این موضوع می‌تواند توجه همه را جلب کند که ما بازی سختی داریم و باید به این تیم احترام بگذاریم. باید موضوع را هم ساده کنیم. این موضوع مربوط به این نیست که چطور شروع می‌کنیم و در وسط بازی چه می‌شود. موضوع پایان بازی است. در بازی‌های قبلی گاهی اوقات بازی را خیلی خوب شروع کردیم و نشان دادیم که چقدر پتانسیل در تیم ملی است اما بعدا به این ترتیب کار را تمام نکردیم. مهم است که به پایان بازی نگاه کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان این که تیمش باید نتیجه بازی با ولز را رقم بزند گفت: باید بهترین کارهای بازی قبل را تکرار کنیم اما اشتباهات خودمان مقابل انگلیس را تکرار نکنیم. یک چالش پیش روی خودمان داریم. باید فردا یک تیم بهتر باشیم اگر می‌خواهیم شانس صعود به دور بعد را داشته باشیم. این چالش ساده‌ای نیست. نه به این خاطر که یک بازی خوب را انجام دادیم و باز هم می‌توانیم از کارت اعتباری آن استفاده کنیم و به فینال برویم، بلکه باید در همان روز خوب کار کنیم. اعتبارات گذشته مربوط به امروز نیست. بگذارید فردا بهترین نتیجه را به نمایش بگذاریم. برای ایران مهم است که با بازی فردا به دور بعد برود. این بار می‌خواهیم صعود کنیم. آمریکا قبلا هم به مرحله بعد صعود کرده و الان هم تیم خوبی است.

او درباره اظهارات کلینزمن درباره فرهنگ ایران و این که آیا امکان دارد که درباره فرهنگ ایران بیش‌تر توضیح دهد؟ گفت: می‌شود من و کریم انصاری فرد سوال‌مان را عوض کنیم؟(می‌خندد) من نقطه نظری درباره اظهارات کلینزمن ندارم!

کی‌روش درباره شکایت فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با تغییر پرچم ایران در رسانه‌های اجتماعی فدراسیون فوتبال آمریکا و این که آیا پاسخی به فیفا رسیده و آیا آمریکا می‌تواند با این کارها انگیزه بازی را در تیمش از بین ببرد؟ گفت: بعد از ۴۲ سال فکر می‌کنم باید گفت نمی‌توان با این کارهای روانی پیروز شد. این هم چیز مهمی نیست که تاثیری روی عزم ما بگذارد. این اقدامات غم‌انگیز درس خوبی برای همه ما برای آینده است. در رویدادهای بعدی بیش‌تر یاد می‌گیریم که ماموریت ما در اینجا این است که در طول ۹۰ دقیقه نتیجه مناسبی را به دست بیاوریم. من در آفریقا به دنیا آمدم. می‌دانید پیشینه من چیست. تا امروز همواره در محل‌های مختلفی کار کردم. نمی‌دانید یک امر ساده گاهی اوقات چقدر باعث می‌شود یک کودک چیزی نخورد و چند روز چیزی برای خوردن نداشته باشد اما وقتی یک توپ را به او می‌دهید، جادوی توپ را برای کودکانی که یکی دو روز چیزی برای خوردن نداشتند، را می‌فهمید. این ماموریت ما در فوتبال است.

وی ادامه داد: به آن چه پدرم به عنوان مربی به من یاد داد، وفادار باشم. به من یاد داد که به فوتبال دروغ نگو. به من گفت خودت را برای بازی نکش اما خودت را وقف فوتبال کن. این ماموریت ماست و باید به این بازی وفادار باشیم و تلاش خودمان را انجام دهیم و به ماموریت خودمان وفادار باشیم. همان‌طور که کریم گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم. چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند. ما می‌خواهیم لبخند را به صورت مردم بیاوریم و این ماموریت ما در این‌جاست. یک کلمه دیگر بخواهم عرض کنم، ما با تیم فوتبال آمریکا بازی کردیم. من با بازیکنان مختلف این کشور کار کردم. وقتی به آمریکا رفتم، از تیم‌های سطح بالای اروپا رفته بودم. وقتی می‌خواستیم لباس بپوشیم، باید بهترین کفش‌ها و جوراب‌ها را از جعبه‌ها انتخاب می‌کردیم چون که روی هم انباشته شده بود. فردا بازیکنان آمریکایی اطلاعی ندارند که سابقه فوتبال کشورشان این طور بود. باید بدانند این وضعیت کشورشان بود که به این نقطه برسند و این بازی از soccer  به football تبدیل شود. ما فردا با تیمی بازی داریم که بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. باید با فکر خودم بازیکنانم را آماده کنم که بهترین بازی خود را مقابل آمریکا انجام دهند.

کی‌روش گفت: اگر ذهن خودم و بازیکنان را پرت کنم، به پدر خودم و فوتبال وفادار نبوده‌ام و تلاش می‌کنیم بازی خودمان را انجام دهیم.

وی در واکنش به این که هر دو تیم دنبال صعود هستند، گفت: آن چه که باور دارم و همواره به بازیکنان خودم هم گفتم و می‌توانید این مسائل را هم بخوانید. چند سالی است که مربی کریم بوده‌ام و همواره به او گفتم دوست من وقتی داخل زمین هستی آماده خواندن و رقصیدن باش. نه تنها پدر و پدر بزرگت به تو کمک نمی‌کنند، وقتی خواندن و رقصیدن را بلد نباشی، خدای فوتبال به تو کمک نمی‌کند. مجددا می گویم، متوجه سوال‌تان شدم و داستان را هم فهمیدم که افراد حرفه‌ای باید چطور بازی کنند. بازی ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که فقط یک هدف دارد که باید ببرد و صعود کند و ما هم این آرزو را داریم و بگذارید از این نمایش لذت ببریم و وقتی بازی را بردیم، طرفداران ایرانی احساس غرور کنند و طرفداران آمریکایی هم از بازی ما احساس غرور کنند و فوتبال احساس غرور داشته باشد. اجازه دهید فوتبال اعتبار خودش را بالا ببرد و بازی‌ای داشته باشیم که به فوتبال کمک کند و امیدواریم فردا بهترین تیم روزی زمین باشیم! با قدرت و مهارت بیش‌تر بازی کنیم و قادر باشیم در این بازی گلزنی کنیم. این چیزی است که امید داریم.

