گزارش جی پلاس

نبرد ایران- انگلیس؛ ورزشگاه الخلیفه دوشنبه ساعت 16:30

تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی 2022 را با انجام سخت ترین و حساس ترین دیدار خود مقابل انگلیس آغاز می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ملی پوشان فوتبال ایران دوشنبه در حالی از ساعت 16:30 مقابل تیم ملی انگلیس به میدان می روند که کسب امتیاز ولو یک امتیاز از این بازی می تواند امیدواری فراوانی را برای صعود ایجاد کند. در سوی مقابل شاگردان ساوت گیت که روی کاغذ ساده ترین بازی خود را پیش رو دارند به چیزی جز سه امتیاز فکر نمی کنند.

مکان و زمان

بازی ایران - انگلیس در ورزشگاه خلیفه برگزار می شود که 40 هزار نفر ظرفیت دارد. ورزشگاه خلیفه از ورزشگاه های قدیمی دوحه است که بیش از 35 سال قدمت دارد. امیدواری ایران به این است که بتواند یک بار دیگر در این ورزشگاه بازی کند. این اتفاق تنها در صورت صعود به مرحله یک هشتم نهایی ممکن است. بازی ایران و انگلیس اولین دیدار روز دوم رقابت هاست که از ساعت 16:30 به وقت تهران برگزار می شود.  رافائل کلاوس داور برزیلی، دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ را قضاوت خواهد کرد.

ایران و انگلیس پیش از این هرگز با هم دیدار نداشته اند. در واقع انگلیسی ها پس از اسکاتلند و هلند (جام جهانی 1978)، آلمان و یوگوسلاوی (1998)، پرتغال (2006)، بوسنی(2014) و پرتغال و اسپانیا (2018)، نهمین تیم اروپایی است که ایران در تاریخ جام جهانی با آن روبرو می شود. هشت دیدار قبلی ایران با تیم های قاره سبز هیچ پیروزی برای یوزها رقم نخورده و حاصل آن دو تساوی و شش شکست بوده است. تیمی که بیش از یک میلیارد دلار قیمت بازیکنانش است و لقب گرانقیمت ترین تیم جام جهانی را هم یدک می کشد.

انگلیسی ها تنها یک بار سابقه بازی با تیم های آسیایی را دارند. جام جهانی 1982 که این تیم با کویت همگروه بود و با یک گل به برتری رسید. آنها با توجه به این که از سال 1966 تاکنون موفق به فتح جام جهانی نشده انگیزه بسیار بالایی دارند، هرچند این تیم در صف مدعیان از نظر کارشناسان پس از تیم هایی مانند برزیل، آرژانتین و فرانسه قرار گرفته است.

آمار و ارقام انگلیس

* انگلیسی ها تنها تیم اروپایی هستند که در مرحله نیمه نهایی هر دو رویداد اخیر جام جهانی و یورو حاضر بوده است.

* این تیم در انتخابی جام جهانی بهترین تفاضل گل را داشت و با زدن 39 گل و دریافت 3 گل، تفاضل 36 را به ثبت رساند.

* انگلیس هفتمین جام جهانی پیاپی را تجربه می کند. این بهترین روند حضور پیاپی آنها در ادوار جام جهانی است.

* انگلیس از 18 گل اخیرش در جام جهانی، 12 گل را از شروع مجدد (ضربات آزاد) به ثمر رسانده که رقم خیره کننده 75 درصد را معرفی می کند.

درصد احتمال نتایج مختلف!

کارشناسان شانس پیروزی انگلیس در این بازی را 73 درصد توصیف کرده اند. شانس رقم خوردن نتیجه مساوی 19 درصد و تنها 8 درصد برای ایران شانس برد در نظر گرفته اند.

دیدگاه تان را بنویسید