تغییر نام حریف ایران؛ ولزی ها کامری می شوند!

اتحادیه فوتبال ولز اعلام کرد که پس از جام جهانی قطر، نام خود را تغییر خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جام جهانی 2022 آخرین تورنمنت فوتبالی بزرگی است که تیم ملی ولز با نام "ولز" در آن شرکت می‌کند. اتحادیه فوتبال ولز رسما اعلام کرد که بعد از پایان این تورنمنت نام خود را به اتحادیه فوتبال کامری (Cymru) تغییر خواهد داد.

این کلمه در زبان ولزی برای اشاره به نام این سرزمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولز کلمه‌ای است که در زبان انگلیسی برای اشاره به این مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی ولزی‌ها که احساسات ملی‌گرایانه پرشوری دارند مدتها است برای کسب استقلال و احیای زبان محلی‌شان تلاش می‌کنند.

نوئل مونی، دبیرکل اتحادیه فوتبال ولز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد:" تیم ملی فوتبال ما باید کامری نامیده شود. این اسمی است که ما در اینجا تیم ملی‌‌مان را صدا می‌کنیم. ایده همه ما در این سرزمین این است که ملیت ما کامری است. اگر به وبسایت ما نگاه کنید متوجه می‌شوید که تیم‌های ملی‌مان را چطور صدا می‌زنیم".

به گزارش رسانه‌ها مدتی است مذاکراتی غیررسمی بین این اتحادیه و یوفا در جریان است تا نام ولز به صورت رسمی به کامری تغییر داده شود. اتحادیه فوتبال ولز تایید کرد که تیم ملی‌اش در جام جهانی 2022 با نام ولز حاضر خواهد شد. اما هدف این اتحادیه این است که نام تیم‌های ملی‌اش بعد از پایان جام جهانی رسما تغییر کند.

دیدگاه تان را بنویسید