خداحافظی روس ها با تدیف بعد از 20 سال

تدیف بعد از 20 سال از هدایت تیم ملی کشتی آزاد روسیه کنار رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از شایعات فراوان پیرامون تغییر و تحول در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، بالاخره با تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه، جامبولات تدیف به کار خود در پست سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد روسیه پایان داد.

جامبولات تدیف یکی از چهره های برجسته کشتی جهان به شمار می رود که طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی کشتی آزاد روسیه را بر عهده داشت و طی این سال ها افتخارات فراوانی را برای کشتی این کشور به ارمغان آورد.

تا به الان تنها گزینه جانشینی تدیف، حاج مراد گاتسالوف، قهرمان المپیک آتن و دارنده پنج مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان است که به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طی روزهای آتی به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تزارها معرفی می شود.

جامبولات تدیف در واکنش به برکناری خود از سوی کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه، گفت: تصمیم مبنی بر عدم همکاری فدراسیون کشتی روسیه با من در روز ۳۰ سپتامبر و تنها از سوی مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه گرفته شد و تصمیم کمیته اجرایی تاثیری در آن نداشت.

وی با دفاع از عملکرد خود در تیم ملی کشتی آزاد روسیه، ادامه داد: آیا کسی درباره شایستگی حرفه ای من و افتخاراتی که طی ۲۰ سال هدایت تیم ملی رقم زده ام، سوالی دارد؟ فکرنمی‌کنم چنین سوالی وجود داشته باشد. وقتی در سال ۲۰۰۱ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم شرایط سختی داشتیم. من و کادرم هر روز و هر سال زحمت کشیدیم تا بهترین ها را انتخاب و آماده کنیم و در حال حاضر نیز جوانترین و قویترین تیم جهان را در اختیار داریم.

تدیف خاطرنشان کرد: این موضوع را آخرین بار در المپیک و جهانی سال گذشته اثبات کردیم. بیش از ۲۰۰ نفر از شاگردان من امروز صاحب ارزشمندترین مدال های جهان هستند. همین افتخارات سبب شد بالاترین نمره توسط کمیته اجرایی فدراسیون کشتی و شورای کارشناسان وزارت ورزش به کار من داده شود و رییس جمهور ولادیمیر پوتین نیز به من با ارزش ترین مدال افتخار را هدیه داد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید