تراژدی سردار آزمون از روسیه تا بوندس‌لیگا+عکس

مهاجم ایرانی بایرلورکوزن هنوز نتوانسته روزهای خوب خود در روسیه را تکرار کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان بعد از دوران طلایی خود در فوتبال روسیه به همراه زنیت سن پترزبورگ راهی بوندس لیگا شد و به تیم لورکوزن ملحق شد.

ستاره ایرانی از زمستان گذشته به لورکوزن ملحق شده و در این مدت با بدشانسی های زیادی مواجه شد. چندین بار مصدومیت مانع از رسیدن این بازیکن به فرم ایده آل شد.

در شرایط کنونی هم هفته گذشته مصدوم شد و احتمال دارد مسابقات جام جهانی 2022 قطر را از دست بدهد.

در همین رابطه سایت «چمپیونات» روسیه در گزارشی از افت ستاره ایرانی بعد از ترک لیگ روسیه پرداخت و نوشت: سردار آزمون پس از ترک زنیت همچنان در دام بدشانسی است. بعد از هفت ماه پس از اولین حضورش در بایرلورکوزن، این بازیکن ایرانی تنها یک گل به ثمر رساند، آن هم در برابر ضعیف ترین تیم بوندسلیگا در فصل گذشته بود.

ستاره سابق زنیت اکنون نیز در تخت بیمارستان به سر می برد. این مهاجم 27 ساله دچار مصدومیت عضلانی شد که 6 تا 8 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد. این بدان معناست که ستاره سابق لیگ روسیه در خطر از دست دادن جام جهانی است و یک تراژدی واقعی فوتبالی برای آزمون!

اگر خوشبینانه ترین پیش بینی‌ها در مورد درمان آزمون محقق شود، مهاجم ایرانی برای بازی در مرحله گروهی جام جهانی می‌رسد. در بدترین حالت، بازیکن بایرلورکوزن کل مرحله گروهی را از دست خواهد داد و شانس تیم ملی اش برای صعود به پلی آف (به خصوص در غیاب خود آزمون) کم است.

تیم ملی ایران وارد رقابت چهارگانه سختی شده که در آن علاوه بر فوتبال، سیاست نیز وجود دارد. رقبای ایران در جام جهانی انگلیس، ولز و آمریکا هستند. بدیهی است که اگر سردار به آمریکایی ها یا انگلیسی‌ها گل می‌زد، محبوبیت ستاره سابق زنیت در سرزمین خود به اوج می رسید.

ایرانی‌ها در چارچوب آماده سازی برای جام جهانی، 24 آبان در دیداری دوستانه با تیم ملی روسیه در خانه برگزار می‌کنند. آزمون که 9 سال در RPL بازی کرد، قطعا این دیدار را از دست خواهد داد. امید اصلی تیم ملی در خط حمله مهدی طارمی مهاجم پورتو خواهد بود که امسال در تمامی رقابت‌ها 23 گل به ثمر رسانده است.

دیدگاه تان را بنویسید