تحریم جام جهانی قطر به سبک دانمارکی‌ها! + عکس

شرکت تولید کننده البسه تیم ملی دانمارک به علت نقض قوانین حقوق بشری، قصد نمایش دادن لوگوی خود در جام جهانی قطر را ندارد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شرکت تولید کننده البسه تیم ملی دانمارک با رونمایی از پیراهن‌های دانمارک برای حضور در جام جهانی اعلام کرد نام و نشان خود را به علت نقض قوانین حقوق بشری در قطر کمرنگ کرده است. 

ورزش سه نوشت: فدراسیون فوتبال دانمارک امروز نسخه جدیدی از پیراهن‌های تیم ملی این کشور برای شرکت در جام جهانی قطر را معرفی کرد. علت معرفی نسخه جدید از پیراهن‌ها این است که اسپانسر پیراهن دانمارک، شرکت هومل، اعلام کرد به دلیل اعتراض به قطر حاضر نیست نامش در جام جهانی 2022 نمایش داده شود.

هومل شرکتی دانمارکی است که در حوزه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند و اسپانسر پیراهن تیم ملی این کشور به حساب می‌آید. هومل اعلام کرد به دلیل اعتراض به شرایط قطر که باعث از دست رفتن جان انسانهای زیادی شده حاضر نیست با نام و نشان خود در جام جهانی شرکت کند.

تیم ملی دانمارک

این شرکت می‌گوید از سال 2010 تا امروز صدها هزار نفر کارگر مهاجر در شرایط غیر انسانی در قطر مشغول به کار شدند تا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جام جهانی را فراهم کنند.

تیم ملی دانمارکهومل می‌گوید به همین علت تصمیم گرفته نام و نشان خود بر روی پیراهن‌های دانمارک را کمرنگ کند. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد فارغ از این مساله، طرح پیراهن تیم ملی دانمارک به پیراهنی اشاره دارد که دانمارکی‌ها در رقابتهای یورو92 به تن می‌کردند. دانمارک در آن سال برای اولین و تنها بار فاتح جام ملتهای اروپا شد. افتخاری که تا امروز بزرگترین افتخار فوتبالی این کشور به حساب می‌آید.

تیم ملی دانمارک

دیدگاه تان را بنویسید