ادعای سایت ایتالیایی: FIFA حذف ایران از جام جهانی را فردا بررسی می‌کند! + عکس

براساس ادعای یک سایت ایتالیایی فدراسیون جهانی فوتبال، حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فردا بررسی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق ادعای یک رسانه ایتالیایی، فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) قصد دارد فردا (شنبه) ۳۰ مهر ۱۴۰۱ بحث حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بررسی کند . این رسانه احتمال حذف تیم ملی ایران را بالا دانسته که با توجه به نبودن مستندات کافی، فاصله نزدیک تا آغاز جام جهانی و بی ربط بودن موضوع حذف ایران را از همین الان می توان منتفی دانست.

کالچو مرکاتو نوشت: «فیفا به طور جدی به حذف تیم ملی ایران از جام جهانی فکر می‌کند».

این سایت مدعی شده که «منابع نزدیک به فیفا به جولیو مولا گفته‌اند با توجه به اتفاقات اخیر، متهم شدن ایران به نقض حقوق بشر و فشار مجامع بین‌المللی، فیفا بحث حذف تیم ملی از حضور در جام جهانی را در جلسه فردا (شنبه) خود مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ممکن است که ایتالیا با دریافت وایلد کارت (سهمیه آزاد) به جام جهانی راه پیدا کند».

حذف ایران از جام جهانی

کالچو مرکاتو در گزارش خود ادامه داد: «با توجه به اهمیت بسیار زیاد موضوع، بررسی فوری آن برای حصول یک نتیجه سریع در درستور کار فیفا قرار دارد. منابع فیفا به کالچو مرکاتو اعلام کرده‌اند که این بحث در شورای فیفا مطرح خواهد شد. اگرچه خیلی نمی‌توان به حضور ایتالیا در جام جهانی خوشبین بود، اما این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

 

نکته جالب توجه اینکه ایتالیایی ها در پرونده اکوادور و شیلی هم به دنبال حذف اکوادوری ها بودند تا خودشان راهی جام جهانی شوند. این در حالی است که اصلا مشخص نیست آیا موضوع ایران در فیفا بررسی می شود یانه؛ چه برسد به حذف!

دیدگاه تان را بنویسید