انصاری فرد: نتیجه مقابل انگلیس ما را هم قسم و همدل کرد

کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از دیدار با آمریکا در جام جهانی 2022 قطر گفت:: می‌دانیم بازی فردا چه اهمیتی دارد و می‌تواند یک روز تاریخی را در تاریخ کشورمان رقم بزند. آمریکا هم شانس صعود دارد. هر چهار تیم شانس صعود دارند. قطعا بازی حساسی است. این قول را می دهم که همه بازیکنان همراه و همدل هستند. با روحیه برد وارد بازی و زمین می‌شویم و قطعا دعای خیر مردم عزیزمان هم پشت ما است. مطمئنیم که یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم. آمریکا هم تیم قابل احترامی است. دو بازی قبل آمریکا را آنالیز کردیم. همه جوره آماده بازی هستیم؛ ان‌شاء الله دل مردم ایران شاد شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کی‌روش بعد از باخت سنگین مقابل انگلستان هم حلقه اتحاد زد و این مساله چقدر به تیمش کمک کرد؟ گفت: دوست ندارم به بازی با انگلیس برگردم. نتیجه‌ای که مقابل انگلیس رقم خورد ما را هم قسم و همدل کرد. یکی از نقاط قوت تیم ملی همدل بودن و تیم بودن بود. الحمدالله با دعای خیر مردم و همدلی بازیکنان بازی با ولز را پشت سر گذاشتیم و با یک نتیجه تاریخی و خوب برای بازی با آمریکا گام بر می‌داریم و به هدف خودمان یعنی صعود به مرحله بعد نزدیک می‌شویم. قطعا پیروزی مقابل ولز انرژی و روحیه ما را بیش‌تر کرد و مصمم شدیم که فردا یک نتیجه خوب کسب کنیم و به مرحله بعد برویم.

 

انصاری‌فرد در واکنش به مشکلاتی که برای تیم ملی ایجاد شده، چقدر صعود به دور بعد برای تیم ملی مهم است؟ گفت: تمام تلاش‌مان این است که به مرحله بعد صعود کنیم. تمام تلاش‌مان شاد کردن دل مردم است. مثل همه ورزشکاران در ایران از این قاعده مستثنا نیستیم. در کنفرانس‌های خبری قبلی هم بازیکنان گفتند، قطعا تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که کشورمان سربلند باشد و دل مردم شاد باشد. از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم. قطعا تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. بیش‌تر و بیش‌تر از همیشه تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

وی درباره حس و حال و عملکرد خودش در دقایق پایانی بازی قبل با ولز گفت: واقعا اگر بخواهم ثانیه‌ها و لحظه‌های پایانی بازی را توصیف کنم، واقعا در این چندین سال چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. تک تک بازیکنان می‌دانستند چه مسئولیتی روی دوش آن‌هاست و می‌دانستند چطور باید از زمین خارج شوند. به حدی لحظات تاریخی رقم خورد که خیلی سخت است به زبان بیاوریم. تصاویر گویای همه چیز بود. مهم‌ترین مساله این بود که توانستیم بازی را خوب شروع کنیم، ادامه دهیم و تمام کنیم. لحظات شیرین و تاریخی برای ورزش و فوتبال کشورمان بود و مبارک همه مردم ایران، ورزشکاران و همه کسانی که در این برد سهمی بودند، باشد.

لباس سفید ایران مقابل آمریکا

ملی‌پوشان ایران در مصاف خود با آمریکا از لباس سفید استفاده خواهند کرد و تیم ملی آمریکا از پیراهن آبی‌رنگ خود استفاده می‌کند.

یکشنبه 6 آذر

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال در الریان/ بیرانوند بدون ماسک دیده شد!

تمرین تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در کمپ باشگاه الریان پیگیری شد. احمد نوراللهی که دچار مصدومیت جزئی است امروز همراه سایرین تمرین نکرد و با یکی‌ مربیان تمرینات اختصاصی را در دستور کار خود قرار داد. علیرضا بیرانوند که دچار مصدومیت از ناحیه بینی بود و در روزهای گذشته با محافظ صورت تمرین می‌کرد، امروز بدون محافظ در تمرینات گروهی شرکت کرد. در بخشی از تمرین، زمانی که بازیکنان در حال بازی آقا وسط بودند، ترابی اعتقاد داشت که شجاع خلیل‌زاده روی او مرتکب خطا شده اما کی‌روش با دست علامت وار را نشان داد و اعلام کرد که هیچ خطایی صورت نگرفته است! بازیکنان تیم ملی که از راس ساعت ۱۷:۳۰ وارد زمین شده بودند، از همان ابتدا بدن‌های خود را گرم کردند و به تمریناتی که به ارسال پاس اختصاص داشت پرداختند. در بخش بعدی تمرین هم بازی تنیس فوتبال در دستور کار ملی‌پوشان ایرانی قرار گرفت. تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار برابر آمریکا آخرین تمرین خود را فردا در کمپ تمرینی الریان پیگیری خواهد کرد.

 

 

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

 

شنبه 5 آذر

تمرین تیم ملی در قطر بعد از برد بزرگ

تمرین تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی مقابل ولز از ساعت ۱۰:۳۰ امروز در کمپ تمرینی شماره ۲ الریان برگزار شد. بازیکنان ذخیره مقابل ولز زودتر از سایرین در زمین چمن حاضر شدند و در شروع تمرین به همراه کادرفنی و در راس آن‌ها کارلوس کی‌روش، حلقه اتحاد تشکیل دادند و شعار «تیم ایران، برد برد برد» را سر دادند. 12 بازیکن دیگر در سالن بدنسازی و استخر به ریکاوری پرداختند و خستگی ناشی از بازی سنگین با ولز را از تن به دور کردند. راجر ده‌سا، دستیار اول کارلوس کی‌روش اجرای تمرینات را برعهده داشت. کارلوس کی‌روش در تمرینات ابتدایی شاهد کار شاگردانش بود و همراه با دستیاران فنی و ارتباطات خود صحبت‌هایی را مطرح کرد. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی که در بازی با ولز به علت رعایت پروتکل‌های آسیب مغزی غایب بود، امروز به تمرینات گروهی برگشت و همراه با سایر دروازه‌بان‌ها به تمرین پرداخت.

 

تمرین تیم ملی (3)

تمرین تیم ملی (4)

تمرین تیم ملی (2)

تمرین تیم ملی (5)

تمرین تیم ملی (6)

تمرین تیم ملی (1)

تمرین تیم ملی (10)

تمرین تیم ملی (9)

 

تمرین تیم ملی (8)

جمعه 4 آذر

شاهکار در وقت های اضافه؛ پیروزی به یاد ماندنی ایران برابر ولز

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2022 قطر از ساعت 13:30 به مصاف ولز رفت که در پایان ایران با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان، پیروز شد. شاگردان راب پیج در ولز در بازی نخست مقابل آمریکا یک یک کردند و ایران هم 6 بر 2 به انگلیس باخت. ایران در آخرین مسابقه خود 8 آذر با آمریکا دیدار می کند و انگلیس هم با ولز بازی می کند.

جهانبخش بازی با آمریکا را از دست داد

علیرضا جهانبخش که در بازی ایران و ولز به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم به میدان آمد، با دریافت کارت زرد از بازی مقابل آمریکا محروم شد. جهانبخش در بازی اول مقابل انگلیس هم کارت گرفته بود تا دو کارته شده و بازی آخر ایران در مرحله گروهی مقابل آمریکا که سه شنبه هشت آذر برگزار می شود را از دست بدهد.

بهترین پیروزی ایران در تاریخ جام جهانی مقابل ولز

تیم ملی فوتبال ایران توانست با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان با ۲ گل ولز را شکست داد و امیدهایش را برای صعود افزایش داد و با ۳ امتیاز در رده دوم جدول گروه B ایستاد. این سومین پیروزی تاریخ ایران در جام‌های جهانی بود و تبدیل به بهترین تاریخ پیروزی ایران در این مسابقات بود. نخستین پیروزی ایران برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ بود و دومین پیروزی نیز برابر مراکش و با یک گل در جام جهانی ۲۰۱۸ رخ داد.

ویدیو| گل های ایران مقابل ولز در جام جهانی 2022

آمار بازی ایران مقابل ولز| هجومی ترین تیم ملی در تاریخ جام جهانی

 

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی توانست با نتیجه ۲ بر صفر ولز را شکست دهد تا با ۳ امتیاز در رده دوم گروه B قرار بگیرد. روزبه چشمی و رامین رضاییان در دقایق تلف شده نیمه دوم موفق به به ثمر رساندن گل‌های ایران شدند. وین هنسی، دروازه‌بان ولز در دقیقه ۸۵ از زمین مسابقه اخراج شد. ایران در این بازی موفق شد برای اولین بار مقابل یک تیم اروپایی در جام جهانی به پیروزی برسد. *ایران تاکنون ۴ گل در ۲ بازی به ثمر رسانده و یک رکورد در بخش هجومی خود ثبت کرده است.

واکنش ها به پیروزی بزرگ تیم ملی مقابل ولز| فیفا: یک برد عالی برای ایران!

تیم ملی فوتبال ایران با برتری دو بر صفر برابر ولز 3 امتیازی شد و امیدوار به صعود ماند. دیلی میل نوشت: ایران در دومین جدال خود در جام جهانی کاملا شایسته کسب برد بود و بازی برتری نسبت به ولز به نمایش گذاشت.

نقطه عطف این دیدار زمانی بود که هنسی دروازه بان ولز روی مهدی طارمی خطا کرد که ابتدا داور کارت زرد داد و بعد از بازبینی تصاویر این دروازه بان را از زمین بازی اخراج کرد.  روزبه چشمی و رامین رضاییان توانستند دو گل زیبا در وقت های اضافه به ثمر برسانند و ایران را به چیزی که حقش بود برسانند.

فیفا در توییتر خود به این برد ارزشمند تیم‌ملی واکنش نشان داد و نوشت: "یک برد عالی برای ایران!"

گل با انتشار تصویری از شادی بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی نوشت: «این اتفاقی که افتاد اصلا شبیه جام جهانی نبود.(معجزه بود).

 سایت خبری بی بی سی اسپورت انگلیس در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و ولز نوشت: اولین جام جهانی ولز در 64 سال گذشته، پس از شکستی دلخراش ، اما مستحق مقابل تیم ملی فوتبال ایران در قطر، از جام جهانی 2022 خداحافظی کرد.

روزبه چشمی بازیکن تعویضی تیم ملی فوتبال ایران با گل 20 یاردی خود در وقت های اضافه باعث شد تا تیم ملی ایرا روحیه بگیرد و بازی را به نفع خود جلو ببرد. پس از آن رامین رضاییان با یک ضد حمله کار ولز را تمام کرد تا ایران برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به صعود از مرحله گروهی امیدوار بماند.

ولز بازی را بد شروع کرد و این VAR بود که گل علی قلی زاده را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. همین موضوع باعث شد تا ایران روحیه تهاجمی خود را حفظ کند.

در یکی از پرشورترین فضاهای جام جهانی، بازیکنان ایران این بار سرود خود را خواندند و همین موضوع باعث شد تا تماشاگران هم با ملی پوشان ایران با خواندن سرود ملی خود گریه کنند.

شاگردان کارلوس کی‌روش از سوی تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه احمد بن علی پرشور مورد تشویق قرار گرفتند، اما در ابتدای نیمه دوم بسیار بد شانس بودند که ضربات سردار آزمون و قلی زاده هر دو در عرض چند ثانیه به تیرک دروازه ولز اصابت کردند.

