پایان شایعه رسانه های خارجی؛ فیفا اصلا حذف ایران از جام جهانی را بررسی نکرد

برخلاف ادعاها جلسه فیفا بدون بررسی پیشنهاد حذف ایران از جام جهانی 2022 قطر برگزار شد و مسئولان این نهاد اهمیتی به حواشی بی اساس ایجاد شده ندادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جلسه امروز (شنبه) 30 مهر 1401 فیفا در حالی برگزار شد که بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های ایتالیایی، بحث حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 قطر مورد بررسی قرار نگرفت و فیفا اصلا اهمیتی به این جوسازی ها نداد.

مارکا نوشت: در جلسه امروز فیفا که به میزبانی اوکلند نیوزیلند برگزار و مقرر شد که قانون شفافیت و انسجام مالی در نقل‌ و انتقالات بین‌المللی از 16 نوامبر 2022 لازم‌ الاجرا شود.

جانی اینفانتینو، رییس فیفا در این باره گفت: فیفا برای حفاظت از ثبات فوتبال با روحیه شفاف و منسجم متعهد است. فوتبال باید سیستم نقل‌وانتقالاتی‌ای داشته باشد که هدایتش مسئولانه پیش برود.

در قوانین جدید نقل‌ و انتقالات، محدودیت‌هایی در رابطه با نقل‌ و انتقالات بازیکنان زیر 18 سال ایجاد شده است. روز گذشته کالچو مرکاتو از ایتالیا مدعی شد قرار است در جلسه امروز فیفا، موضوع شکایت از فدراسیون فوتبال ایران و حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 مورد بررسی قرار گیرد اما همان‌طور که مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود این موضوع در جلسه امروز فیفا مطرح نشد. 

قرعه‌کشی جام جهانی زنان 2023 و انتخاب میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی از دیگر موضوعات امروز جلسه فیفا بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید