گزارش جی پلاس

معرفی گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

قطر، اکوادور، سنگال و هلند در گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. قطر، اکوادور، سنگال و هلند گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. بازی افتتاحیه مقابل میزبان و اکوادور برگزار خواهد شد. 

قطر

گروه A جام جهانی ۲۰۲۲میزبان نخستین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند. قطر پیش از این هرگز نتوانسته بود از مرحله مقدماتی صعود کند و این بار به خاطر میزبانی نیاز به رقابت در انتخابی نداشت. بزرگترین افتخار این تیم قهرمانی در جام ملت های آسیا است که در سال ۲۰۱۹ به دست آمد. فوتبال قطر از سال ۲۰۰۰ پیشرفت کرد چون پول های کلانی صرف این ورزش شد. فلیکس سانچس باس اسپانیایی هدایت تیم رتبه ۵۰ رنکینگ فیفا را بر عهده دارد. ستاره قطر المعز علی است. مهاجم ۲۶ ساله نخستین بازیکنی است که در جام ملت های آسیا، کوپا آمه‌ریکا و جام طلایی گلزنی کرد. او در ۵۵ بازی ملی ۳۴ گل به ثمر رسانده است. 

اکوادور

گروه A جام جهانی ۲۰۲۲تیم چهل و چهارم رنکینگ فیفا با کسب ۲۵ امتیاز به صورت مستقیم از انتخابی منطقه آمریکای جنوبی به مرحله نهایی جام جهانی صعود کرد. اکوادور پیش از این سه جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۴ برزیل را تجربه کرده بود. نخستین بار و در آخرین دوره در مرحله گروهی حذف شد. بهترین عملکرد زردپوشان در آلمان اتفاق افتاد که به یک هشتم نهایی صعود کردند. گوستاو آلفارو با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان و ستاره ای به نام مویسس کایسادو به دنبال تکرار موفقیت جام جهانی ۲۰۰۶ خواهد بود.

سنگال

گروه A جام جهانی ۲۰۲۲  سال ۲۰۲۲ برای تیم آفریقایی فوق العاده بود. سنگال توانست برای نخستین بار فاتح جام ملت های آفریقا شود و با عبور از مصر برای سومین بار به جام جهانی صعود کند. تیم رنکینگ ۱۸ فیفا اولین تجربه اش به جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن برمی گردد که تا یک چهارم نهایی صعود کرد. سنگال در ۲۰۱۸ روسیه در مرحله گروهی حذف شد‌. الیو سیسه، سرمربی ۴۶ ساله از ۲۰۱۵ هدایت تیم آفریقایی را بر عهده گرفته است و دومین جام جهانی اش را تجربه می کند. ستاره این تیم بدون شک سادیو مانه است. مهاجم بایرن مونیخ در این هفته ها روی فرم آمده است و می تواند نقش مهمی در موفقیت سنگال به عنوان نماینده برجسته آفریقا داشته باشد. 

هلند

گروه A جام جهانی ۲۰۲۲نارنجی پوشان قدرتمندترین تیم گروه به حساب می آیند و  یکی از شانس های قهرمانی هستند. هلند هرگز جام جهانی را فتح نکرده اما سه بار (۱۹۷۴ آلمان، ۱۹۷۸ آرژانتین و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی) نایب قهرمان شده است. همچنین دو بار در میان چهار تیم جام جهانی قرار گرفته است. این تیم پس از یک دوره غیبت در جام جهانی (۲۰۱۸ روسیه) با پیروزی مقابل نروژ از گروه G به مرحله نهایی صعود کرد. لوییس فان خال برای سومین بار هدایت نارنجی پوشان را در سال ۲۰۲۱ بر عهده گرفت و دومین جام جهانی اش را تجربه می کند. تیم هشتم رنکینگ فیفا بازیکنان برجسته ای همچون ویرجیل فان دایک، متیس دی لیخت، فرانک دی یانگ و ریان گراونبرخ دارد اما امید اول گلزنی هلند ممفیس دپای است. او تاکنون ۴۲ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. 

دیدگاه تان را بنویسید