بازگشت به نسخه قدیمی بسکتبال با بچیروویچ و تکرار قهرمانی؟

بچیروویچ که در گذشته هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده داشت به عنوان مدیر فنی به تیم ملی ایران اضافه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سرمربی اسلوونیایی سابق تیم ملی ایران که سابقه قهرمانی در آسیا را با بلند قامتان ایران در کارنامه خود دارد، به عنوان مدیر فنی به فدراسیون بسکتبال ایران اضافه می شود. 

تسنیم نوشت: فدراسیون بسکتبال تصمیم دارد برای تقویت کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و همسان‌سازی و نظارت روی تیم‌های پایه، «ممی بچیروویچ» سرمربی اسلوونیایی و پیشین تیم ملی ایران را به عنوان مدیر فنی به ایران دعوت کند.

بچیروویچ از سال 2009 تا پایان مسابقات قهرمانی جهان 2010 هدایت تیم ملی اسلوونی را عهده داشت. بچروویچ در جام جهانی 2010 ترکیه سرمربی تیم ملی اسلوونی بود و تیم تحت هدایتش را به مقام هشتم جهان رساند. این مربی اسلوونیایی همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا 2013 شد و به جام جهانی 2014 اسپانیا صعود کرد.

سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال ضمن اعلام این خبر گفت:‌ بچیروویچ روز شنبه قرار است وارد تهران شود و پیشنهاد فدراسیون به او، مدیریت فنی، تمام تیم‌های بسکتبال از نوجوانان تا بزرگسالان است. فدراسیون بسکتبال، قراردادی یک ساله به او ارائه خواهد کرد.

محسن معزی‌فر در مورد پایان کار محسن صادق‌زاده، مدیر تیم ملی بسکتبال اظهار داشت:‌ صادق‌زاده، طبق اعلام و خواست خودش از تیم ملی کنار رفت. البته پیش از شروع به کار گفته بود که مشکل خانوادگی دارد و از طرفی با کمردرد هم درگیر است. او در این مدت کوتاه هم به خاطر عِرق ملی به ایران آمد. در حال حاضر، حمید کلاسنگیانی، وظیفه سرپرستی تیم ملی را بر عهده دارد.

برنامه دیدارهای باقیمانده تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 به شرح زیر است:

جمعه 20 آبان 1401

ایران - چین

دوشنبه 23 آبان 1401

ایران - استرالیا

پنج‌شنبه 4 اسفند 1401

ژاپن - ایران

یک‌شنبه 7 اسفند 1401

چین - ایران

دیدگاه تان را بنویسید