ولز در نیمه دوم کاملاً متلاشی شده بود و در حالی که آنها در جستجوی گل پیروزی در نیمه دوم بودند، اما یک ارسال بلند به عمق دفاع ولز باعث شد تا دروازه‌بان تیم ملی ولز روی مهدی طارمی خطا کند. خطای وین هنسی روی مهدی طارمی داور را مجاب کرد تا صحنه برخورد 2 بازیکن را از تلویزیون VAR مورد بررسی قرار دهد. پس از بررسی صحنه داور بازی وین هنسی دروازه‌بان ولز را اخراج کرد تا مهر سرنوشت ولز در جام جهانی در همین بازی زده شود.

 مردان رابرت پیج به همان اندازه که مقابل آمریکا خوب بودند در این دیدار دچار از هم گسیختگی شدند، ایران با توجه به شکست 6 بر 2 مقابل انگلیس اصلا قابل پیش بینی نبود و کاملاً شایسته این برد بودند چرا که از جان برای پیروزی در این بازی مایه گذاشتند و با جاه طلبی برای صعود به مرحله بعد مقابل ولز به پیروزی رسیدند.

صفحه توییتری کنفدراسیون فوتبال آسیا به این برد ارزشمند واکنش نشان داد و نوشت: "یک شادی ناب!"

واکنش رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی به پیروزی ایران

میرر: ولز در آستانه حذف از جام جهانی پس از شکست غم انگیز برابر ایران

دیاریو اسپورت اسپانیا: ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد

اسکای اسپورت: شکست غم انگیز ولز برابر ایران پس از اخراج هنسی

آاس: ایران از خوشحالی گریست

دیلی استار: ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت های اضافه

بی ان اسپورت: "پیروزی شایسته ایران برابر ولز" این شبکه قطری بعد از بازی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه احمد بن علی در الریان به مصاف ولز رفت و در بازی که کاملا تیم سرتر و برتر بود توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران با این پیروزی نخستین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرد. ایران زیباترین بازی خود در تاریخ جام جهانی را به نمایش گذاشت و با شایستگی توانست سه امتیاز را کسب کند. شاگردان کی‌روش با این سه امتیاز و بازی زیبا امیدوار به صعود به دور بعد شدند.

کورا: "ایران در وقت‌های اضافی ولز را در هم کوبید" این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: "ایران با دو گلی که روزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رساندند برابر ولز به پیروزی دست پیدا کرد. این نخستین پیروزی ایران در جام جهانی قطر است. ایران در این بازی در کارهای هجومی بسیار بهتر از حریف خود بود و توانست در نیمه نخست به گل هم برسد که داور آن را مردود اعلام کرد. ایران سه بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد و در نهایت مزد بازی خوب خود را در ثانیه‌های پایانی گرفت تا با شایستگی یک پیروزی ارزشمند را کسب کند و امیدوار به صعود به دور بعد شود.

الریاضیه: "دو گل در دقایق پایانی امیدهای ایران را زنده کرد" این روزنامه عربستانی در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ولز دو گل در وقت‌های اضافه نیمه دوم به ثمر رساند تا امیدهای خود را برای صعود به دور بعد زنده کند. ایران پیروزی ارزشمندی را برابر ولز به دست آورد تا در رده دوم جدول رده بندی این گروه قرار گیرد. به نظر می‌رسید که ولز با وجود ۱۰ نفره شدن می تواند برابر ایران مقاومت کند اما شوت بازیکن تعویضی ایران پایانی بر مقاومت این تیم اروپایی بود و بعد از آن هم رامین رضاییان این پیروزی را قاطعانه‌تر کرد. الریاضیه در پایان نوشت: ایران در نیمه دوم برای کسب پیروزی جنگید و ظرف چند ثانیه دو بار تیر دروازه را به لرزه درآورد.

UAE: "تیم‌های آسیایی به درخشش خود ادامه می‌دهند" این سایت اماراتی هم پیروزی ارزشمند ایران برابر ولز را بازتاب داد و نوشت: ایران با شایستگی در این بازی توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران در دقایق پایانی دو گل برابر ولز به ثمر رساند تا با این پیروزی ارزشمند شانس خود را برای صعود به دور بعد افزایش دهد. ایران در بازی پایانی به مصاف آمریکا خواهد رفت.

فرانس ۲۴ عربی: "ایران پیروزی هیجان انگیز را به دست آورد" این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: ایران در دقایق پایانی دیدار برابر ولز دو گل به ثمر رساند تا پیروزی هیجان‌انگیز را به دست آورد. تیم ملی در حالی پای به این بازی گذاشت که در دیدار نخست خود برابر انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورده بود اما در این بازی موفق شد با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.

بطولات: "کی‌روش ایران را به پیروزی هیجان‌انگیز رساند" این روزنامه مصری به خاطر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران کشور در تیتر از اسم این سرمربی پرتغالی استفاده کرد و نوشت: ایران در حالی در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد که از ابتدا تا انتهای بازی تیم برتر بود و فوتبال هجومی را در دستور کار خود قرار داد. در نیمه نخست شاگردان کی‌روش تیم برتر میدان بودند و به گل هم رسیدند که داور مردود اعلام کرد. در نیمه دوم هم تیم ایران توپ و میدان را در اختیار داشت اما ضربات بازیکنان تیم به تیر دروازه می خورد و وارد دروازه نمی شد. ایران بعد از اخراج سنگربان ولز به حملات خود ادامه داد تا اینکه فرج حاصل شد و شلیک روزبه چشمی وارد دروازه ولز شد و در ادامه رامین رضاییان هم گل دوم را وارد دروازه ولز کرد تا ایران نخستین پیروزی خود را کسب کند.

الامد: "ایران دست به معجزه زد" این روزنامه فلسطینی هم زدن دو گل توسط ایران در وقت‌های تلف شده را به معجزه تشبیه کرد.

بازگشت ایران به رتبه 20 رده بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی مقابل ولز در دیداری دراماتیک با 2 گل به برتری رسید. حاصل این پیروزی ارزشمند بازگشت به رتبه 20 جهان بود هرچند ژاپن به لطف پیروزی مقابل آلمان همچنان بالاتر از ایران در رده نخست آسیا قرار دارد. ایران بعد از باخت سنگین مقابل انگلیس سقوطی شش پله ای را تجربه کرده بود، که حالا پس از برد ولز به جایگاه اولیه اش بازگشته است.

ردپای سه ایرانی در دیرهنگام ترین گل های تاریخ جام جهانی!

تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل ولز به پیروزی دو بر صفر رسید که هر دو گل ایران در این بازی، در دقایق پایانی وقت های اضافه به ثمر رسید. ابتدا روزبه چشمی در دقیقه 98 سپس رامین رضاییان در دقیقه 101 گلزنی کردند تا در لیست دیرهنگام ترین گل های تاریخ جام جهانی قرار بگیرند. پیش از این و در بازی نخست، مهدی طارمی با گلزنی در دقیقه 90+13 رکورد دیرهنگام ترین گل تاریخ مسابقات را به نام خود زده بود. همچنین پس از طارمی، رضاییان و چشمی، نیمار برزیلی با گلزنی در دقیقه 90+7 در مقابل کاستاریکا در جام جهانی 2018 از این نظر رکورد دار است.

کی روش: این تازه آغاز کار است/اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ۲ بر صفر ایران برابر ولز در دومین دیدارش در جام جهانی قطر در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی خبرنگاران بود. کی‌روش در واکنش به اینکه فکر می‌کند تیمش بتواند به مرحله حذفی مسابقات صعود کند آن هم با توجه به اینکه مقابل تیم قوی مانند آمریکا بازی دارد؟ گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی را داشتیم. همه نشان دادند که از شخصیت بالایی برخوردار هستند و این ویژگی تیم ما است. یک حس همبستگی و وحدت در تیم ما قابل مشاهده بود و همانطور که باید، ظاهر شدیم. به ریشه خودمان برگشتیم. بعد از بازی اول لازم بود به ریشه خودمان برگردیم.

وی ادامه داد: می‌بایست همه آن روز را از ذهن خودمان بیرون می‌کردیم و روی فوتبال تمرکز می‌کردیم. نکته دیگر این که باید روی احساسات بد بازی قبل غلبه می‌کردیم. به بازیکنانم گفتم که فوتبال دارای لحظات مختلف است و فقط برد و باخت نیست. گاهی ممکن است ببازید و کرامت شما زیر سوال برود اما طبیعتا در اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتی بود که غرورمان را برگردانیم و کرامت خودمان را به دست بیاوریم و بتوانیم یک نتیجه خوب را به دست بیاوریم و مرهمی بر زخم خودمان بگذریم و اعتبارمان را پس بگیریم و فوتبالی که در درون روح و ذهن ما است، به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: این کار ساده‌ای نبود. به نظرم خوب بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. اگر چه ولز هم تیم دردسر سازی بود و مستقیم بازی می‌کرد. بازیکنان سریعی داشتند و احتیاج به تمرکز بسیار زیادی بود. سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فرصت‌هایی را ایجاد کردیم. قاعدتا باید گل‌های زیادی را ثبت می‌کردیم. زودتر نتوانستیم گل بزنیم. مهم این بود که دست آخر توانستیم مسیر مناسب را ادامه دهیم. طبیعتا این یک برد است و سه امتیاز گرفتیم و به معنی اتمام کار نیست. هنوز همه شانس صعود در بازی اخر را دارند. باید صبر کنیم و ببینیم دست آخر چه اتفاقی می‌افتد. همواره این گل‌ها را به یاد داریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه بعد از بازی با انگلیس از او سوال شد که آیا دوران مربیگری کی‌روش به پایان رسیده یا خیر؟ اما تیمش امروز به پیروزی رسید و دو گل زد گفت: گاهی اوقات نتایج خیلی خوب در آخر فوتبال در پایان به دست می‌آید. فکر می‌کنم نتیجه مناسبی گرفتیم و شایسته برد بودیم. تفاوتی که بین دو تیم وجود داشت و بهتر از تیم مقابل هم بازی کردیم، ما را به این نتیجه رساند. اگر گل‌های بیشتری می‌زدیم، این آیینه‌ای برای تفاوت‌های بین دو تیم می‌بود. باید بگویم ولز تیم خوبی بود و مربی و بازیکنان خوبی داشت و اطمینان دارم امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد. آنچه مهم است، درباره بازیکنان صحبت می‌کنیم. من کلامی ندارم که به بازیکنان خودم تبریک بگویم. امروز علاقه مندم که مراتب احترام خودم را به بازیکنان ولز ابراز کنم.

وی افزود: باید از طرفداران ولز و ایران تشکر کرد، چرا که به فوتبال احترام گذاشتند. این فوتبال فضایی برای خوشحالی بود و خوشحالم بازی به این شکل با حضور تماشاگران و طرفداران پیش رفت.

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به اینکه احساسش درباره این بازی را چطور بیان می کند؟ گفت: اولین چیزی که به بازیکنان خودم گفتم، این بود که الان از زمین بیرون هستیم چون تنش زیادی از بیرون وجود داشت و نزدیک به گلزنی بودیم. گلزنی ما به تاخیر افتاده بود و این قضیه احساسی شده بود. به ویژه اینکه ما توانستیم از شرایط سخت بازگردیم و هیچکس علاقه مند به باخت نیست. با توجه به اینکه بعد از باخت سنگین مقابل انگلیس، وضعیت سختی داشتیم اما زیبایی آن به این بود که ما باز هم فرصت داشتیم. ما گفتیم که بعد از بازی با انگلیس همه چیز تمام شده و بازی صفر بر صفر است. ما بازی اول را باختیم اما لازم بود در این بازی و بازی بعد از فرصت‌ها استفاده کنیم. مهم این بود که امیدمان را حفظ کردیم و از دیگر بازی‌های خودمان قبل از جام جهانی یاد بگیریم. امروز به هر حال توانستیم گل بزنیم و دو امتیاز به دست بیاوریم. ما باید اطمینان داشته باشیم که به حدی خوب هستیم که به مرحله بعد برویم.

