ایران شگفتی‌ساز خاموش جام جهانی؟

یک سایت انگلیسی با بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران، از شانس شگفتی سازی آن ها در جام جهانی گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سایت Thefutbol با بررسی عملکرد شاگردان کی روش، نوشت: تیم ملی فوتبال ایران توانست برای سومین دوره پیاپی جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم حالا در جام جهانی باید تقریبا یک ماه دیگر برابر انگلیس، ولز و آمریکا قرار گیرد و همه نگاه‌ها به این تیم است که آیا ایران می‌تواند در جام جهانی موفق باشد یا خیر.

پیش نمایش جام جهانی ۲۰۲۲ ایران

حضور در جام جهانی: ۶

بهترین عملکرد: مرحله گروهی (تمام دوره‌ها)

چگونه به اینجا رسیدند: ایران در مرحله مقدماتی AFC بالاتر از کره جنوبی در صدر گروه A قرار گرفت.

مربی: کارلوس کی‌روش (پرتغال)

قوی‌ترین ترکیب: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون

نکته دوست داشتنی: (تیم ملی فوتبال ایران) پس از این که اسپانیا و پرتغال را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ به لبه پرتگاه سقوط رساند، با تیم اصلی که در دوره قبل بود به این رقابت‌ها باز می‌گردد و بی سر و صدا مطمئن است که شگفتی‌ساز خواهد شد. این تیم نام‌های بزرگی در خط حمله دارد: مهدی طارمی از پورتو در اوج قدرت قرار دارد و سردار آزمون از بایرلورکوزن و علیرضا جهانبخش از فاینورد نیز مهاجمان قابلی هستند. 

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان جام جهانی گذشته با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو حسابی برای خود سر و صدا کرد. بازیکنان باتجربه‌ای چون کاپیتان احسان حاج صفی و سعید عزت اللهی نیز در هافبک دفاعی هستند.

سرمربی پرتغالی، کارلوس کی روش نیز دوباره منصوب شده است و او اکنون تیم ملی را به سومین جام جهانی هدایت می‌کند. سرمربی پرتغالی تیمش را به پیروزی چشم‌گیر مقابل اروگوئه و تساوی با سنگال در بازی‌های دوستانه سپتامبر هدایت کرد.

چه چیزی دوست داشتنی نیست: انتصاب دراماتیک کی‌روش پس از اخراج دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات که ایران را به جام جهانی هدایت کرد، نشان دهنده یک جنگ قدرت مداوم در فدراسیون فوتبال ایران بود.

ایران در مرحله مقدماتی  دو دیدار مقابل کره جنوبی داشت که این دیدارها با تساوی و شکست به پایان رسید. در جام جهانی ۲۰۱۸، تیم نتوانست در جریان بازی گلی به ثمر برساند و آن‌ها دوباره در قطر رویکرد تدافعی را در پیش خواهند گرفت، به خصوص در شرایطی که آزمون بعد از پارگی عضله ساق پا خیلی آماده نیست.

ایران هرگز از مرحله گروهی فراتر نرفته است (اگرچه در سال ۹۸ آمریکا را شکست داد).

ستاره پنهان: علیرضا جهانبخش پس از زدن ۴ گل در مقدماتی به عنوان یکی از مهاجمان برجسته ایران به سومین جام جهانی خود می‌رود.

بهترین بازیکن: سردار آزمون

بازیکنی که به احتمال زیاد همه چیز را خراب می‌کند: حسین کنعانی‌زادگان به عنوان دفاع مرکزی تیم ملی ایران در اولین جام جهانی خود حضور خواهد داشت و بازی در این سطح را تجربه خواهد کرد.

چه چیزی این جام جهانی را برای ایران ماندگار می‌کند: صعود به مرحله یک هشتم نهایی، تاریخی خواهد بود، اما شکست دادن ایالات متحده به همان اندازه جشن گرفتن خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید