توزیع سهمیه المپیک 2024 در جام جهانی 2023 والیبال

جام جهانی 2023 والیبال به عنوان یکی از رقابت های کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس معرفی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال 2024 به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) چندی پیش نحوه صعود 24 تیم‌ (12 تیم مردان و 12 تیم زنان) به مسابقات والیبال سالنی المپیک 2024 پاریس را اعلام کرد و کشور فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه در هر گروه جنسیتی را به دست آورد.

11 تیم دیگر در هر بخش مردان و زنان در دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که شش تیم در هر بخش سهمیه المپیک 2024 را در مسابقات انتخابی المپیک کسب خواهند کرد و مابقی تیم‌ها پس از تعیین جدول مقدماتی لیگ ملت های 2024 مشخص خواهند شد.

بر اساس اعلام FIVB مسابقات جام جهانی سال 2023 به عنوان رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک 2024 پاریس نیز خواهد بود که شهریور و مهرماه 1402 به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

ژاپن یکی از سه میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک خواهد بود و دو میزبان دیگر این رقابت‌ها به زودی از سوی فدراسیون جهانی والیبال اعلام خواهد شد.

در گزارش فدراسیون جهانی درباره میزبانی ژاپن در این رقابت‌ها آمده است: جام جهانی والیبال که به طور سنتی در ژاپن برگزار می شود، در بخش زنان از 25 شهریور تا دوم مهرماه 1402 و جام جهانی مردان از 8 تا 16 مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد و تیم‌های شرکت کننده آن 28 آذرماه سال جاری مشخص خواهند شد.

پیش از این فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که 24 تیم برتر طبق رده بندی جهانی والیبال بزرگسالان در رقابت‌های انتخابی در سه گروه هشت تیمی بایکدیگر رقابت خواهند کرد و دو تیم برتر هر گروه به بازی‌های المپیک پاریس 2024 راه خواهند یافت.

بر این اساس پس از معرفی سه میزبان، قرعه کشی 24 تیم بر اساس قوانین فدراسیون جهانی انجام خواهد شد و ژاپن میزبان هشت تیم خواهد بود.

همچنین پنج سهمیه باقی مانده المپیک در هر جنسیت با انتخاب پنج تیم برتر واجد شرایط در رنکینگ فدراسیون جهانی تا پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال (VNL)  2024 تکمیل خواهد شد.

به این ترتیب رقابت های جام جهانی که به عنوان یک رویداد سنتی در دنیای والیبال شناخته شده است و هر چهار سال یک بار به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود، با نگاه حمایتی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان یکی از سه رقابت انتخابی المپیک پاریس در سال 2023 در ژاپن برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید