دو مدال نقره برای نونهالان شطرنج ایران در مسابقات جهانی

شطرنج بازان نونهال ایران با کسب دو مدال نقره به کار خود در مسابقات جهانی پایان دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های قهرمانی نونهالان جهان در گرجستان به پایان رسید و شطرنج بازان ایران در رده زیر 12 سال در دو بخش آزاد و زنان به مدال نقره رسیدند.

زیر 8 سال

بخش آزاد

سید کیان قریشی با ریتینگ 1583 و مارتیا فرامرزی گروسی با ریتینگ 1267 به ترتیب نفرات دهم و چهل و دوم استارت لیست بودند که در نهایت هر دو با 7.5 امتیاز و به دلیل تفاوت در پوئن شکنی در رتبه های 11 و 19 ایستادند.

بخش دختران

درسا سادات خلفوند با ریتینگ 1244 و بیسان بیگی امین با ریتینگ 1093 دو نماینده ایران در این بخش بودند که به ترتیب در رده های 11 و 33 ایستادند. سلما همتیان مهدی زاده قهرمان ایران در این بخش به مسابقات اعزام نشد.

زیر 10 سال

بخش آزاد

رامتین کاکاوند با ریتینگ 1612 در این بخش به مقامی بهتر از 24 در جهان دست پیدا نکرد. در این رده سنی بازیکنان نظیر باراد احمدی، محمد مهدی عباسی (قهرمان کشور) و آرش نظریان با ریتینگ بالای 1700 را داشتیم که به مسابقات اعزام نشدند.

بخش دختران

بهار میرزاخانی و نفس نوری نژاد با ریتینگ های 1461 و 1400 در این بخش شرکت کردند که در پایان نوری نژاد با 8 امتیاز مشترکا سوم شد اما با پوئن شکنی در رده پنجم ایستاد و مدال نگرفت. میرزاخانی نیز 22 ام شد. در این بخش ثنا شادان پور (نایب قهرمان کشور) ریتینگی حوالی 1500 داشت که به مسابقات اعزام نشد.

زیر 12 سال

بخش آزاد

سینا موحد با ریتینگ 2345 بخت دوم قهرمانی این بخش بود که در نهایت به مدال نقره نیز رسید. عرشیا محمدیان نیز با ریتینگ 2117 در جدول حضور داشت که در رده 22 قرار گرفت. رادین یادگار با ریتینگ بالای 2200 و ابوالفضل موسوی فر با ریتینگ 2170 نیز جزو گزینه هایی بودند که می توانستند در مسابقات حضور داشته باشند.

بخش دختران

مائده یوسفیان با ریتینگ 1765 بخت ششم مسابقات بود و در نهایت به مدال نقره رقابت ها دست یافت. یوسفیان حتی می توانست صاحب گردن آویز طلا شود اما با بدشانسی پوئن شکنی کمتری داشت و هم امتیاز با نفر اول به رده دوم رسید. در این بخش در حالی نماینده ایران به مدال نقره رسید که دو بازیکن بهتر از او به نام های ملیکا محمدی با ریتینگ قابل توجه 2020 و عسل ابراهیمی (نایب قهرمان کشور) با ریتینگ 1811 در ایران بودند که به مسابقات اعزام نشدند.

ایران در مجموع با کسب دو نشان نقره، پس از روسیه (با پرچم فدراسیون جهانی)، هند و فرانسه در رده چهارم جهان قرار گرفت.

عملکرد نمایندگان ایران در یک نگاه
عملکرد نمایندگان ایران در یک نگاه

 

به گزارش جی پلاس؛ نونهالان شطرنج ایران در حالی صاحب تنها دو مدال شدند که می توانستند سهم بیشتری از مدال ها داشته باشند. چنانچه در هر بخش نفرات برتر کشور بر اساس ریتینگ اعزام می شدند احتمالا مدال های بیشتر و خوشرنگ تری نصیب کشورمان می شد اما مشکلات مالی و محدودیت های فدراسیون که نارضایتی برخی والدین را نیز به دنبال داشت، باعث شد که اعزام به شکل کامل و بهینه انجام نشود. در رقابت های نوجوانان جهان در رده سنی زیر 14، 16، 18 که چندی پیش برگزار شد نیز هیچ نماینده ای از ایران به رقابت ها اعزام نشده بود!

 

 

دیدگاه تان را بنویسید