سرمربیان آمریکا و انگلیس هم اخراج می شوند؟

سرمربیان تیم های ملی آمریکا و انگلیس در فاصله کمتر از 60 روز تا جام جهانی در لبه پرتگاه قرار گرفته اند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از اخراج دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران، سایه اخراج بر سر سرمربیان تیم ملی انگلیس و آمریکا هم قرار گرفته و انتقادها نسبت به ساوت گیت و برهالتر افزایش یافته است. 

ورزش سه نوشت: نتایج تیم ملی آمریکا در فیفا دی سپری شده، ناامید کننده بود. پس از شکست دور از انتظار 2 بر صفر مقابل ژاپن، آنها برابر عربستان نیز با تساوی بدون گل متوقف شدند. حالا هواداران خواستار اخراج گرگ برهالتر هستند چرا که آنها معتقدند ایالات متحده با سرمربیگری او، از مرحله گروهی صعود نخواهد کرد.

رسانه دیلی میل انگلیس در مطلبی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: بسیاری از هواداران تیم ملی آمریکا پس از تساوی بدون گل برابر عربستان سعودی، ناامید شده اند. چهار روز پس از شکست 2 بر صفر مقابل ژاپن، مردان گرگ برهالتر تنها 2 شوت درون چارچوب داشتند چرا که کریستین پولیشیچ و یارانش برای آزمایش عزم دفاعی عربستان، تلاش چندانی نکردند.

در دیدار روز جمعه نیز همین داستان مشابه اتفاق افتاده بود، زمانی که ستاره سه‌گانه آمریکایی ها در خطوط هجومی، یعنی جیووانی رینا، ستاره تیم بروسیا دورتموند، برندن آرونسون از لیدز یونایتد و ژسوس فریرا از اف سی دالاس، حتی یک شوت درون چارچوب مقابل سامورایی ها به ثبت نرساندند. در سال 2022 و در دیدارهایی که آمریکا مقابل تیم های راه یافته به جام جهانی برگزار کرده، تنها یک بار به پیروزی رسیده و در 6 مورد از این هفت بازی، موفق به گلزنی نشده است.

سرمربی تیم ملی آمریکا گرگ بلهارتر

همچنین، از این هفت دیدار که آمریکا برابر کانادا، مکزیک، کاستاریکا، اروگوئه، مراکش، ژاپن و عربستان برگزار کرده، آنها در سه مورد به تساوی بدون گل رسیده اند و به همین دلیل، هواداران به شدت وحشت‌زده شده‌اند. آنها همچنین تاکتیک‌های برهالتر و انتخاب ترکیب تیم را زیر سوال می‌برند.

جرمی گرانت شنل، نویسنده آریزونا اسپورت، در توییتی نوشت: «کسانی که برای تیم ملی آمریکا تصمیم می‌گیرند، خیلی منتظر ماندند تا ببینند گرگ برهالتر مرد عمل است یا نه. ما اکنون کمتر از 2 ماه تا جام جهانی فاصله داریم و واضح است که او برای این کار مناسب نیست.»

جف کارلایل، از ESPN، پس از تساوی مقابل عربستان گزارش داد: «برهالتر می‌گوید بازی "گام مثبتی برای گروه" بود، اما از اجرای آن راضی نبود. یکی از طرفداران تیم ملی آمریکا نیز در توییتی نوشت: «گرگوری برهالتر چه بازی ای را تماشا کردید قربان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟»

گِرگ برهالتر سرمربی آمریکا

حواشی نیمکت تیم های رقبای ایران در جام جهانی به همینجا محدود نمی شود. تیم ملی انگلیس در وضعیت عجیبی به سر می برد و آنها در 6 مسابقه قبلی خود برنده نشده اند. تیم گرت ساوت‌گیت که با 2 تساوی و 4 شکست و ایستادن در قعر جدول گروه، به سطح B لیگ ملت های اروپا سقوط کرد، 2 شب پیش و در استادیوم ومبلی لندن برابر آلمان با تساوی 3 – 3 متوقف شد.

دیلی میل در همین خصوص نوشته است که مائوریسیو پوچتینو سرمربی اسبق تاتنهام و پاریس، بازی روز دوشنبه انگلیس مقابل آلمان را در ومبلی و در کنار دستیار مورد اعتماد خود خسوس پرز تماشا کرد. اگر گرت ساوت‌گیت پس از جام جهانی از انگلیس جدا شود، سرمربی آرژانتینی یک جانشین بالقوه برای نیمکت سه شیرها خواهد بود.

این روزنامه نوشته است گرت ساوت‌گیت تا سال 2024 قرارداد دارد و در حالی که هیچ برنامه ای در فدراسیون فوتبال انگلیس برای برکناری او وجود ندارد، اما پوچتینو می تواند به عنوان یک نامزد برای پست سرمربیگری تیم ملی انگلیس ظاهر شود، البته در صورتی که ساوت‌گیت پس از جام جهانی جدا شود.

گرت ساوت گیت

با این حال، هواداران تیم ملی انگلیس به مانند طرفداران تیم ملی آمریکا در فضای مجازی با اعتراض به عملکرد تیم ملی این کشور، خواستار برکناری سرمربی خود شده و آنها خواستار انتخاب توخل سرمربی برکنار شده چلسی به جای ساوت گیت شده اند.

طی یک هفته اخیر، بسیاری از کارشناسان و مفسران انگلیسی به انتقاد از عملکرد تیم ملی این کشور پرداخته و حتی برخی نیز از فدراسیون فوتبال خواسته اند تا پیش از شروع جام جهانی، توماس توخل را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

البته بعید به نظر می رسد با فاصله کم تا آغاز بزرگترین تورنمنت فوتبال در جهان، تغییراتی روی نیمکت این 2 تیم صورت گیرد اما وضعیت کنونی، نشان از یک بحران بزرگ در میان 2 رقیب جدی ایران در جام جهانی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید