اقدام عجیب الاهلی علیه تیم ملی ایران؛ شجاع و کنعانی زادگان خط می خورند؟

باشگاه الاهلی در اقدامی عجیب خلیل زاده و کنعانی زاگان را به تیم ملی نداده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق قوانین فیفا، ملی‌پوشان کشورهای مختلف برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از تاریخ ۱۴ نوامبر یعنی یک هفته قبل از آغاز مسابقات به تمرین تیم‌های ملی اضافه شوند. با این حال باشگاه الاهلی بعد از تعطیلی لیگ قطر اجازه داده بود که شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به تمرینات تیم‌ملی اضافه شوند.

اما پس از گذشت چند روز، باشگاه الاهلی به تیم‌ملی اعلام کرد که این دو بازیکن باید به قطر بازگردند، موضوعی که به یکی از سردرگمی‌های کی‌روش تبدیل شده است.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی درباره این موضوع می‌گوید:" متاسفانه باشگاه الاهلی اجازه تمرین کردن بازیکنان با ما را نداد و ما فرصت تمرین کردن با دو بازیکن تاثیرگذارمان یعنی شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را از دست دادیم. پنج هفته بازی نکردن این دو بازیکن، حضورشان را در لیست تیم ملی سخت می‌کند. ما با باشگاه الاهلی صحبت کردیم. همه بازیکنان ملی‌پوش دیگر کشورها از تونسی، استرالیایی و الجزایری در اختیار کشورهای‌شان قرار گرفتند به غیر از دو بازیکن ما که در بین ما حضور ندارند. قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند ۱۴ نوامبر یعنی هفت روز قبل از آغاز جام جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند. ما نمی‌توانیم گله کنیم چرا که این قانون است."

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط دو فدراسیون ایران و قطر می‌تواند به حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در تیم‌ملی کمک کند؟ اظهار کرد: سوالی که پیش می‌آید به فدراسیون فوتبال ایران یا قطر ارتباطی ندارد، بلکه راجع به باشگاه الاهلی قطر است. ما درک نمی‌کنیم که چرا این مشکل به وجود آمده است. من به همراه نایب رییس فدراسیون به باشگاه رفتیم و به صورت حضوری تشکر کردیم. حتی اگر به منابع رسمی باشگاه الاهلی مراجعه کنید، آن‌ها تشکر کردند اما به یک باره گفتند خیر و عقب کشیدند. آن‌ها حق‌شان است که این کار را کنند. به نوعی حق دارند این کار را بکنند اما درک نمی‌کنیم چرا این باشگاه همه ملی‌پوشان را ترخیص کرده و ملی‌پوشان قطر ۶ ماه در اردو هستند و فقط شجاع و کنعانی‌زادگان در قطر نشسته‌اند. این موضوع را درک نمی‌کنم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به همراه الاهلی تمرین می‌کنند؟ گفت: من اطلاعی ندارم. ما برنامه‌های تمرینی آن‌ها را بررسی می‌کنیم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر فقط هشت بازیکن در اختیار داریم.

دیدگاه تان را بنویسید