کدام آزادکاران به جام جهانی آمریکا اعزام می شوند؟

با وجود اعلام حضور تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا، هنوز ترکیب نفرات اعزامی به این مسابقات مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آذربایجان و آمریکا در سال ۲۰۲۲ برگزارکننده مسابقات جام‌جهانی فرنگی و آزاد هستند. اولی اواسط آبان و دومی اواسط آذرماه برگزار می‌شود و باتوجه به اینکه تیم‌های فرنگی و آزاد ایران جزو ۶ تیم برتر مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد بودند، از آن‌ها برای شرکت در جام‌جهانی دعوت به عمل آمده است.

تیم فرنگی ایران بعد از شرکت در مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا، باید خود را برای حضور در جام‌جهانی باکو آماده کند. حسن رنگرز پیش از این تاکید کرده که با کشتی‌گیران جوان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد و از بین ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی صربستان تنها نام مهدی محسن‌نژاد در جمع نفرات دیده می‌شود.

در مورد تیم ملی آزاد، اما هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی فدراسیون و کادرفنی مطرح نشده، اما شنیده می‌شود برخلاف سفر دوستانه سال گذشته که قرار بود ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی اسلو، مسافران تگزاس را برای مصاف دوستانه ۲۳ بهمن ماه تشکیل دهند، اما این بار قرار نیست ستاره‌ها قالب تیم اعزامی به آمریکا را تشکیل دهند.

کشتی ایران در سال ۲۰۲۳ دو رویداد مهم جهانی و بازی‌های آسیایی را در فاصله‌ای اندک در پیش دارد. مسابقه جهانی‌ که آغاز فرآیند توزیع سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازی‌های آسیایی نیز قرار بود شهریور ماه امسال در هانگژو برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا در شانگهای، با یک سال تعویق همراه شد.

دیدگاه تان را بنویسید