اختلاف ساپینتو با کی روش؛ نیمکت نشینی ملی پوشان استقلال!

ریکاردو ساپینتو برخلاف کارلوس کی روش اعتقادی به حضور بازیکنان ملی پوش خود در ترکیب اصلی ندارد و بازیکنان دیگر را به آن ها ترجیح می دهد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در اردوهای اخیر روی شش بازیکن استقلال نظر مثبت داشته است. سید حسین حسینی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و محمد محبی شش آبی پوشی هستند که در اردوهای ارزیابی تیم ملی ایران حاضر می شوند. 

این اتفاق در حالی انجام می شود که برخی از این بازیکنان هرگز در ترکیب اصلی استقلال به میدان نمی روند و سرمربی استقلال نفرات دیگری را به این بازیکنان ترجیح می دهد. 

ساپینتو برای دیدار تیمش با هوادار حداقل سه تن از ملی پوشان خود را در ترکیب اصلی به میدان نفرستاده است. مهم ترین نیمکت نشین جدید استقلال مهدی مهدی پور است که در طی دو، سه سال اخیر در ترکیب اصلی این تیم به میدان می رفت اما در پی نتایج نه چندان خوب استقلال در هفته های اخیر، سرمربی پرتغالی هافبک ملی پوش خود را روی نیمکت قرار داده است. 

اما درباره ابوالفضل جلالی و صالح حردانی قضیه کاملا متفاوت است. مدافعان چپ و راست استقلال که در اردوی تیم ملی در اتریش هم حضور داشتند، در چند هفته اخیر به نیمکت آبی ها تبعید شده اند و به جای این دو جعفر سلمانی در چپ و کوین یامگا در راست بازی می کنند و خبری هم از تغییرات جدید نیست. 

با این حال کی روش همچنان روی جلالی و حردانی نظر مثبتی دارد و آن ها را به اردوهای آمادگی تیمش دعوت می کند و به نظر می رسد او برخلاف شاگرد سابق خود یعنی ساپینتو خیالات متفاوتی درباره این دو نفر دارد. 

دعوت جلالی و حردانی به تیم ملی می تواند در آینده مشکلاتی را هم برای کی روش به دنبال داشته باشد چرا که برخی از مربیان در چند هفته اخیر معترض شده اند که چرا سرمربی پرتغالی بازیکنان آماده تیم های آن ها را نمی بیند. 

یکی از نفراتی که با وجود حضور ثابت و بازی های خوب در لیگ برتر جایی در تیم ملی نداشته دانیال اسماعیلی فر است. اسماعیلی فر و حردانی در طول چند فصل گذشته رقابت نزدیکی در پوشیدن پیراهن تیم ملی داشتند اما فعلا اسماعیلی فر با وجود حضور پر رنگ در بازی های تیمش قافیه را به حردانی نیمکت نشین باخته است. 

دیدگاه تان را بنویسید