مدال برنز رضا کلهر در تکواندوی قهرمانی جهان

نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندوی ایران با شکست برابر قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک به مدال برنز جهان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در جریان رقابت های روز سوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در مکزیک، رضا کلهر نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران در دور نخست به علت سر وزن نرسیدن اسماعیل یاکوبا از نیجر صاحب برتری شد. کلهر در دور دوم ایکر گارسیا نفر چهارم رنکینگ از مکزیک را ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۱۷ بر ۴ شکست داد و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر خلفانی هریس از آمریکا در یک رقابت نزدیک ۲ بر صفر و با نتایج ۵ بر ۴ و ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

کلهر در این مرحله مقابل برناردو پای از دومنیکن ۲ بر صفر و با نتایج ۱۴ بر ۷ و ۱۷ بر ۸ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل بردلی سیندن دارنده مدال طلا و نقره جهان و نقره المپیک و نفر نخست رنکینگ از بریتانیا ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز جهان رسید. کلهر در راند نخست به برتری ۱۷ بر ۶ رسید اما در راندهای دوم و سوم به ترتیب با نتایج ۱۵ بر ۸ و ۱۶ بر ۱۱ شکست خورد.

اما در بخش بانوان نیز غزل سلطانی نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران در دیدار نخست مقابل الکساندرا دیاز از پاراگوئه ۲ بر صفر و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۲ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل ژائو از چین با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. راند اول این مبارزه ۹ بر ۵ به سود سلطانی به پایان رسید اما حریف چینی در ۲ راند دیگر به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۳ و ۱۲ بر ۹ صاحب برتری شد.

پیش از این در روز نخست این مسابقات، مهران برخورداری صاحب مدال برنز شد اما ابوالفضل عباسی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی، نمایندگان ایران در روز دوم بودند که با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند.

دیدگاه تان را بنویسید