جی پلاس

اینجا سرزمین غیرحرفه‌ای‌هاست

مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس رقم قرارداد خود با این تیم را افزایش داده است که موضوع عجیبی به نظر می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اوضاع حاکم بر فوتبال ایران آنقدر «شترگاوپلنگ» شده که مشخص نیست دقیقا قوانین آن از کدام نهاد، لیگ یا سازمان تبعیت می کند که تا این اندازه بی نظم و قائده است.

ساعاتی قبل خبری مبنی بر افزایش مبلغ قراردادمهدی عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس منتشر شد؛ اتفاقی عجیب که بعید است در لیگ های حرفه ای نمونه اش هم پیدا شود و فقط در فوتبال ایران رخ می دهد.

قاعدتا بازیکنان فوتبال در ابتدای فصل پای میز مذاکره می نشینند تا قرارداد خود را تمدید کرده یا قرارداد جدیدی امضا کنند، در همین قرارداد هم تمام شروط و بندهای لازم، از جمله بند های پاداش و افزایش مبلغ در شرایط مختلف را ثبت می کنند و تا پایان فصل به آن متعهد هستند؛ برعکس در فوتبال ایران اما خبر می رسد یک مهاجم در میانه فصل و جایی که فصل نقل و انتقالات تمام شده و بازی ها در حال پیگیری است، قراردادش را افزایش می دهد!

جدا از غیرحرفه ای بودن این اقدام از سوی باشگاه که به راحتی در مقابل تصمیم بی پایه بازیکن گردن خم می کند، سوال اصلی اینجاست که مدیران باشگاه دقیقا با چه دورنمایی این کار را انجام می دهند؟ اگر باشگاه ها موظف هستند در ابتدای فصل با بازیکنان خود مذاکره کنند پس باید همان ابتدا قرارداد خود را تنظیم کنند نه اینکه در میانه فصل، کاملا ناگهانی رقم قرارداد یک بازیکنان را بالا ببرند. مطمئنا این اقدام می تواند اعتراض دیگر بازیکن ها را هم به دنبال داشته باشد و آن ها هم درخواست افزایش مبلغ بدهند که در این صورت باشگاه ها وارد بحران خواهند شد.

هنوز چند روز از صحبت های لوکادیا، بازیکن تازه وارد پرسپولیس نگذشته که وقتی از او درباره تمدید مدت قراردادش سوال شد، ترجیح داد بر عملکرد خود تمرکز کند و این موضوع را بر عهده باشگاه بگذارد؛ دقیقا در فاصله چند متری او اما یک بازیکن دیگر به باشگاه درخواست افزایش مبلغ قرارداد می دهد و باشگاه بدون رعایت کوچک ترین قاعده مدیریت و حرفه ای گری، این کار را انجام می دهد تا مشخص شود که فوتبال ایران هنوز هم فرسنگ ها با حرفه ای شدن فاصله دارد و روز به روز پسرفت می کند، اما پیشرفت نه!

دیدگاه تان را بنویسید