اسطوره‌هایی که در جام جهانی گل نزدند/ دی استفانو تا دایی

بیست و دومین دوره جام جهانی در حالی آغاز می شود که بزرگان زیادی در امر گلزنی در این رویداد ناموفق بوده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که تنها کم‌تر از ۸ روز به آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال (قطر ۲۰۲۲) زمان باقی است، طبق آمار موجود بسیاری از ستاره‌های بزرگ جهان نتوانسته‌اند در این رویداد بزرگ فوتبالی موفق به گلزنی شوند. نکته‌ جالبی که شاید بار دیگر اهمیت این رویداد بزرگ را یادآوری کند.

سایت لهستانی weszlo نوشت: مصدومیت، اشتباه داور، نمایش ضعیف و بدشانسی گوشه ای از دلایل گل نزدن چندین بازیکن بزرگ در تاریخ جام جهانی بوده است.

آلفردو دی استفانو، اریک کانتونا، زلاتان ابراهیموویچ، فرانک لمپارد، روبرت لواندوفسکی و علی دایی تنها برخی از نام‌هایی هستند که در این تورنمنت هیچ گلی ندارند. 

در ابتدا مهاجمانی هستند که به دلیل ضعف تیم های ملی خود اصلا فرصت حضور در جام جهانی را پیدا نکردند. نفراتی چون: پیر امریک اوبامیانگ (گابن)، سالیف کیتا ترائوره (مالی)، یوری لیتمانن (فنلاند)، جورج وه آ (لیبریا) و گادفری چیتالو (زامبیا). آلفردو دی استفانو (آرژانتین، کلمبیا و اسپانیا)، جورج بست (ایرلند شمالی)، رایان گیگز (ولز)، لازلو کوبالا (اسپانیا، مجارستان، چکسلواکی)، اریک کانتونا (فرانسه)، عابدی پله (غنا)، برند شوستر (آلمان) و دیمیتار برباتوف (بلغارستان).

به نظر می رسد اریک کانتونا بدشانس ترین فرد در این زمینه باشد. او یک سال پس از کسب مدال برنز جام جهانی مکزیک اولین بازی خود را در تیم ملی انجام داد و پیش از جام جهانی ۹۸ به کار خود پایان داد. با این حال، کانتونا از آن دسته فوتبالیست هایی است که هنوز به خاطر شخصیت و شم گلزنی اش در یادها مانده است.

داستان های آلفردو دی استفانو و لازلو کوبالا نیز جالب است. هر دو برای سه تیم ملی بازی کردند. دی استفانو در سال ۱۹۵۶ تابعیت اسپانیا را گرفت ولی با این تیم به جام جهانی راه پیدا نکرد. کوبالا که پیش از این در تیم های ملی چکسلواکی و مجارستان بازی کرده بود نیز به دلیل مصدومیت نتوانست در جام جهانی باشد.

بازیکنان بزرگی که در جام جهانی بازی کردند اما گل نزدند:

     روبرت لواندوفسکی (لهستان)

     زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)

     پاول ندود (جمهوری چک)

     سرخیو راموس (اسپانیا)

     فرانک لمپارد (انگلیس)

     لوئیس فیگو (پرتغال)

     پائولو مالدینی (ایتالیا)

     علی دایی (ایران)

     چا بوم کئون (کره جنوبی)

علی دایی که سالها برترین گلزن ملی فوتبال جهان بود و اکنون در رده دوم است، در جام های جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ بازی کرد ولی موفق به گلزنی نشد. این اتفاق برای چا بوم کئون برترین گلزن کره ای نیز رخ داد.

در این فهرست فرانک لمپارد بدشانس ترین بازیکن است چرا که در جام جهانی ۲۰۱۰ توپ او از خط دروازه آلمان رد شد ولی داور آن صحنه را ندید.

همچنین روبرت لواندوفسکی مهاجم بارسلونا این شانس را دارد تا طلسم گل نزدن در جام جهانی را پایان دهد. تیم او با عربستان، مکزیک و آرژانتین همگروه است و باید دید این مهاجم لهستانی بالاخره موفق به گل زدن در جام جهانی می شود یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید