خطر خط خوردن از تیم ملی برای سه ملی پوش ایران!

سه بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی ایران در اتریش یک دقیقه هم به بازی گرفته نشدند تا شانس شان برای حضور در قطر کاهش یابد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، میلاد محمدی، صالح حردانی و پیام نیازمند سه بازیکنی هستند که با وجود غیبت مدعیان حضور در ترکیب تیم ملی (نورافکن و رضاییان) در اتریش، نتوانستند یک دقیقه هم بازی کنند!

فوتبال ۳۶۰ نوشت: اردوی اخیر تیم ملی در اتریش که با ۲ بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی اروگوئه و سنگال همراه بود در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده به جام‌جهانی یکی از تعیین‌کننده‌ترین مراحل آماده‌سازی جهت حضور در این مسابقات محسوب می‌شود. در این ۲ بازی، بازیکنانی که  شانس حضورشان در جام‌جهانی افزایش یافت و یا احتمال کمتری برای قرار گرفتن بین مسافران قطر دارند مشخص شد.

لیست اردوی اتریش نزدیک به فهرست نهایی جام‌جهانی

برای حضور در اردوی اتریش، ۲۷ بازیکن توسط کادر فنی دعوت شدند. با توجه به اینکه در جام جهانی ۲۰۲۲، فهرست تیم‌ها به ۲۶ بازیکن افزایش یافته، بازیکنان حاضر در این اردو شانس زیادی برای قرار گرفتن در فهرست نهایی خواهند داشت و اگر دراین ۶ هفته از لیگ که تا قبل از جام‌جهانی برگزار می‌شود و یا بین بازیکنان لژیونر، بازیکنی درخشش خاصی نداشته باشد که کادر فنی را مجاب به دعوت به تیم ملی نکند و یا مصدومیت یا محرومیتی برای بازیکنان حاضر در اردو پیش نیاید، تنها یک بازیکن از بین دعوت شدگان به اردوی اتریش خط خواهد خورد.

۳ بازیکن بدون یک دقیقه بازی

از ۲۷ بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی، ۲۵ بازیکن در اردوی تیم ملی حاضر بودند و ۲ دفاع چپ و راست سپاهان، امید نورافکن و رامین رضاییان به دلیل صادر نشدن ویزا، شانس حضور در این اردو را از دست دادند. از این ۲۵ بازیکن، ۲۲ بازیکن فرصت بازی پیدا کردند که احسان حاج‌صفی و صادق محرمی تنها بازیکنانی بودند که در هر ۲ مسابقه به صورت کامل در زمین بازی کردند. صادق محرمی که در زمان مربیگری دراگان اسکوچیچ جایگاه ثابتی در تیم ملی پیدا کرد به نظر می‌رسد که می تواند این موقعیت را با مربیگری کی‌روش هم حفظ کند.

در سمت مقابل حاج‌صفی و محرمی، ۳ بازیکن حتی یک دقیقه هم مجال بازی پیدا نکردند. از ۴ دروازه‌بان حاضر در اردو، ۳ دروازه‌بان بازی کردند و تنها به پیام نیازمند بازی نرسید. اگر کی‌روش بخواهد مثل ادوار گذشته از ۳ دروازه‌بان در تیم ملی استفاده کند، سنگربان سپاهان، شانس کمی برای همراهی تیم ملی خواهد داشت. شاید برای تیمی که شانس زیادی برای صعود به مراحل پایانی جام جهانی را ندارد، استفاده از ۴ دروازه‌بان غیرمنطقی باشد ولی به هرحال در صورتیکه تیم ملی با ۴ دروازه‌بان در قطر حضور پیدا کند خیال نیازمند از بابت حضور در این مسابقات راحت خواهد بود.

میلاد محمدی و صالح حردانی، ۲ بازیکن دیگری هستند که نظر کادر فنی را برای حضور در زمین جلب نکردند. این ۲ بازیکن در شرایطی به میدان نرفتند که در پستشان یک رقیب قدرتمند (نورافکن و رضاییان) به دلیل صادر نشدن ویزا غایب بود. صالح حردانی که در این فصل در اکثر بازی‌های استقلال نیمکت‌نشین بود در تیم ملی هم روی نیمکت نشست. میلاد محمدی هم که در فوتبال یونان بازی می‌کند برای تجربه کردن دومین جام‌جهانی خود علاوه بر نورافکن رقبای قدرتمندی نظیر حاج‌صفی و ابوالفضل جلالی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید