فن خال: قهرمان جام جهانی می شویم

مربی تیم ملی هلند اعلام کرد دیپای شرایط بازی کردن را هنوز پیدا نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ممفیس دیپای از ماه سپتامبر و پس از بازی برای تیم ملی هلند برابر لهستان دیگر نتوانست در بارسا به میدان برود و با مصدومیت به جام جهانی رسید. در بارسا به او مشکوک بودند که مشکلی ندارد و از ترس مصدومیت بازی نمی کند ولی او به اولین بازی هلند برابر سنگال هم نرسید تا مشخص شود، مصدومیتش جدی بوده و نتوانسته هنوز ریکاوری کند.

لوئیس فن‌ خال، مربی تیم ملی هلند، که تیمش فردا باید برابر سنگال بازی کند، در نشست خبری خود گفت:«دیپای از ریتم مسابقه به دور است و نمی تواند فردا بازی کند. قطعا غیبتش را حس خواهیم کرد همانطور که سنگال غیبت سادیو مانه را حس خواهد کرد. باید دید ما و سنگال چطور با این قضیه کنار می آییم. من با دیپای در هفته های اخیر در تماس مداوم بودم و وقتی به اردوی تیم ملی ملحق شد نیز تحت نظر پزشکان قرار داشت ولی در نهایت به بازی اول نرسید. ببینیم شرایط او برای روزهای آینده چگونه خواهد بود.»

فن خال در مورد جانشین دیپای در ترکیب اصلی گفت:«گاکپو خلاق‌تر است ولی کلاسن بازیکنی است که در خدمت تیم بازی می کند. وقتی دیپای را نداریم، خلاقیت در خط حمله ما کمتر می شود و منطقی است تا گاکپو جانشینش شود اما ببینیم چه خواهد شد.»

فن خال درمورد غیبت مانه گفت:«مانه بازیکنی سرنوشت‌ساز است و بسیار متاسف شدم که جام جهانی را از دست داد. می دانم چقدر دوست داشت به سنگال کمک کند ولی نشد. زمانی که مربی یونایتد بودم، مانه را برای تیمم می خواستم و همیشه به او علاقه داشتم. امیدوارم فردا بتوانیم از غیبت مانه استفاده کنیم و نبود او به سودمان باشد.»

فن خال در پاسخ به این سوال که آیا این آخرین تورنمنت شما خواهد بود، گفت:«بله، می تواند همینطور باشد ولی چیزی قطعی نیست. من بازنشسته شده بودم ولی وقتی از من خواستند مربی تیم ملی شوم، قبول کردم. در آن مقطع مربی‌ای در دسترس نبود و وظیفه دانستم قبول مسئولیت کنم. ما هشت سال پیش تا فینال رفتیم در حالی که از لحاظ کیفی در سطح تیم الان نبودیم. حالا امیدواری بیشتری دارم و معتقدم قهرمان خواهیم شد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید