شرط عجیب فدراسیون شمشیربازی برای اعزام ملی پوشان!

فدراسیون و کادر فنی تیم ملی شمشیر بازی، یک شرط برای اعزام ملی پوشان سابر به فرانسه گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با توجه به آغاز فصل جدید رقابت های شمشیر بازی در جهان، کادرفنی تیم ملی ایران برای اعزام ملی پوشان سابر به میادین بین المللی از جمله مسابقات فرانسه، یک شرط گذاشت. ملی پوشان ایران در صورت عدم صعود به جمع ۳۲ نفر جدول انفرادی مسابقات سابر، نمی‌توانند عازم مسابقات فرانسه شوند.

ایسنا نوشت: علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون شمشیربازی، در مورد اینکه رویکرد کادرفنی و فدراسیون نسبت به اعزام نفرات به مسابقات بین‌المللی چگونه است و بازیکن با هر نتیجه‌ای به مسابقات فرانسه هم اعزام می‌شود یا خیر؟ بیان کرد: قبل از مسابقات فرانسه، اردوی یک هفته ای است و کسانی که به ۳۲ نفر جدول انفرادی جام جهانی الجزایر صعود کنند، به فرانسه اعزام می‌شوند. سه نفر برتر در مسابقات فرانسه شرکت می‌کنند و دو نفر دیگر برای ایران که در کوران رقابت باشند باید یکی، دو سفر را با هزینه شخصی بیایند تا رنکینگ‌شان را جبران کنند. اعزام به مسابقات هزینه سنگینی دارد و به هر حال بازیکنان باید بدانند که مسابقه برای کسب نتیجه است نه تجربه. با این وجود ما اعزام ها را انجام می دهیم چون کسب امتیاز برای سهمیه المپیک برای ما مهم است.

پورسلمان در پاسخ به این پرسش که اگر هر پنج نفر وارد جدول ۳۲ نفره شوند به مسابقات فرانسه اعزام می شوند؟ تاکید کرد: بله اعزام می شوند.

او در مورد برنامه فدراسیون برای اسلحه های فلوره و اپه نیز گفت: برای فلوره در حال رایزنی هستیم که در مسابقات معتبر ماراتن پاریس شرکت کنند. البته نه با بودجه دولتی بلکه تلاش می‌کنیم باحمایت اسپانسر شرکت کنند. برای اپه هم اگر شرایط کشور روسیه بهتر شود، کمپ تمرینی برای تیم اپه در نظر می‌گیریم.

دیدگاه تان را بنویسید