کی روش گفت: از امروز کارمان را برای بازی با آمریکا شروع می‌کنیم. آمادگی ما با ذهن‌های تازه و استراحت خوب شروع می‌شود. ما کارهای مزخرف و اضافی را کنار می‌گذاریم و روی هدف خودمان متمرکز می‌شویم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره طرفداران ایران در استادیوم و اتحاد و همدلی آن‌ها برای تشویق تیم ملی به نمایندگی از طرف مردم ایران گفت: این امر خیلی مهم بود. با توجه به سال‌های زیادی که در فوتبال ایران بودم، امروز احساس کردم که در یک استادیوم فوتبال واقعی هستم. تیم ولز دیوار قرمز نامیده می‌شود و لازم بود هواداران خودمان را ببینیم. باید تبریک بگویم. نود دقیقه لذت را شاهد بودیم. خوشحالی و افتخار برای هر دو تیم را شاهد بودیم. به عنوان ایران خوشحال هستیم. فکر می‌کنم طرفداران تیم ولز هم به تیم خودشان افتخار می‌کنند چرا که تلاش کردند فوتبال را ببرند.

اظهار نظر بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی مقابل ولز

سردار آزمون پس از پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل ولز گفت: در بازی با انگلیس کمی تمرکز نداشتیم و طبیعی بود. خدا را شکر امروز سه امتیازی مهم گرفتیم. واقعاً حق بچه‌ها بود.

وی در مورد اینکه در جام جهانی تاکنون دو بار توپ‌هایش به تیر دروازه خورده و بدشانسی آورده است، گفت: بله! من نزدیک دو ماه است، دور از شرایط بازی هستم و خیلی وقت هم است که تمرین نکردم و از وقتی به قطر آمدم تمرین گروهی را انجام دادم.

 

مهاجم تیم فوتبال ایران درباره مصدومیتش نیز گفت: طبیعی است، چون آماده نبودم. خدا را شکر اوضاع خیلی خوب است. از مصدومیت من هم مهمتر سه امتیاز بازی بود که به دست آوردیم، امیدوارم در بازی با آمریکا هم همینطور بازی کنیم.

مجید حسینی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری ۲ بر صفر ایران برابر ولز گفت: خدا را شکر که پیروز شدیم و ان‌شاءالله که تیم صعود کند.

وی درباره حلقه اتحاد ملی پوشان پس از باخت برابر انگلیس و صحبت‌های کی‌روش ادامه داد: طبیعتا خیلی تاثیرگذار بود و اکنون باید این بازی را فراموش کنیم و آنالیزهای بازی با آمریکا را انجام دهیم تا در آن بازی موفق باشیم.

مهدی ترابی، بازیکن تیم‌ملی فوتبال پس از پیروزی مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: تبریک به همه مردم ایران. تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه رقم بخورد و حتما برای بردن آمریکا تلاش می‌کنیم.

روزبه چشمی، بهترین بازیکن دیدار ایران و ولز که توانست نخستین گل ایران را وارد دروازه ولز کند در واکنش به سوال خبرنگار عرب زبان مبنی بر اینکه ایران شایسته برد بود و بین دو بازی با انگلیس و ولز، ایران تغییرات خوبی داشت و اینکه عامل این تغییرات چه بود؟ گفت: اول به هم‌تیمی‌ها تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در بازی اول یکسری فشارهای زیادی روی تیم و بازیکنان بود و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم وگرنه آن نتیجه رخ نمی داد. با صحبت های کادر فنی از نظر ذهنی آماده بازی با ولز شدیم و موقعیت زیادی داشتیم و خدا را شکر نتیجه لازم را گرفتیم. این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود.

چشمی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه بیشترین فشارها در این مدت زمان روی او بود و بعد از بازی با انگلیس هم افزایش یافت اما توانست یکی از بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کند، گفت: اگر فشار فوتبالی باشد آدم درک می‌کند اما اگر به ناحق باشد یک مقدار بی معرفتی است. این مدت یکسری اتفاق‌ها برای من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غیر فوتبالی بود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خدا را شکر می کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم. خدا را شاکرم و لطف خدا بود.

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی ایران پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی برابر ولز اظهار کرد: بازی اول همیشه سخت است و حتی تیم‌های بزرگ هم ممکن است در بازی اول دچار مشکل شوند. ما هم در یک سری جزئیات نتوانستیم خوب کار کنیم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص می‌افتد و برزیل هم در نیمه نهایی در کشور خودش 7 گل خورد. به هر حال یک سری جزئیات رخ داد و نتوانستیم مقابل تیم خوب انگلستان امتیاز بگیریم.

وی ادامه داد: خدا را شکر که توانستیم ولز را ببریم و به 3 امتیاز دست پیدا کنیم. کارلوس کی‌روش را همه به خاطر شخصیت و ابهتش می‌شناسند. پس از بازی با انگلستان وقتی که در زمین حلقه زده بودیم، به ما گفت که آن بازی تمام شده و کار راحتی نداریم و باید تلاش کنیم با نتایج درست دل مردم را شاد کنیم. امیدوارم مقابل آمریکا نتایج درست بگیریم و صعود کنیم.

پورعلی‌گنجی در خصوص خوانده شدن سرود ملی توسط بازیکنان ایران گفت: ما برای دل مردم می‌جنگیم و امیدوارم دلشان را شاد کنیم.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان مصدوم تیم ملی ایران پس از برتری ۲ بر صفر ایران برابر ولز گفت: بردیم و بازی خوبی بود. خوشحال هستم و حس خوبی داریم. همه مردم ایران با این پیروزی خوشحالی کردند و آمده بودیم به ولز نبازیم. حق ما برد بود و بازیکنان به مساوی راضی نبودند.

او ادامه داد: توپ‌های‌مان اگر به گل تبدیل می‌شدند، زودتر به گل می‌رسیدیم و خوشحالم که توانستیم ولز را شکست دهیم.

بیرانوند درباره ایستادن در درون دروازه تیم ملی در بازی بعد عنوان کرد: شرایط خیلی خوبی دارم و روز به روز بهتر می‌شوم. من ۲ نقطه از دماغم شکسته اما امروز ورمش خوابیده است و می‌خواهم ریکاوری کنم و از فردا در تمرین گروهی حاضر می‌شوم. امیدوارم بازی بعد با صلاحیت کادر فنی در اختیار تیم باشم.

او درباره شانس صعود ایران از گروهش گفت: به هر حال بازی بعدی با آمریکا مهم است و چون ولز را بردیم، شانس زیادی برای صعود داریم. من مطمئن هستم اگر صعود کنیم، به یک چهارم هم می‌رویم.

دروازه‌بان تیم ملی درباره این که دوست داشته برابر ولز به میدان رود؟ تصریح کرد: من دوست داشتم برای تیم بازی کنم و حتی در صحنه‌ای که برخورد کردم، دوست داشتم ادامه دهم اما بلند شدم، درد زیادی داشتم و خون از داخل بینی به دهانم می‌رفت و نمی‌توانستم نفس بکشم. به هر حال پزشکان فیفا در گزارش خود شانس ضربه مغزی را گذاشته بودند و من نباید تا ۵ یا ۶ روز تمرین و بازی کنم. من به سرمربی تیم گفتم که می‌توانم با همین نقاب بازی کنم اما دست سرمربی نبود.

وی درباره حلقه اتحاد ملی پوشان پس از باخت برابر انگلیس و صحبت‌های کی‌روش تصریح کرد: دلیل اصلی این پیروزی، همین اتحاد بود و با خودمان تصمیم گرفتیم که ولز را ببریم و این اتحاد تیمی کمک‌مان کرد.

بیرانوند در پایان گفت: من قبل بازی با حسینی صحبت کردم. او شرایط سختی داشت و فشار زیادی رویش بود اما خوشحالم به تیم کمک کرد و امیدوارم همین روند در تیم ملی جریان داشته باشد.

پنج شنبه 3 آذر

رسمی| علیرضا بیرانوند بازی با ولز را از دست داد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از دیدار مقابل ولز گفت که در بازی فردا (جمعه) بیرانوند به میدان نمی رود.

طارمی: بازی اول اصلا فوتبال نبود

مهدی طارمی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی ایران مقابل ولز اظهار کرد: دو بازی دیگر داریم. این دو بازی مهم است. با تیمی بازی داریم که سخت تلاش می‌کند. بازی آن‌ها را دیده‌ایم و انتظار یک بازی خوب را از هر دو تیم داریم. هر دو تیم برای پیروزی می‌آیند و باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مهاجم تیم ملی ایران درباره اینکه هواداران و معترضانی در کنار تیم ملی هستند و نظر او نسبت به این مساله چیست؟ گفت: با تمام احترام برای دوستان این مطلب را عرض می‌کنم. می‌دانستم چنین سوالاتی مطرح می‌شود. من هر صحبتی کنم هیچ تاثیری ندارد. متاسفانه یکسری از دوستان هر طور که دوست دارند مطلب می‌زنند و طوری که می‌خواهند برداشت می‌کنند. من راجع به مسائل سیاسی به شخصه در فضای مجازی خودم هر وقت که دوست داشته باشم صحبت می‌کنم. از آنجایی که متاسفانه حرف‌های من نصفه و نیمه مطرح شده، درباره این مسائل صحبت نمی‌کنم و عذرخواهی می‌کنم.

طارمی درباره اینکه امید مردم ایران به ساق پای بازیکنان است و در بازی با انگلیس هم بعد از اینکه مهدی طارمی دو گل زد، مردم خوشحال شدند و آیا  شرایطی رخ می‌دهد که ایران با پیروزی مقابل ولز دل مردم را شاد کند؟ گفت: بازی اول اصلا فوتبال نبود. به دلیل مسائل زیادی که وجود داشت، بحث فوتبالی مطرح نبود. جام جهانی ما از الان شروع شد. دو بازی مهم داریم که باید از این دو بازی ۶ امتیاز بگیریم و دل مردم را شاد کنیم. اصلا به خاطر این مساله اینجا هستیم. همه بازیکنان فوتبال دوست دارند که دل هواداران را شاد کنند. اینجا هستیم که دل مردم را شاد کنیم و بهترین عملکرد خودمان را فردا و در بازی با آمریکا نشان دهیم.

کی روش: جام جهانی فردا برای ما شروع می شود

 شدن با چالش، بر می‌گردند. هیچ تیمی بی‌عیب و نقص نیست ولی باید از چیزهایی که اتفاق افتاده است یاد بگیریم. مساله مهم روز بعد از بازی است. الان روز بعد است و الان برای بازی با ولز هیجان زده هستیم. آن‌ها را می‌شناسیم و ولز تیمی است یا علاقه زیاد و شخصتی‌های خوبی دارند. این مانند یک مهمانی فوتبال است و هواداران زیادی دارند و به آن‌ها دیوار قرمز می‌گویند. ولزی ها جو خوبی را ایجاد می‌کنند. امیدوارم فردا هم با این نمایش سروکار داشته باشیم. اطمینان دارم که بازیکنانم با شخصیتی بازی می‌کنند که همیشه داشتند و روحیه جنگنده داشتند و امیدوارم استحقاق پیروزی در بازی را داشته باشیم. این چیزی است که برای فردا اهمیت دارد. چیزی که دیروز اتفاق افتاده، فردا را رقم نمی‌زند و فقط باید یاد بگیریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه با بازیکنان خوبی کار کرده و گرت بیل را چطور می‌بیند؟ گفت: بیل از بهترین‌ها است. او از نظر شخصیتی هم رهبر تیمش در زمین فوتبال است و اصلا ثبات و مدیریت تیم به ایشان بستگی دارد. بیل بسیار بازیکن باهوشی است. من با او کار نکرده‌ام. علی رغم اینکه می‌خواستیم او را در گذشته بیاوریم و با ما کار کند اما حرفه او گویای این است که چه بازیکنی است. بیل تصویر و وجهه تیم ولز است. این مساله نشان می‌دهد که چه شخصیت و روحیه‌ای دارد. باید مراقب او باشیم چرا که ر کارشان تداوم و علاقه وجود دارد و برای آن‌ها اینطور نیست که دقیقه اول یا دقیقه ۹۰ باشد. بلکه بازی خود را می‌کنند. ما هم آماده هستیم و امیدوارم فردا فوتبالی را که می‌توانیم انجام دهیم، اظهار کنیم و سورپرایزی برای تیم ولز داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه جام جهانی فرصتی برای معرفی فرهنگ و مردم هر کشوری است اما این فرصت از ایران گرفته شده است و اگر کی‌روش بخواهد فرهنگ و مردم ایران را به دنیا معرفی کند، چه می‌گوید؟ اظهار کرد: چیزی که می‌توانم بگویم این است که آن‌ها احترامی برای ۳ هزار سال تاریخ ایران قائل نمی‌شوند. واقعا عجیب است که فرهنگ تاریخی و تاریخ و علم ایران را که می‌توان یاد گرفت، یاد نگیریم. چیزهایی که می‌توانیم یاد بگیریم عالی است. من یک مقدار در دنیا سفر کردم و چیزی که می‌توانم درباره ایران بگویم، این است که دیدم مردم گریه می‌کنند، می‌خندند، فوتبال را دوست دارند و کودکان خود را به مدرسه می‌برند و کودکان در ترافیک در مدرسه هستند. این چیزی است که درباره مردم ایران می‌توانم بگویم. مردم ایران کسانی هستند که تعلیم و تربیت دیده‌اند.

بازگشت بیرو به تمرین تیم ملی با محافظ صورت

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در فاصله یک روز تا بازی با ولز از ساعت ۱۱:۳۰ در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد و علیرضا بیرانوند بعد از سه روز غیبت در این تمرین حضور داشت.

بیرانوند در بازی با انگلیس از ناحیه بینی دچار مصدومیت شده و از بازی خارج شد. هنوز بودن یا نبودن این بازیکن در دیدار با ولز قطعی نیست. بیرانوند در این تمرین با محافظ صورت حضور پید کرد.

شرط حضور بیرانوند در بازی مقابل ولز

علیرضا بیرانوند که در دقایق ابتدایی دیدار تیم های ملی ایران و انگلیس از ناحیه بینی دچار شکستگی شد، پس از مرخصی از بیمارستان در دو جلسه اخیر تمرین شاگردان کی‌روش غایب بوده است.

دروازه‌بان ایران قرار است امروز (پنج شنبه)، بار دیگر مورد تست پزشکی قرار بگیرد و در صورتی که پزشکان پس از بررسی‌های نهایی پاسخ مثبتی به وضعیت وی بدهند، احتمال دارد مقابل ولز در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد.

 

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

کارلوس کی روش

تمرین تیم ملی مهدی طارمی

تمرین تیم ملی سردار آزمون

چهارشنبه 2 آذر

"اسکوبار" داور ایران و ولز شد

با تصمیم فیفا، ماریو اسکوبار از کشور گواتمالا قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز را بر عهده خواهد داشت. کالب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار هستند.

دیدار ایران و ولز جمعه ساعت 13:30 برگزار می شود.

ایران مقابل ولز، سفیدپوش می شود

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۳:۳۰ جمعه ۴ آذر در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف ولز می‌رود.

قرار است نشست خبری کارلوس کی‌روش از ساعت ۱۸:۴۵ فردا برگزار شود و تیم ملی نیز روز جمعه با پیراهن سفید به مصاف حریفش خواهد رفت.

کی روش: جام جهانی پلی استیشن نیست!

کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال ایران گفت: از حمایت‌های شما تشکر می‌کنم. هیچ‌وقت علاقه نداریم داخل زمین باشیم، اما نتوانیم افتخاری برای هواداران خودمان کسب کنیم.

«نتیجه‌ای که به دست آمد باعث می‌شود از این نتیجه بیاموزیم.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: انگلیس احتمالاً اکنون یکی از نامزدهای قهرمانی جام جهانی است. باید با رفتار و رویکرد مناسب روحی و ذهنی درون زمین باشیم و خودمان باشیم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به دشواری دیدار با بزرگان جهان خاطر گفت: کسانی فکر می‌کنند دیدار مقابل تیم‌هایی چون انگلیس و پرتغال در جام جهانی مانند پلی‌استیشن است. برای افرادی که این کار را انجام دادند؛ تبریک می‌گویم و به نظرم آنها باید از خودشان خوشحال باشند.

وی با دفاع از بازیکنان تیم ملی ایران عنوان کرد: همانطور که گفتم، بازیکنان تیم ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، تبریک می‌گویم که کارشان را درست انجام دادند.

سرمربی تیم ملی ایران بیان کرد: اطمینان دارم اکثر مردم ایران می‌دانند که این بازیکنان در طول سال‌های طولانی، باعث شادی و افتخار آنها شدند. می‌خواهم این نظریه را که بازیکنان تیم ملی دشمنان ما هستند، تخریب کنم و با آن بجنگم. دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند.

کی‌روش با انتقاد از یک رسانه مطرح کشور گفت: نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم؛ بدون اینکه به این رسانه تبریک بگویم. شما کارتان را به‌خوبی انجام دادید که ترکیب تیم ملی را صبح اول وقت و ساعت‌ها قبل از بازی منتشر کردید! این به ما کمک می‌کند که بدانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند اما شما چنین کاری کردید. شما یک قهرمان بزرگ هستید!

 

تمرین تیم ملی فوتبال علیرضا بیرانوند

تمرین تیم ملی فوتبال علیرضا بیرانوند

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی

کارلوس کی روش

تمرین تیم ملی

  • مردم ایران ارسالی در

    آرزوی ما برد ولز و آمریکا ست.

دیدگاه تان را بنویسید